بازدید 5835

تشریح دلایل سفر هیات یمنی به تهران

سخنگوی رسمی انصارالله دلایل سفر هیات یمنی به تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 04 March 2015
سخنگوی رسمی انصارالله دلایل سفر هیات یمنی به تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره در تشریح دلایل سفر هیاتی از اعضای دولت یمن به تهران گفت که این هیات با استقبال رسمی مسئولان ایرانی وارد تهران شده و از صبح روز یکشنبه نشست‌های آنها در تهران آغاز و تا روز سه شنبه ادامه یافت. در جریان این سفر نمایندگان وزارتخانه‌های یمن به دیدار با همتایان ایرانی‌شان پرداختند.

وی ادامه داد: هدف از انجام این سفر همگام شدن با طرف‌های مختلف بین‌المللی و انجام آنچه که برای منافع کشور لازم است، بود هم‌چنین یکی دیگر از اهداف سفر ایجاد شراکت با (کشورها) بر اساس اصل احترام متقابل است.

عبدالسلام افزود که این سفر در چارچوب تقویت همکاری‌های اقتصادی میان کشورها و بهبود روابط یمن با کشورهای جهان است.

وی با بیان این که یمن برای اعلام موضع‌گیری‌های سیاسی یا انجام سفر نیازی به اذن کسی ندارد، تاکید کرد که انجام روندهای اقتصادی و مبادلات تجاری برای همه طرف‌ها مهم است.

سخنگوی انصارالله در ادامه به سفر قریب الوقوع هیاتی از یمن به کشورهای چین و روسیه اشاره کرد و افزود که این سفر در راستای خدمت به ملت یمن است.

وی با اشاره به توافقنامه هوایی که در سال 97 میلادی میان ایران و یمن امضا و بعد متوقف شد گفت که این توافق به واسطه تصمیم‌گیری‌های سیاسی که از خارج انجام شده بود، متوقف شد تا روابط متقابلی با ایران وجود نداشته باشد. ما معتقدیم که تصمیم‌گیری‌های سیاسی بر اوضاع اقتصادی تاثیر گذارند.

به گزارش ایسنا، یکشنبه هفته جاری به دنبال امضای توافق هوایی ایران و یمن پروازهای دو کشور از سر گرفته شد و به دنبال آن یک فروند هواپیمای حامل کمک‌های دارویی و انسان دوستانه وارد یمن شد و بعد از آن نیز هیاتی از این کشور به تهران سفر کرد.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه اعلام کرد که هیأتی اقتصادی از بخش خصوصی یمن در تهران به سر می‌برد و یک هیأت رسمی از صنعا به تهران سفر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل