بازدید 3476

نفت عامل همکاری هسته‌ای کره جنوبی با ریاض

نیاز به نفت خام عربستان سعودی، کره جنوبی را وادار کرد تا در مناسبات اقتصادی خود با این کشور وارد فاز جدیدی از همکاری در حوزه انرژی هسته ای شود.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ 04 March 2015
نیاز به نفت خام عربستان سعودی، کره جنوبی را وادار کرد تا در مناسبات اقتصادی خود با این کشور وارد فاز جدیدی از همکاری در حوزه انرژی هسته ای شود. گسترش همکاری سئول و ریاض در زمینه هسته ای در جریان سفر پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی به عربستان و دیدار او با مقامات این کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی بخش قابل توجهی از نفت خود را از عربستان سعودی تامین می کند و قصد دارد با انتقال تکنولوژی هسته ای به این کشور شرایط خرید نفت بیشتری را برای خود مهیا سازد.

کره جنوبی به شدت نیازمند نفت خام جهت استفاده در مصارف صنعتی است و این سفر به باور کارشناسان اقتصادی، بر اساس قولی که عربستان پیشتر در خصوص افزایش عرضه نفت خام به این کشور داده بود، صورت گرفته است.

رئیس جمهور کره جنوبی از روز گذشته - سه شنبه - و در چارچوب سفر خاورمیانه ای خود، سفری دو روزه را به عربستان شروع کرد.

جونگ هو لی رئیس بخش سیاسی سفارت کره جنوبی در عربستان سعودی سه شنبه شب با اعلام خبر همکاری دو کشور در حوزه انرژی هسته ای، تاکید کرد که آغاز رسمی این همکاری با امضای قرارداد میان مسوولان دو کشور که قرار است امروز - چهارشنبه - صورت بگیرد، رسمی می شود.

وی گفت: مقامات سئول و ریاض همچنین قرار است درباره همکاری های فنی، تحقیقاتی و توسعه تبادل نیرو در زمینه هسته ای با یکدیگر توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، جونگ افزود: این قرارداد قرار است بین شهرک انرژی های تجدید پذیر و هسته ای ملک عبدالله عربستان و وزارت علوم، فن آوری و تحقیقات کره جنوبی به امضا برسد.

بنا بر این گزارش، ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان، موسسه مذکور را در سال 2010 برای توسعه انرژی های تجدید پذیر و جایگزین نفت و گاز از جمله انرژی هسته ای تاسیس کرد.

عربستان با اینکه یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز محسوب می شود اما به شدت به این منابع اولیه برای تولید برق نیازمند است.

این مقام ارشد کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول و ریاض درصدد هستند قراردادهای دیگری به ویژه در حوزه اقتصادی به امضا برسانند.

وی تاکید کرد اگرچه دو کشور کره جنوبی و عربستان روابط تاریخی دوستانه ای دارند اما سفر پارک، فرصت مناسبی برای تقویت بیشتر روابط سئول- ریاض و بحث درباره منافع مشترک دو کشور پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان می باشد.

کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد برتر آسیا، تمام نیاز خود به انرژی را از خارج به ویژه منطقه خاورمیانه وارد می کند.

سفر پارک به عربستان، اولین سفر یک رئیس جمهور کره جنوبی به ریاض پس از سال 2012 است.

کره جنوبی با 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انرژی هسته ای، 23 نیروگاه برق هسته ای دارد که 30 درصد برق مورد نیاز این کشور را تولید می کنند.

پارک گئون هی از روز یکشنبه سفر 9 روزه خود به خاورمیانه را با سفر به کویت آغاز کرد.

وی همچنین قرار است علاوه بر کویت و عربستان، به کشورهای امارات متحده عربی و قطر نیز سفر کرده و با مقامات این کشورها در باره گسترش همکاریهای دوجانبه اقتصادی مذاکره کند.

رئیس جمهور کره جنوبی هدف از سفر خود به این کشورهای را مشارکت در مرحله دوم شکوفایی خاورمیانه اعلام کرد و گفت: کره جنوبی تلاش خواهد کرد مناسباتش را با کشورهای خاورمیانه درمورد سرمایه گذاری های مشترک در بخش انرژی و عمران و ساختمان این کشورها متمرکز کرده تا از این طریق اقتصاد صادرات محور خود را نیز تقویت کند.

این اولین سفر برون مرزی رئیس جمهور کره جنوبی در سال جدید میلادی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی