بازدید 90425
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

لالایی روحانی برای اوباما/ دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد/ بمب سیاسی سال ۹۴/ پروژه چند هزار میلیاردی و آقازاده ۲۳ ساله عارف! / تجمع خیابانی برای تعطیل کردن یک روزنامه/ هزینه سفر نوروزی بچه پولدار‌ها!

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند‌ «میراث بابک زنجانی به فرهاد مجیدی می‌رسد؟»، «عناصر نطق نتانیاهو به روایت حسام‌الدین آشنا»، «معاون روحانی حرف‌های فامیل هاشمی را تکذیب کرد»، «کاندیداهای که پول گرفتند، ‌رأی نیاوردند!»، «اتهام‌های سنگین پورنجاتی علیه صادق خرازی» و... اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱ 04 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

عناصر نطق نتانیاهو به روایت حسام‌الدین آشنا


مشاور رئیس‌جمهور در صفحه فیسبوک خود نوشته:

از قول یک یادداشت با مقداری اصلاح:

صحبت‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا چند ویژگی اصلی دارد:

• خود مظلوم پنداری: بر اندیشه ازلی ِمنِ مظلوم استوار است. او باور دارد که آن‌ها همواره به شدت مورد ظلم واقع شده‌اند.

• خود معصوم پنداری: خود آن‌ها در بروز مشکلات هیچ مسئولیتی نداشته‌اند صرفا طرف مقابل مقصر کامل است.

• خود مطلق پنداری: در مورد داده‌های خود مطلق اندیشند و در سخنانشان از احتمال خطا خبری نیست.

• خود طلبکار پنداری: در کلام آن‌ها عذرخواهی و مسئولیت پذیری وجود ندارد؛ همه تقصیرات گردن دشمن است.

• بزرگنمایی: کمتر از داده‌ها و مستندات استفاده می‌کنند و بیشتر بر تبلیغات و بزرگنمایی دشمن تاکید دارند.

• دشمن‌شناسی: دشمن ماهیتا پلید است وهرگز اصلاح پذیر نیست؛ گفت‌و‌گو با او نه ممکن است و نه مفید. تنها راه چاره قوی شدن و جنگیدن است.

• وسواس نا‌امنی: دنیای آن‌ها نا‌امن است. اسطوره‌ها و تفسیر از هویت به گونه‌ای است که تنها راه ادامه حیات پناه بردن به اسلحه است.

معاون روحانی حرف‌های فامیل هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد


دفتر محمدباقر نوبخت در موردهای خبرهایی در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی گفته: این خبر‌ها را تکذیب می‌کنیم و بنای ورود به اینگونه اظهارنظر‌ها را نداریم و مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور می‌گوید: طرح این مسائل سناریوی عملیات روانی علیه دولت است.

اظهارات حسین مرعشی، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی سخنگوی دولت باعث شد که کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از نوبخت دعوت کند تا با حضور در کمیسیون به ارائه توضیحات خود بپردازد. سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در این رابطه می‌گوید: بعد از بررسی بودجه، ما قطعاً از آقای نوبخت دعوت می‌کنیم تا به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس بیایند و صحبت‌های خود را در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی خود و دولت مطرح کند تا مسئله شفاف شود.

۴۳ بار کف زدن برای سخنرانی یک ترسو!


مرور سخنرانی روز گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره امریکا نشان می‌دهد که حاضران ۴۳ بار برای وی کف زده‌اند. عبدالله شهبازی مورخ ایرانی با مروری بر این سخنرانی نوشته: سخنرانی ۳ مارس ۲۰۱۵ نتانیاهو در کنگره آمریکا از منظری دیگر «تاریخی» است.

نتانیاهو در کنگره حقیر بود و به طرزی چشمگیر ترسو. نتانیاهو به اجبار در کنگره سخنرانی کرد زیرا لغو این سخنرانی برای او و برای دعوت‌کنندگانش ممکن نبود. شرکت‌کنندگان در اجلاس کنگره نمایشی بغایت مبتذل در تجلیل از نتانیاهو اجرا کردند. نتانیاهو نه خطیبی برجسته است نه دولتمردی توانمند. دیروز نتانیاهو در قد و قواره واقعی خود در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان ظاهر شد. کنگره آمریکا نیز. سناتور‌ها و نمایندگانی که برایش هورا می‌کشیدند تنها حقارت خود را در برابر چشمان تیزبین جهانیان به نمایش گذاشتند. نمایش دیروز «اسطوره کنگره» و «دمکراسی آمریکایی» را با سرعتی باورنکردنی «زمینی» کرد، و مجیزگویی‌های مکرر نتانیاهو از اوباما حقارت او را بیش از پیش نمایان ‌ساخت.

پروژه چند هزار میلیاردی و آقازاده ۲۳ ساله عارف!


اظهارات حمیدرضا عارف فرزند ۳۶ ساله محمدرضا عارف و نامزد انتخابات اتاق بازرگانی سوالاتی را پیش آورده است. وی در گفت‌وگو با خبرآنلاین به سوابق فعالیت‌های اقتصادی خود این گونه اشاره می‌‎کند: «من از سال ۸۰ تا به امروز حداقل ۴ شرکت اقتصادی راه اندازی کرده‌ام که فعال هستند. افتخار و ادعا می‌کنم که برای مثال در سال۲۰۰۴ شرکت‌ ام.‌تی.‌ان MTN آفریقای جنوبی را که در ایران توانست اولین اپراتورخصوصی تلفن همراه کشور (ایرانسل) را راه اندازی کند وشاید مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه خصوصی سازی در کشور بوده، را به کشور آورده‎ام. به این افتخار می‌‎کنم که در سن کم توانستم یک شرکت بزرگ و قوی خارجی را با توانایی‎های شخصی به ایران بیاورم که هرچند متاسفانه با دخالت دولت نهم این شرکت خارجی با برخی شرکت‎های زیر مجموعه وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان شریک شد و کلیه حقوق مادی و معنوی من و شرکایم غیر مشروعانه نادیده گرفته شد‌».

گفتنی است، در دوران دولت هشتم، وزارت ارتباطات و فن‌‌آوری‌ اطلاعات در بهمن ماه ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را ‌برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام نمود. در سال ۱۳۸۴ و در اوایل دولت نهم این شرکت با اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت طی سال‌های گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.

توصیه شبکه سعودی به اوباما درباره سخنرانی نتانیاهو


شبکه ماهواره‌ای سعودی در اقدامی غیرمنتظره از نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل رئیس جمهور آمریکا حمایت کرد. سایت انگلیسی شبکه سعودی «العربیه» به «باراک اوباما» توصیه کرد در خصوص مسائل مربوط به ایران به «بنیامین نتانیاهو» گوش دهد.

در بخشی از این مطلب آمده است: «این تنها مسأله‌ای است که اسرائیلی‌ها و اعراب درباره آن اتفاق نظر دارند و همچنین تنها مسأله‌ای است اوباما خطر آن را درک نمی‌کند‌».

روایت کار‌شناس آمریکایی از گره توافق بر سر تحریم‌ها


دارِیل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل سلاح در گفت‌و‌گو با یکی از رادیوهای بیگانه ‌در‌باره موضوع توافق بر سر برداشته شدن تحریم‌ها گفته است‌: تأسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس است و ایران در این زمینه در حال همکاری با آژانس است. آنچه آمانو می‌گوید اقدامات ایران در بیش از یک دهه گذشته است که می‌تواند جنبه نظامی هم داشته باشد. ایران و آژانس در نوامبر ۲۰۱۳ یک برنامه همکاری تدوین کردند که ایران به این پرسش‌ها پاسخ دهد، این همکاری‌ها پیشرفت‌های محدودی در طول یک سال گذشته داشت اما ایرانی‌ها درباره برخی مسایل کلیدی، پاسخ لازم را ارائه نداده‌اند. از همین رو آمانو در ماه‌های گذشته بار‌ها این درخواست آژانس را تکرار کرده است که می‌خواهد ایران همکاری بیشتر و سریع‌تری را درباره این مسایل داشته باشد.

اما مشخص است که ایران تا زمانیکه به یک توافق با شش کشور دست نیابد و چشم‌اندازی برای تعلیق و رفع تحریم‌ها نبیند، حاضر به اقدام در این زمینه نیست. اما این هم مشخص است که تا زمانیکه این تحقیقات کامل نشود، ایران شاهد رفع آن دسته از تحریم‌های سنگینی که خواستار رفع آن است، نخواهد بود. آژانس گفته است که ان تحقیقات ممکن است یک سال یا بیشتر به طول انجامد. در نتیجه این دو مذاکره مرتبطند، به موازات هم پیش می‌روند و حل شدن و اتمام این تحقیقات بستگی به زمانبندی توافق پله به پله‌ دارد که بین ایران و ۱+ ۵ می‌تواند به دست آید.

تجمع خیابانی برای تعطیل کردن یک روزنامه


گروهی از نیرو‌های حزب‌الله و لباس شخصی‌ با تجمع مقابل ساختمان روزنامه «اعتماد» خواستار برخورد قوه قضائیه با این روزنامه و مسئولان آن شدند. این تجمع روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) و با سخنرانی حسین الله‌کرم یکی از فرماندهان حزب‌الله و برخی از نیرو‌های سر‌شناس این گروه در تهران برگزار شد. در این تجمع برخی پرچم‌های «یاحسین» به همراه داشتند و در بیانیه پایانی خود، خواستار توقیف روزنامه «اعتماد» از سوی قوه قضائیه شدند.

این در حالی است که حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس، این ادعا را که مطلب روزنامه اعتماد توهین به سیدالشهدا بوده، ‌‌رد کرده است.

نتانیاهو کلاس دلواپسی بگذارد


محمدعلی ابطحی در فیس‌بوکش نوشته: نتانیاهو، عجب دلواپسی وحشتناکی دارد.... کلاس دلواپسی باید بگذارد... بخش خارجی پروژهٔ ایران هراسی بر عهدهٔ اوست. موساد خودشون و آمریکای خودشون و اروپای خودشون هم فهمیده‌اند که آقای نتانیاهو شورش را در آورده، اما یک تنه ایستاده که توافق ایران و جهان را به هم بزند. این روز‌ها می‌شود فهمید که اسراییلی‌ها چه افسوسی می‌خورند که در ایران دولتی سر کار آمده که روز به روز بیشتر منزویشان کرده است. هم اسراییلی‌ها را و هم مشابه‌های داخلیشان که نمی‌خواهند ایران سربلند بماند.‌

فتوای مفتی قطری برای نابود کردن اهرام ثلاثه مصر


فتوایی قطری در طول روزهای گذشته در رسانه‌های مصری بازتاب گسترده‌ای داشته است. یک سایت مذهبی قطری فتوایی را منتشر کرده و در آن خواستار نابود کردن اهرام ثلاثه توسط مسلمانان شده است. روزنامه‌های معروف مصری «الیوم السابع» و سایت خبری مصری «یوم ۷» این خبر را منتشر کرده‌اند. منبع قطری صادرکننده این فتوا خراب‌کردن اهرام ثلاثه را «تکلیفی مذهبی» برای مصری‌ها دانسته‌اند.

روزنامه الیوم السابع در بخش دیگری از این خبر می‌نویسد: «در بخشی از این بیانیه که به زبان عربی منتشر شده تاکید شده که طبق قانون شریعت اسلام و متون دینی اجرای عمل تخریب اهرام ثلاثه و مجسمه ابولهول از ضروریات است اما اگر حاکم مستقر اجازه این کار را ندهد مسلمانان مرتکب گناه نشده‌اند‌».

شبکه خبری «العربیه» نیز با انتشار این خبر افزوده است که سایت مذکور وابسته به وزارت اوقاف قطر بوده است. این سایت پیشتر اجازه سوزاندن مردم و محکوم کردن آنان به مرگ را در سال ۲۰۰۶ میلادی صادر کرده بود و برای توجیه فتوای خود به استنادات تاریخی اشاره کرده بود.

گاف جالب اخبار سیما در‌باره تکریت


در حالی که نیروهای مردمی و ارتش عراق به شدت درگیر نبرد با تروریست‌های داعشی در شهر تکریت هستند، هواداران داعش در فضای مجازی به طور گسترده درخواست کمک دارند.

پرداختن اخبار سیما و از جمله بخش خبری هفت بامداد شبکه یک با یک گاف جالب در این باره همراه بود. نام یکی از حساب‌های کاربری هواداران داعش در توئی‌تر، «ناصر خلافة» به معنای یاری‌رساننده به خلافت داعش است ولی گوینده اخبار سیما از «ناصر خلافه» به عنوان یکی از فرماندهان داعش نام برد!

کاندیداهای که پول گرفتند، که رأی نیاوردند!


اسدالله بادامچیان در مصاحبه‌ای می‌گوید: شاید در انتخابات مجلس هشتم بود که دوستان رایحه خوش غیر از اینکه ما سه گروه با هم یکی شده بودیم، درصدد برآمدند ‌یک طیف ۱۸۰ نفری را به نمایندگی رایحه خوش به مجلس بفرستند که مجلس در اصل در اختیار دولت قبلی باشد. اینکه آقای رحیمی در نامه می‌گوید ۱۷۰ نفر نماینده این ۱۷۰ نامزد است نه ۱۷۰ نماینده؛ که در کنار تفاهمی که ما با هم کرده بودیم این کار انجام شد ما هم مایل به این کار نبودیم شاید شخص من که معمولا سعی می‌کنم تجربیاتم را در اختیار دوستان قرار دهم تذکر دادم؛ اما آن‌ها در حلقه دولت قبلی نظرشان قطعا این بود. به همین علت هم هزینه‌هایشان بالا رفت و گرفتار شدند و آقای رحیمی می‌گوید من یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آقای ابدالی گرفتم و به ۱۷۰ نماینده دادم که پول عمده‌ای هم نمی‌شود می‌شود نفری شش میلیون تومان، که با شش میلیون تومان اگر هر کسی بخواهد خودش روی صحنه بیاید یک مقداری بیشتر از اینکه اگر بخواهد کم خرج بکند هزینه می‌شود. به هر حال آن مشکل پیش آمد که آن‌ها خیلی‌شان رأی نیاوردند که مجلس هشتم در مجموع اصولگرا شد.

اگر این تریبون مشکل دارد پس چرا خود شما ۸ سال از آن استفاده کردید؟


منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات مطرح از سوی هاشمی رفسنجانی گفته: حرف ما به آقای هاشمی این است که شما که برای این انقلاب و نظام زحمت کشیده‌ای، ۸ سال همین تریبون مجلس دست شما بوده است. نمایندگان امروز هم این تریبون را از شما به ارث گرفته‌اند. بنابراین این حرفی که می‌زنید در دوره خود شما هم جاری بود؟ نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: یک نماینده بر پایه وظایف قانونی خود باید حرف‌هایش را مطرح کند. حالا اگر این تریبون مشکل دارد پس چرا خود شما ۸ سال از آن استفاده کردید، اگر خوب است برای شما خوب بوده و برای دیگران بد است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تریبون مجلس تریبون مقدسی است، چه در دوره آقای مدرس، چه در دوره آقای هاشمی و چه حالا که نمایندگان مردم در مجلس از آن سخنرانی می‌کنند. حقیقت‌پور در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا هجمه‌های صورت گرفته در راستای تاثیرگذاری بر انتخابات سال آینده مجلس است، عنوان کرد: این روز‌ها هر کس از جایش بلند می‌شود نمایندگان مجلس را مورد هجمه قرار می‌دهد. دولت به یک نوع، صدا و سیما به نوعی دیگر، اصلاح طلبان از یک سو و حالا هم که نوبت به آقای هاشمی رسیده است. انشالله که خدا و مردم مجلس را نزنند.

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری


جعفرزاده نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، از دیدار پاستورنشینان با رقیب سرسخت خود، جبهه پایداری در «سکوت» روحانی خبر داد و اظهار داشت: «بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند. حتی بعضاً دفاع‌هایی از آن‌ها می‌کنند که اصلاً این مسائل پالس‌های خوبی از طرف دولت نیست. تعدادشان در خود دولت کم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما می‌رسد‌». و سپس خواستار «خانه تکانی» از سوی رئیس‌جمهور شد.

تجمع اعتراضی علیه سفر فائزه هاشمی به بجنورد


جمعی از دانشجویان بجنورد در پی برنامه سفر فائزه هاشمی به خراسان شمالی دست به تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری زدند. این تجمع پیش از ظهر امروز انجام شد و آنان خواستار لغو سفر فائزه هاشمی به استان شدند. این عده همچنین با سر دادن شعارهایی حضور برخی افراد مرتبط با فتنه در استان را محکوم کردند. بر اساس برنامه قرار است تا فائزه هاشمی فردا به خراسان شمالی سفر و در آیین کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران خاص حضور یابد. نشست با اصلاح‌طلبان خراسان شمالی از دیگر برنامه‌های فائزه هاشمی به استان است.

لالایی روحانی برای اوباما


کارتون روزنامه اسرائیل‌هیوم (اسرائیل امروز) در حمایت از سخنرانی نتانیاهو، روی کتاب در دست روحانی نوشته: داستان تخیلی ژنو، نقل قول بالای سر روحانی: و برای همیشه با خوبی و‌ خوشی زندگی کردند...

دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد

حسن کامران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: حضور شرکت «ثامن سازی عرش» در مجلس چه صیغه‌ای است؟ حضور این شرکت در مجلس شورای اسلامی چه معنایی دارد که پروژه‌ای را با ترک تشریفات مقابل در شمالی مجلس اجرا می‌کند، این پروژه بدون هماهنگی با بخش فنی مهندسی مجلس است. وی با اشاره به اینکه این شرکت در مقابل در شمال مجلس در حال ساخت پروژه‌ای است که پیاده روی مردم را مسدود کرده، گفت: نباید اجازه تشریفات زیاده از حد را بدهید. این دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد. وی یادآور شد: نباید اجازه دهید در سال اقتصاد مقاومتی که عملاً این سیاست‌ها مظلوم است، تشریفات در مجلس رشد پیدا کند. کامران خطاب به ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس گفت: چگونه اجازه می‌دهید این ریخت و پاش‌ها انجام شود؟

کشورهایی که بیشترین ایرانی را زندانی کرده‌اند


سردار مسعود رضوانی رئیس اینترپل ناجا اظهار داشته: از سال ۹۰ تا امروز ‌حدود ۳۰۰ پرونده بین‌المللی در حوزه کلاهبرداری اینترنتی و حمله سایبری هکر‌ها به تجار و سازمان‌های ایرانی گزارش شده ‌که اغلب این حملات از سوی کشورهای چین، هنگ کنگ و برخی از کشورهای آفریقایی از جمله کشور نیجریه انجام می‌شود، طی آن تجار و واردکنندگان کشورمان قربانی این حملات سایبری می‌شوند.

وی در خصوص آمار زندانیان ایرانی در خارج از کشور نیز اظهار داشت: گرچه به دلایل مختلف آمار دقیقی از زندانیان ایرانی در خارج از کشور وجود ندارد، بر اساس آخرین گزارش وزارت امور خارجه کشورمان،‌ ۳۱۳۵ ایرانی در زندان‌های خارج از کشور‌ند که از این تعداد ۲۲۹ نفر در زندان‌های مالزی، ۴۵۰ نفر در امارات، ۲۴۰ نفر در ترکمنستان و ۵۵۲ نفر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندانی هستند.

میراث بابک زنجانی به فرهاد مجیدی می‌رسد؟


فرهاد مجیدی با انتشار این عکس نوشت: «دیدار با وزیر نفت مهندس زنگنه، مرد دوست داشتنی و فرمانده مقتدر جنگ نفتی».
 
احتمال انتصاب فرهاد مجیدی به ‌مدیریت این باشگاه و یا سر مربی فصل بعد این تیم را تشدید می‌کند.


به غیر از اصولگرایی هیج حزب و جناح دیگری رسمیت ندارد!

جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ‌برنا اظهار داشت: اصولگرایی تحت اشراف جامعتین است، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و سایر احزاب و کسانی که کوچک‌ترین گرایش ولایی دارند. اصولگرایان نیز تمایل فراوانی به جامعتین دارند، چون این انقلاب فرزند امام و روحانیت است و همه مردم می‌دانند. دیگرانی که ادعا دارند و حرف می‌زنند یک سیلی هم برای انقلاب نخوردند، رفته‌اند اتاق فکر لندن و اتاق فکر خارج درست کرده‌اند، به امام زمان اهانت کردند، به قرآن جسارت کردند به غیر اصولگرایان ما حزبی، جمعیتی و جناحی نداریم و احزابی نیز که قد علم کرده بودند همه منحل شده‌اند از مشارکت گرفته تا مجاهدین انقلاب. اکنون از طرف جامعه روحانیت کسانی در استان‌ها هستند که درباره همگرایی اصولگرایان صحبت می‌کنند و مردم نیز استقبال می‌کنند. امیدواریم در انتخابات آینده مجلس و خبرگان، اصولگرایان به اتحاد برسند و موفقیت نصیب آن‌ها شود.

چرا استبداد در مجلس حاکم است؟


محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس در جلسه عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به علی لاریجانی افزود: در مصوبه صبح امروز تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها با رای اکثریت مجلس تصویب شد و شما این مصوبه را وتو کردید. وی ادامه داد: چرا در این مجلس استبداد حاکم است؟ هیچ احدی اجازه وتوی رای نمایندگان را ندارد و شورای نگهبان نیز این اجازه را نداده است.

حضور فرزند یکی از مراجع تقلید در عملیات آزادسازی تکریت


فرزند یکی از مراجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف خود را به منطقه تکریت رسانده و در دیدار با نیروهای ارتش و مردمی در جریان برنامه‌های نظامی قرار گرفت. شیخ علی بشیر نجفی فرزند آیت‌الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع عالی‌قدر شیعیان در نجف اشرف که در عملیات آزادسازی جرف النصر (جرف الصخر سابق) در کنار رزمندگان حضور داشت.

یک مسأله در یک جا شرعی در جای دیگر غیر شرعی!

علی جنتی، وزیر ارشاد در دولت حسن روحانی، از استانداران خواست که با «جدیت تمام» از مجوزهای صادر شده برای برگزاری این کنسرت‌ها حمایت و دفاع کنند. آقای جنتی تصریح کرد: «معنا ندارد که یک جایی، یک مقام قضایی یا گروهی دیگر جلوی موسیقی سنتی... یا اجرای موسیقی که مجوز دارد را بگیرد. یا در دانشگاه از برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجوز هم دارد و اجرای آن هم به صورت تفکیک جنسیتی انجام می‌شود جلوگیری کنند‌».
وی گفت: «من از همه استانداران می‌خواهم که با جدیت تمام از مجوزهای صادر شده حمایت و دفاع کنند و نباید اجازه بدهند که این مجوز‌ها بی‌ارزش شود، زیرا نباید سیاست یک بام و دو هوا در کشور باشد و این گونه نباشد که یک مسئله‌ای در یک جایی شرعی باشد و در جای دیگر شرعی نباشد‌».

بمب سیاسی سال ۹۴


سال ۹۴ برای ناطق نوری دو حکایت گوناگون می‌تواند داشته باشد. او می‌تواند سکوت خود و ماندن در پشت پرده سیاست را حفظ کند و هم می‌تواند تبدیل به بمب سیاسی سال ۹۴ و انتخابات مجلس شود. قضاوت در این مورد کمی زود است و باید دید شیخ نور در سال پیش رو با درخواست‌هایی که به سوی او روانه می‌شود چگونه برخورد خواهد کرد.

اتهام‌های سنگین پورنجاتی علیه صادق خرازی

احمد‌پور نجاتی در کنایه‌ای تند و آشکار به صادق خرازی نوشته است: «دوستان جوان و اصلاح طلب بارگاه شریف «حزب ندای ایرانیان»!

موفق باشید، عزیزان من؛

اما پیشنهاد می‌کنم:

۱ـ هر شب پیش از خواب، چند برگ از سرگذشت «حزب زحمتکشان» و مظفر بقایی و نقش رذیلانه‌اش در نهضت ملی و ارتباط با دربار و ساواک را تلاوت کنید، برای مصونیت از ویروس زکام سیاسی و ابتلا به «سیاستمداری دو نبش»! ۲ـ ششدانگ حواستان را متوجه زیر پا‌ها و زیر بغل‌هاتان کنید که مبادا دچار «پوست خربزه و پیزر و هندوانه»ی اهدایی از سوی از ما بهتران شوید. نعوذ بالله! ۳ـ یا از رفتن به چاه به کلی منصرف شوید، یا دست‌کم از آویزان شدن به طناب هفت رنگ اما شیت و پیت شدهٔ برخی خالی بندان سیاسی، بپرهیزید.

مخلص: احمد»

هزینه سفر بچه پولدار‌ها در تعطیلات نوروز!


پارسینه در گزارشی به بررسی گران قیمت‌ترین تورهای خارجی نوروز ۹۴ پرداخته که در زیر می‌آید:

۱ـ یک آژانس مسافرتی در پایتخت برای تور ۱۰ روزه برزیل در تعطیلات نوروز قیمت ۲۰ هزار دلار معادل ۷۰ میلیون تومان را تعیین کرده است. این سفر شامل اقامت در هتل‌های ۵ستاره سائوپائولو، ریودوژانیرو و بازدید از آبشار ایگواسو است. البته این آژانس مسافرتی می‌گوید که برای اجرای این تور باید حداقل ۱۵ نفر ثبت‌نام کنند و هنوز این نصاب حاصل نشده است.

۲ـ تور ۱۶ روزه به مقصد مکزیک و کوبا دیگر انتخابی است که افراد مرفه می‌توانند برای تعطیلات نوروزشان داشته باشند. قیمت این تور ۲۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

۳ـ سفر ۱۳ روزه به کره و ژاپن می‌تواند انتخاب دیگری برای نوروز ۹۴ باشد. یک آژانس مسافرتی قیمت این تور را ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

۴ـ آژانس مسافرتی دیگری برای تور ۱۴روزه استرالیا قیمت ۱۸ میلیون تومان را تعیین کرده است.

۵ـ یک آژانس مسافرتی برای نوروز ۹۴ سفر ۲۵ روزه به ۱۰ کشور اروپایی را در نظر گرفته است. این تور که شامل سفر به ایتالیا، فرانسه، یونان، سوییس، هلند، آلمان، چکسلواکی، اتریش، مجارستان و بلژیک است، ۱۵ شب اقامت در هتل سه ستاره، ۸شب اقامت در هتل ۴ستاره و یک شب اقامت در کشتی مسافرتی را برای مسافرانش پیش‌بینی کرده و قیمت تور را نیز ۱۷ میلیون تومان تعیین کرده است.

۶ـ سفر ۱۴ روزه به اسپانیا و پرتغال شامل اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نیز حدود ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

۷ـ مسافران نوروزی که پشتوانه مالی کافی دارند امکان انتخاب سفرهای متفاوت‌ و هیجان انگیزتری را هم دارند. به همین منظور تور ۱۲ روزه آفریقای جنوبی با اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ژوهانسبورگ، کیپ تاون و سان سیتی، ۱۴.‌۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

۸ـ سفر ۸ روزه به جزیره بالی اندونزی هم توسط یک آژانس مسافرتی ۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پر سر و صدا‌ترین واکنش کاربران فیس بوک و توئیتر به سخنان نتانیاهو

پس از سخنان بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، حجم بالایی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی ثبت شد که در قالب هشتگ چون نتانیاهو ساکت شو نمودار بیشتری داشت. عمده توئیت‌ها و پست‌ها در نقد گفته‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا بود و با لحنی طنز به سخنان نتانیاهو و همچنین تشویق‌های مکرر نمایندگان کنگره بود. این سوژه همچنان در شبکه‌های اجتماعی، جزو سوژه‌های داغ است.

آسیب دیدگی بیش از ۹۰ هزار نفر تهرانی در نزاع خیابانی!


بشیر نازپرور مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۹۱ هزار و ۲۸۸ نفر در استان تهران از ابتدای فروردین تا دی سال جاری به علت آسیب دیدگی بر اثر نزاع، به پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع ۸۹ هزار و ۵۶۱ نفر بود، ۱ / ۹ درصد افزایش یافته است. ۶۰ هزار و ۱۹۱ نفر از کل مراجعان بر اثر نزاع را مرد و ۳۱ هزار و ۹۷ نفر را زن بوده‌اند.

فریاد دختربچه و لغو سخنرانی وزیر


تداخل در اجرای مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اجرای نمایش آیینی «غبار» منجر به اعتراض مخاطبان نمایش شد. در ساعات پایانی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر که به معرفی مفاخر هنرهای تجسمی کشور اختصاص داشت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت حضور یافت و جوایز این مفاخر با حضور وزیر در حال اهدا شدن بود که ناگهان صدای همهمه و فریاد مردم معترض از پشت درهای سالن اصلی تالار وحدت شنیده شد و به دنبال آن مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» که از ساعت ۱۸ در انتظار خالی شدن تالار وحدت و اجرای این نمایش بودند، با فریاد و اعتراض درهای سالن را می‌کوبیدند و خواستار توضیح مسئولان برای ساعت‌ها انتظار و این ناهماهنگی بودند.

عده‌ای با مشت به در سالن می‌کوبیدند. تمام حضار از بروز این مسأله متعجب شده بودند و هنوز کسی نمی‌دانست که آن بیرون چه اتفاقی افتاده است. دراین می‌ان، دختری حدود ده‌یازده ساله در بالکن طبقه دوم تالار، با فریاد خطاب به وزیر ارشاد و سایر مدعوین گفت: «بس کنید. این برنامه باید زود‌تر تمام شود. ما چهار ساعت است که منتظریم!».

این سخنان در حالی بود که هنوز عده زیادی از مدعوین نمی‌دانستند قرار است تالار وحدت بعد از مراسم اختتامیه، میزبان چه برنامه‌ای شود. این اتفاق باعث شد پچ‌پچه‌هایی در میان مسئولان فرهنگ‌وهنر کشور که روی سن ایستاده بودند، ایجاد شود. فرهاد آئیش چندین بار با آرامش گفت: «الان برنامه تمام می‌شود اگرچه هنوز چند قسمت کوتاه از آن باقی مانده است». به دنبال آن به سرعت این مراسم بدون سخنرانی وزیر ارشاد خاتمه یافت تا سالن در اختیار مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» قرار بگیرد. قفل شدن درهای سالن به مدت چند دقیقه تا حدودی بر ترس حضار افزوده بود تا اینکه این مسأله با دخالت حراست سالن مرتفع شد و مردم توانستند از سالن بیرون بروند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها