بازدید 42620
۴
واکنش اوباما به نتانیاهو؛

من مطابق منافع مردم آمریکا کار می‌کنم

اوباما روبه‌روی دوربین‌ها قرار گرفت و به اظهارات نتانیاهو پاسخ داد. وی در یک سخنرانی به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داد و اعلام کرد، ‌فرصت دیدن سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل را نداشته، اما متن اظهارات وی را خوانده است.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲ 03 March 2015

اوباما روبه‌روی دوربین‌ها قرار گرفت و به اظهارات نتانیاهو پاسخ داد. وی در یک سخنرانی به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داد و اعلام کرد، ‌فرصت دیدن سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل را نداشته، اما متن اظهارات وی را خوانده است.

به گزارش «تابناک»، اوباما در واکنش به اظهارت نتانیاهو گفت: هیج حرف جدیدی در سخنرانی او نبود. همین حرف‌ها را پارسال هم زد. هیچ جایگزینی ندارد. به گفته اوباما، این در حالی است که آن توافق‌نامه به توقف برنامه هسته‌ای ایران و به عقب راندن آن منجر شده است.


حرف های نتانیاهو جدید نبود و پارسال هم زده بود

وی ادامه داد: من روی ‌تئا‌تر نتانیاهو تمرکز نمی‌کنم، بلکه بر ‌راه حل تمرکز کرده‌ام. تحریم‌هاى بیشتر و حتى جنگ مؤثر نخواهد بود؛ بهترین راه‌حل توافق است. گزینه جایگزین نتانیاهو برای مذاکرات این است که هیچ توافقی نشود.

باراک اوباما در واکنش به بخشی از اظهارات نتانیاهو که خواستار ادامه فشار بر ایران شد، گفت: ده سال گذشته، نشان داده تحریم‌ها نتوانسته‌اند جلوی برنامه هسته‌ای ایران را بگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در مورد اینکه ایران بار‌ها اسرائیل را تهدید به نابودی کرده، اختلافی نیست، اما در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، سخنان آقای نتانیاهو نکته تازه‌ای نداشت.

باراک اوباما گفت: بدون یک توافق، ایران برنامه هسته‌ای خود را شدت خواهد بخشید و تحریم و حمله نظامی راه حل مقابله با‌ آن نیست. وی بار دیگر تأکید کرد، هنوز توافقی نشده و کنگره باید منتظر باشد ‌اگر توافقی شد، آن زمان آن را ارزیابی کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد، ‌من بر اساس منافع مردم آمریکا کار می‌کنم. اوباما همچنین تأکید کرد ‌مقام‌های اسرائیلی می‌دانند که ایران به توافق اولیه عمل کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۱
انتشار یافته: ۴
خخخخخخخخخخخخخخ
باز چه نقشه ای دارن خدا میدونه
نتانیاهوی پلید ملعون کودک کش...حرفتو احمقا هم گوش نمیکنن
خراب کردی نتانیاهو به حدی
که باراک هم به حرف هایت بخندد
امید دارم که دست منطق ما
دهان چون تویی را هم ببندد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل