بازدید 21344
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهو

بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان، به سخنرانی شب گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا و واکنش‌ها به این سخنرانی اختصاص دارد. از تحلیل تأثیرات احتمالی این سخنرانی بر سیاست آمریکا در قبال ایران گرفته تا تحلیل میزان موفقیت نتانیاهو در انتقال پیام خود، همگی مواردی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 04 March 2015
تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهوبخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان، به سخنرانی شب گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا و واکنش‌ها به این سخنرانی اختصاص دارد. از تحلیل تأثیرات احتمالی این سخنرانی بر سیاست آمریکا در قبال ایران گرفته تا تحلیل میزان موفقیت نتانیاهو در انتقال پیام خود، همگی مواردی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهو

به گزارش «تابناک»، «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته که آیا سخنرانی بنیامین نتانیاهو، تأثیری بر سیاست‌های فعلی دولت آمریکا در قبال ایران خواهد داشت یا خیر.

این روزنامه اشاره می‌کند، ‌نتانیاهو در سخنرانی شب گذشته خود، دیدگاه کاملاً متفاوتی با دیدگاه رئیس‌جمهور آمریکا ‌درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مطرح کرد. در ادامه این مطلب، دیدگاه‌های کار‌شناسان درباره این موضوع گردآوری و در پایان نتیجه‌گیری شده که هرچند نتانیاهو درخواست‌های خود درباره موضوع هسته‌ای ایران را در کنگره مطرح کرد، ‌محور بحث‌‌ همان است که پیشتر بود و علاوه بر این، وی به دلیل مشخصی نیز در مقابل سیاست فعلی اوباما مطرح نکرده است.

تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهو

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در مطلبی در این زمینه می‌نویسد، هرچند نتانیاهو پیام مورد نظر خود را در سخنرانی شب گذشته مطرح کرد، ‌این پیام به مخاطبانی ارائه شده که نفوذ و اختیار چندانی در حوزه سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران ندارند.

این روزنامه می‌نویسد، اغلب مخاطبان نتانیاهو، اختیار بسیار اندکی در زمینه جلوگیری از حصول توافق هسته‌ای با ایران دارند. نه نمایندگان کنگره نفوذ مستقیمی بر روند مذاکرات و توافق هسته‌ای دارند و نه رأی دهندگان اسرائیلی که از جمله دیگر مخاطبان نتانیاهو بودند، چنین اقتداری‌ دارند. این در حالی است که اوباما در حکم مقام تصمیم‌گیر در این زمینه، تمایلی به اظهارات نتانیاهو نشان نداد.

تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهو

روزنامه «لس آنجلس تایمز» در تحلیل سخنرانی شب گذشته نتانیاهو، آن را نشانه اختلاف شدید وی با اوباما در موضوع ایران می‌داند و می‌نویسد، سخنرانی سه شنبه شب نتانیاهو در کنگره، اختلاف نظرهای وی با دولت آمریکا در زمینه چگونگی مواجهه با «تهدید برنامه هسته‌ای ایران» را به شدید‌ترین شکل به نمایش گذاشت.

در این مطلب اشاره شده، ‌هرچند گروه ۱+ ۵ در تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هستند، ‌نتانیاهو خواستار‌‌ رها کردن مذاکرات و تشدید تحریم‌ها علیه ایران است تا این کشور کل برنامه هسته‌ای خود را‌‌ رها کند. این در حالی است که از دید مقامات آمریکایی، چنین هدفی به هیچ وجه عملی و امکان پذیر نیست.

تحلیل مطبوعات آمریکایی از سخنرانی شب گذشته نتانیاهو

با ‌وجود این، «نیویورک تایمز» معتقد است که سخنرانی نتانیاهو، بار مسئولیت اوباما را در موضوع هسته‌ای ایران افزایش داد. این روزنامه می‌نویسد، دستیابی اوباما به هدف خود، مبنی بر قبولاندن توافق هسته‌ای با ایران به کنگره، شب گذشته و پس از سخنرانی نتانیاهو دشوار‌تر شد.

در این مطلب به نقل از یک عضو سابق دموکرات کنگره آمده است، هرچند اظهارات نتانیاهو موجب نشد ‌دیدگاه‌های زیادی درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران تغییر کند، ‌سبب تحکیم و تشدید مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای در چنین زمان‌ حساسی خواهد شد؛ البته برخی نیز در مقابل، عقیده دارند این سخنرانی سبب خواهد شد، شماری از نمایندگان کنگره، پیام نتانیاهو را سیاسی دانسته و آن را رد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار