بازدید 5203

الازهر: داعش، خوارج و نابودی آن واجب است

الازهر بزرگترین موسسه دینی مصر انتقادهای شدیدی را متوجه گروه تروریستی داعش کرد و آن را با الفاظ خوارج و طغیانگر توصیف کرد.
کد خبر: ۴۸۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷ 04 March 2015
الازهر بزرگترین موسسه دینی مصر انتقادهای شدیدی را متوجه گروه تروریستی داعش کرد و آن را با الفاظ خوارج و طغیانگر توصیف کرد؛ گروهی که از نظر الازهر جنگ با آن برای نابودیش واجب است.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، موسسه الازهر مصر روز سه شنبه در بیانیه ای اقدام گروه تروریستی داعش را در فریب جوانان مسلمان محکوم کرد.

الازهر این گروه را سازمانی تروریستی نامید و اقدامات آن را تلاش هایی گمراه کننده با هدف تزلزل امنیت کشورهای اسلامی، از بین بردن ثبات این کشورها و هدف قرار دادن جوانان این سرزمین ها با برافراشتن پرچمی به ظاهر اسلامی دانست.

الازهر افزود: اسلام از این جماعت بری است.

بزرگترین موسسه دینی مصر خواستار 'فریب نخوردن در برابر چنین دعوت هایی از سوی این جاهلان تندرو' شد و افزود: کسانی که به نام داعش شناخته می شوند خوارج و یاغیانی هستند که اولیای امر هر کجا که هستند باید با آنها بجنگند و آنان را نابود کنند تا امنیت مردم و ملت های خود را از شر و فتنه گمراه کننده آنها تامین کنند.

این بیانیه افزود: داعشی ها فرقی با خوارج ندارند؛ خوارجی که بر امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) خروج و او را به کفر متهم کردند همانطور که اصحاب پیامبر (ص) را متهم به خروج از امت کردند بلکه هر کس را که با مذهبشان مخالفت کرد و هر کس از عموم مسلمانان را که به صفوفشان ملحق نشد را تکفیر کردند.

گروه تروریستی داعش که بخش هایی از خاک سوریه و عراق را در اشغال دارد و هم اکنون شاخه های آن در کشورهای مصر و لیبی نیز فعال شده است، تاکنون جنایت های زیادی را علیه مردم این کشورها مرتکب شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار