بازدید 5742

پایان سومین دور مذاکرات ظریف و کری

سومین دور مذاکرات هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای ایران و آمریکا به سرپرستی محمدجواد ظریف و جان کری پس از چهار ساعت پایان یافت.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰ 03 March 2015

سومین دور مذاکرات هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای ایران و آمریکا به سرپرستی محمدجواد ظریف و جان کری پس از چهار ساعت پایان یافت.

به گزارش ایسنا، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در سطح وزیران خارجه، معاونان، مقامات عالی انرژی هسته‌ای و کارشناسان برگزار شده است.

این مذاکرات براساس اعلام مقامات دو طرف در چارچوب مسائل فنی- هسته‌ای و نیز بررسی چگونگی لغو تحریم‌ها است.

محمدجواد ظریف پیش از این مذاکرات در سخنانی اعلام کرد: همان طور که در مذاکرات ژنو پیشرفت‌هایی به لحاظ فنی به دست آمد امیدواریم در مذاکرات این هفته در مونترو درباره تحریم‌ها نیز پیشرفت‌هایی به دست آید.

همچنین در ادامه مذاکرات دوجانبه وزیران خارجه معاونان وزیران خارجه و نیز مقامات انرژی هسته‌ای دو کشور جداگانه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. مذاکرات هسته ای در دو روز گذشته در حالی جریان دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کرده است و علیه مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی میان ایران و 1+5 در آیپک و کنگره آمریکا سخنرانی کرده است. اظهارات نتانیاهو با واکنش تند کاخ سفید و نمایندگان دموکرات کنگره مواجه شده است.

نتانیاهو امروز سه شنبه در کنگره آمریکا گفت: توافقی که قرار است با ایران صورت گیرد یک توافق بسیار بد است چرا که اجازه می دهد ایران زیرساخت‌های برنامه‌ هسته‌ای‌اش را حفظ کند و پس از 10 سال نیز محدودیت‌ها از برنامه‌ هسته‌ای‌اش برداشته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل