بازدید 2581

ادامه تحقیقات ضد فساد در چین

منابع خبری در پکن اعلام کردند، مقامات چین تحقیقات علیه دومین مقام ارشد سابق ارتش این کشور را به اتهام فساد مالی آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹ 03 March 2015
 منابع خبری در پکن اعلام کردند، مقامات چین تحقیقات علیه دومین مقام ارشد سابق ارتش این کشور را به اتهام فساد مالی آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع خبری مستقل اظهار کردند این تحقیقات علیه گو بوشیونگ 72 ساله که یکی از معاونان سابق رییس کمیسیون مرکزی ارتش چین بوده و در سال 2012 از این سمت کناره‌گیری کرد، در حال انجام است.

چندی پیش نیز اعلام شد یکی دیگر از معاونان سابق رییس کمیسیون مرکزی ارتش چین به نام شو کایهو نیز تحت تحقیقات ضد فساد قرار گرفته است. این دو مقام سابق ارتش چین پیش از بازنشستگی از افسران ارشد این ارتش به شمار می آمدند که در زمان ریاست جمهوری هو جینتائو، رییس جمهور قبلی این کشور خدمت می‌کردند.

شی جینپینگ، رییس جمهور فعلی چین نیز سابقا در کنار گو بوشیونگ و شو کایهو از سال 2010 تا 2012 یکی از معاونان رییس کمیسیون مرکزی ارتش بود و پس از آن به رهبری حزب کمونیست چین و مقام ریاست این کمیسیون رسید.

مقاماتی که از ارتش چین بازنشسته شده و یا در حال خدمت در این ارتش هستند گفته‌اند که فساد مالی در نیروهای مسلح این کشور چنان گسترده است که ممکن است باعث تضعیف قابلیت چین برای پیشبرد جنگ شود. در یک مورد یک افسر بلندپایه ارتش چین متهم به کسب چند میلیون دلار از طریق فروش صدها جایگاه نظامی شده است.

دولت چین روز دوشنبه اعلام کرد: تحقیقات علیه پسر گو بوشیونگ به نام گو ژنگگانگ که معاون کمیسر سیاسی ارتش در استان ژجیانگ است، آغاز شده است. او در ماه ژانویه به مقام ژنرالی ارتقا پیدا کرد.

یک منبع خبری که دارای ارتباطاتی در ارتش چین است بدون افشای نام خود به رویترز گفت: گو بوشیونگ شخصا دچار دردسر شده و تحت تحقیقات قرار گرفته است.

وی افزود:‌ اعلام خبر تحقیقات علیه پسر او یک پیام به مردم درباره تحقیقات علیه پدر اوست.

یک منبع خبری دیگر نیز تاکید کرد که گو بوشیونگ هدف تحقیقات ضد فساد قرار گرفته است.

وزارت دفاع چین هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده است. گو بوشیونگ بیش از یک دهه در کمیسیون مرکزی ارتش چین حضور داشته است. وی پس از پیوستن به ارتش در سال 1961 رده های نظامی را با موفقیت طی کرده و ارتقا یافت. او در سال 2006 به آمریکا سفر کرد و با دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا ملاقات کرد.

یک مقام دولت چین در مطلبی که در وبسایت روزنامه پیپلز دیلی متعلق به حزب کمونیست این کشور در اواخر روز دوشنبه منتشر کرد، به گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت گو بوشیونگ دامن زد. تیتر این مقاله این بود: «شما می دانید که سقوط گو ژنگگانگ چه پیامی دارد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل