بازدید 1462

رد ادعای رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر خروج کامل از رکود

کد خبر: ۴۸۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 04 March 2015
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن رد ادعای رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تحقق خروج کامل از رکود،گفت: ادعای خروج کامل از این وضعیت زمانی قابل قبول است که تمام واحدهای تولیدی و کارخانجات کشور با ظرفیت بیش از 30 درصد فعالیت کنند و میزان تولیدات آنها با رشد همراه باشد.

 ارسلان فتحی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تحقق خروج از رکود، با رد این ادا،گفت: چنین ادعایی صحیح و قابل قبول نیست و کشور هنوز در رکود به سر می برد.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین بخش و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود رکود هنوز در کشور محسوس و قابل مشاهده است و زمانی می توان ادعا کرد از این حالت خارج شده ایم که تمام واحدهای تولیدی و کارخانجات کشور با ظرفیت بیش از 30 درصد فعالیت کنند و میزان تولیدات آنها با رشد همراه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کنترل و خروج صدردرصدی از تورم قابل قبول است همچنانکه رئیس جمهوری نیز در صحبت های اخیر خود اعلام کردند نرخ تورم کنترل شده است اما همچنان در رکود قرار داریم.

وی ادامه داد: ما قبول داریم که نرخ تورم کاهش یافته و در حال کنترل است اما در خصوص خروج کامل از رکود افرادی که چنین ادعایی دارند باید شاخص های مشخصی در این خصوص به ما ارائه کنند تا بررسی شود در چه مراکز و شهرک های صنعتی و تولیدی چنین رشدی وجود داشته است که از رکود خارج شده باشیم.

فتحی پور تاکید کرد: اعلام چنین نظرات و ادعاهایی به نوعی ضرب العجل ها در کارهاست،در حالی که ما هنوز در تحریم هستیم و هنوز هیچ یک از این تحریم ها برداشته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: هنوز رکود در کشور حاکم است چرا که بخش خصوصی و بسیاری از واحدهای تولیدی به علت کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش مشکلات عدیده ای دارند و بسیاری از کارگران بیکار شده اند و تا به حال شاهد جذب نیرو در مراکز تولیدی نبوده ایم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه الان می توانم قاطعانه بگویم تورم امسال حداکثر ۱۶ درصد خواهد بود که در آخر اسفند پس از محاسبه آن را اعلام می کنیم، گفت: رشد اقتصادی کشور نشان دهنده خروج کامل اقتصاد از رکود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار