بازدید 38097
۴

با این رویکرد، چرا هر روز «فردوسی‌پور» را دادگاهی نمی‌کنید؟

به نظر می‌رسد در روزگاری به سر می‌بریم که اخلاق و منش پهلوانی در ورزش کشورمان در حال فراموشی است و هر گونه سوءتفاهم را، یا بیانیه‌های آتشین و یا مصاحبه‌های تند ‌یا دادگاه و زندان برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱ 03 March 2015
با این رویکرد، چرا هر روز «فردوسی‌پور» را دادگاهی نمی‌کنید؟پخش یک آیتم کوتاه در برنامه نود ۲۷ بهمن ماه، موجب شد تا امیر قلعه‌نویی از عادل فردوسی‌پور شکایت کند. شاید همه شمایی که در شب ۲۷ بهمن نشسته بودید و برنامه نود را می‌دیدید، در آیتم «نود درجه» نود چیز ویژه‌ای نمی‌دیدید؛ یک آیتم از نود با استانداردهای همیشگی‌ و شوخی با حواشی فوتبال ایران با زبان همیشگی‌اش؛ اما همین موجب شد تا سرمربی استقلالی‌ها، عادل فردوسی‌پور را به دادگاه بکشاند.

به گزارش «تابناک»، نگاهی به رفتارهای این روزهای سرمربی استقلال تهران نشان می‌دهد که آستانه تحمل امیرقلعه‌نویی بسیار پایین آمده است. او در ماه‌های گذشته با منتقدان و مخالفان خود به نحو عجیبی برخورد می‌کند. البته این موضوع تنها مختص قلعه‌نویی نیست و خیلی از اهالی ورزش نیز این روز‌ها کم‌حوصله شده‌اند. آخرین نمونه‌اش همین شکایت از عادل فردوسی‌پور به دلیل پخش یک آیتم در برنامه نود است.

اما براستی پخش یک شوخی در برنامه پربیننده‌ای که رویکرد آیتم «نود درجه» ‌اش همیشه طنز بوده، مستحق شکایت و دادگاهی شدن است؟

امیر قلعه‌نویی در واکنش به شکایت خود از مجری و تهیه‌کننده برنامه نود می‌گوید: «فردوسی‌پور هرگونه که دلش می‌خواهد با همه رفتار می‌کند و باید یکی جلوی وی را بگیرد. در برنامه گذشته نیز به مسئولان استقلال فرصت صحبت نداد. ما کار نویی در سایت باشگاهمان انجام دادیم، ولی فردوسی‌پور آن کار «چیپ» (سطح پایین) را انجام داد‌».

اما اگر بخش کوتاهی از این آیتم مستوجب شکایت و دادگاهی شدن باشد، باید فردوسی‌پور را هر روز دادگاهی کرد.‌ همه آن‌هایی که در این بخش طنز با او شوخی می‌شود، باید هر صبح سه‌شنبه در دادگاه در حال تنظیم شکایت از عادل فردوسی‌پور باشند. نگاهی به اتفاقات و بداخلاقی‌های متداول یک سال گذشته ورزش کشورمان نشان می‌دهد ‌بزرگان ورزشی کشورمان باید اندکی آستانه تحمل خود را بالا برده و با سعه صدر ‌مسائل پیش‌ رو را حل و فصل کنند؛ بنابراین، شایسته نیست ‌با هر تضاد آرا و تناقض در تفسیر عملی، افراد راهی دادسرا و محاکم قضایی شوند تا خود را موجه و دیگری را مبادی ادب نشان دهند.

عجیب بودن شکایت سرمربی استقلال تهران از عادل فردوسی‌پور چنان بود که واکنش‌های فراوانی ‌به ‌همراه داشته است. احمدرضا براتی در واکنش به این اتفاق می‌گوید: «آنچه در بخش ۹۰ درجه برنامه نود مورخه ۲۷ بهمن رخ داد و به نمایش در‌آمد و گفته می‌شود، به شکایت علیه عادل فردوسی‌پور انجامیده است. به اعتقاد من هرگز نمی‌تواند مصداق توهین یا هیچ جرم دیگری باشد. آیتم نود درجه ماهیتا یک آیتم طنز است که به رویدادهای فوتبالی هفته با نگاه طنز ورود می‌کند و آنچه روی داده را بدون دخل و تصرف صرفا زیر ذره بین طنز به بیننده تلویزیونی نمایش می‌دهد. معتقدم آن قسمتی را که نمایش داده شد ‌اگر با خط‌کش هنر اندازه بگیریم، توهین نبود بلکه طنز بود، آن هم از نوع بسیار ملایم. فکر می‌کنم برای رسانه‌ها نباید تا این حد، قائل به محدودیت شویم که در انجام وظیفه حرفه‌ای خود دچار تردید و محدودیت شوند اگرچه بنده خود معتقدم در برخی موارد و حوز‌ها مثل انتشار و انتساب مطالب به افراد تا جاییکه مستند نیست باید محتاط بود چرا که دیگر اینجا مساله حیثیت افراد مطرح است و بیم ارتکاب افترا وجود دارد. فراموش نکنیم طنز و ذره بین آن نهایتا نگاه سازندگی دارد و نود در همه این سال‌ها که از عمرش گذشته در اصلاح بسیاری از مشکلات فوتبال ما مؤثر بوده و به علاوه اینکه با اقبال عام و خاص مواجه است و این خود یکی از رموز توفیق آن و دلیلی برای آن است که در مسیری درست حرکت می‌کند‌».
با این رویکرد، چرا هر روز «فردوسی‌پور» را دادگاهی نمی‌کنید؟
از سوی دیگر، مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و مجری سال‌های دور برنامه‌های ورزشی نیز هم‌پای بیانیه صنفی مجریان، گزارشگران و تهیه کنندگان ورزشی در اینستاگرام خود کمپین «من عادل هستم»! را به راه انداخته و از مجری و تهیه کننده برنامه نود حمایت کرده است.

این تنها بخشی از حمایت‌های صورت گرفته از عادل فردوسی‌پور در این ماجراست. به نظر می‌رسد، در روزگاری به سر می‌بریم اخلاق و منش پهلوانی در ورزش کشورمان در حال فراموشی است و هر گونه سوءتفاهم را، یا بیانیه‌های آتشین یا مصاحبه‌های تند و یا دادگاه و زندان برطرف خواهد کرد. گویا این روز‌ها در ورزش کشورمان، شاهد یک بدعت تازه هستیم که قرار است راهروهای دادگاه و دادسرا ابهامات و اختلافات را برطرف خواهد کرد، نه گفت‌وگو و تغییر نگرش و بالا بردن آستانه تحمل. اگر قرار باشد این بدعت در فضای ورزشی کشورمان ادمه پیدا کند، باید هر روز شاهد شکایت از اهالی ورزش باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۴
يه سوال
ايا فردوسي پور جرات انجام اين جور شوخيهاي ساده رو با كيروش هم داره؟؟؟
اتفاقا اون شوخي خيلي هم ويژه و غير معمول بود.
اگه كسي تا حالا تو 90 درجه همچين ايتمي ديده بود بگه.همون شب هم كه من اون ايتم رو ديدم جا خوردم.تو اون ايتم يه دفعه بعد از نشون دادن صحنه هاي سر خوردن بازيكنان صحبتهاي قلعه نويي رو نشون داد.اين دو تا ارتباطشون با هم چيه؟؟؟
خدا عادل را حفظ و فوتبال کشور را از افرادی ............. پاک بگرداند.
تازه به دوران رسیده هایی که تا همین چند سال پیش نمی دونستن "دادگاه" رو چطور روی کاغذ بنویسند، حالا هر خبرنگاری ازشون تحلیل و خبر و نقدی بنویسه فورا به دادگاه می برند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار