بازدید 3028
دادستان کل کشور مطرح کرد؛

ایجاد سامانه‌ایی برای برقراری امنیت اسناد

دادستان کل کشور با اعلام اینکه سامانه جامع انتظامی مزایای بی شماری دارد گفت: این سامانه می تواند سهم بسزایی در تامین امنیت اسناد و مدارک قضایی داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷ 03 March 2015
دادستان کل کشور با اعلام اینکه سامانه جامع انتظامی مزایای بی شماری دارد گفت: این سامانه می تواند سهم بسزایی در تامین امنیت اسناد و مدارک قضایی داشته باشد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی در جمع فرماندها و روسای پلیس پشگیری ناجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: این سامانه که برای ارتباط الکترونیک میان نیروی انتظامی و قوه قضائیه ایجاد شده است می تواند تعامل هر چه بهتر ناجا و قوه قضائیه را تامین کرده و سرعت بخشی در انجام کارها و تسهیل امور انجام شده را سبب شود.

دادستان کل کشور گفت: آسان سازی دسترسی به ناجا و دادسرا در سراسر کشور، بالا بردن دقت و صحت کار در تبادل اطلاعات و گزارشات همچنین کاهش اطاله دادسری و ارتقاء امنیت در خصوص اسناد و مدارکی که بین کلانتری ها و دادسرا مبادله می شود و به روز کردن ارتباط ها، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها از جمله مزایای راه اندازی سامانه الکترونیکی بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی است.

رئیسی با اعلام اینکه ناجا باید برای رضایتمندی هرچه بیشتر مردم در توسعه کمی و کیفی این سامانه الکترونیکی تلاش کند افزود: آنچه می بینیم متاسفانه مجرمان و بزهکاران از فضای الکترونیکی سواستفاده می کنند به همین علت باید دست ناجا در جهت ارتقاء و افزایش امنیت باز باشد و استفاده از فضای الکترونیک برای ناجا امری ضروری است.

وی گفت: پلیس با هیچ بخش از کشور به اندازه قوه قضائیه ارتباط ندارد و مجموعه این ارتباط در جهت امنیت و رفاه جامعه است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امروز اگر چه در جامعه به برکت خون شهیدان و تلاش نیروی انتظامی و قضات علیرغم تمام تهدیدات اقتصادی و فرهنگی در بهترین شرایط امنیت هستیم اما این میزان از جرایم که در جامعه وجود دارد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی گفت: هیچ دستگاهی در کشور را نمی شناسیم الا اینکه وظیفه ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارد و هر اقدامی در کشور در توسعه یافتگی، غرق در وجود امنیت است و لذا امنیت یک امر ضروی است که بویژه بخش پیشگیری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه در دستگاه فرهنگی، پولی و اقتصادی باید تصمیم گیری ها با نگاه پیشگیرانه از وقوع جرم اتخاذ شود افزود: پیشگیری در رابطه با پلیس این گونه تعریف می شود که حضور مقتدرانه پلیس در تمام صحنه های کشور بخصوص در زمینه اطلاعات بهنگام باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی سامانه الکترونیکی بین کلانتری ها و قوه قضائیه پدیده ای باشد برای جلوگیری از اقدامات تبهکارانه مجرمان.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل