بازدید 3752

افتتاح نمایشگاه پیشکسوتان صنایع دستی تهران

کد خبر: ۴۸۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵ 03 March 2015
اولین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران، در باغ موزه قصر افتتاح شد. این نمایشگاه از امروز، 12 اسفند به مدت یک هفته تا 18 اسفند، از ساعت 10 تا 19 در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، در مراسم افتتاح این نمایشگاه، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سرهنگ قسمتی، مدیر یگان حفاظت میراث فرهنگی تهران، شهرام مریخی معاون صنایع دستی استان تهران و خانم قاسمی، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران حضور داشتند و از غرفه غلامحسین شادی، استاد و پیشکسوت صنایع دستی بازدید کردند.

خسرو آبادی در بازدید از این غرفه ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند پیشکسوت صنایع دستی کشور، از حمایت این سازمان برای معرفی و توسعه بازار و فروش آثار و تولیدات هنرمندان خبر داد.
همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران با تقدیر از هنرمندان صنایع دستی گفت: هنرمندان این لطف را در حق ما کردند تا نشان دهند صنایع دستی استان تهران از چه فخر، ارزشی و سطح هنری برخوردار است سپاسگزاریم.

رجبعلی خسروآبادی افزود: قطعا نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بسیاری در تهران برگزار می‌شود، اما چون گوهری که به هم آمیخته شود و مجتمع چنینی را بوجود بیاورد کم است و ما نتوانستیم بستر و زمینه آن را فراهم کنیم، به هر دلیلی چه از لحاظ گفتاری، ادبیاتی و... مردم از صنایع دستی فاخر دور افتاده‌اند. صنایع دستی باید جایگاه و اعتبار خودش را داشته باشد. من مانند یک سرباز حساب اینکه چند روز در این حوزه فعالیت می‌کنم را دارم و تاکنون یک سال و سه ماه و هفت روز از مدیریت من در این حوزه گذشته است و حق دارید بپرسید که چه کرده‌ام.
 
او ادامه داد: من فکر می‌کنم در ابتدای راه هستیم. صنایع دستی تهران در شأن خودش نیست. خوشحالم که در خدمت صنایع دستی هستیم. حرف‌های من صنایع دستی‌ای نیست. هفته گذشته در کارگروه اقتصادی شورای استان تهران طرح پایانه‌های صنایع دستی تصویب شد که فکر می‌کنیم این کار می‌تواند زمینه ارتقاء صنایع دستی در شهر تهران را نشان دهد و اگر آن را راه بیاندازیم گمرک، ارزیابی کالاها و... مرکزیتی برای این حوزه می‌شود. البته کرج را به چنین جایی اختصاص داده‌اند و استانداری قول داده جای بهتری را برای ما در نظر بگیرد. شهرداری نیز زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کند.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: مشکل عمده ما در قالب ارائه، نبود بازارچه دائمی و حتی موقت به صورت فصلی است. ما سعی داریم با شهرداری و شرکت توسعه فضای فرهنگی زمینه‌ای فراهم کنیم تا در چند نقطه تهران بازارچه دائمی صنایع دستی ایجاد کنیم و اگر شهرداری با ما همکاری کند، می‌توانیم چنین شرایطی را فراهم بیاوریم. فکر می‌کنم در حوزه تولید آن‌طور که باید و شاید نتوانستیم کمک کنیم و امیدوارم که سال آینده در این زمینه پیش برویم.
 
خسروآبادی با بیان اینکه "ما در بحث صنایع دستی نیازمند مشارکت هستیم و اگر دوستان کمک نکنند نمی‌توانیم صنایع دستی را در جایگاه خودش قرار دهیم" گفت: صنایع‌دستی برای همه است و کار ملی را باید ملت نگه دارند. آثار این نمایشگاه می‌تواند سطح صنایع دستی در تهران را تعریف کند. متأسفانه در شهر تهران برعکس نگاهی که همه دارند ما از مواهب زیادی برخوردار نیستیم و در حوزه امکانات شرمنده همه هنرمندان‌مان هستیم. مگر می‌شود شما در این شهر بزرگ بعد از 30 سال چهار بازارچه صنایع دستی نداشته باشید؟ چطور در بقیه حوزه‌ها اتفاقات خوبی افتاده، اما برای صنایع دستی نتوانسته بیفتد! وظیفه من و امثال من این است که در اختیار هنر و صنایع دستی باشیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه پیشکسوتان و هنرمندان شاخص صنایع دستی استان تهران، شهرام مریخی، معاون صنایع دستی استان تهران نیز بیان کرد: ما با ترس این نمایشگاه را شروع کردیم، زیرا از اطرافیان‌مان می‌شنیدیم امکان اینکه هنرمندان پیشکسوت در آن شرکت کنند ضعیف است. به عبارتی در برگزاری این نمایشگاه اعتبارمان هم محک زدیم و خدا را شکر که روسفید شدیم. از زمانی که من به این حوزه آمدم، هدف اولم تکریم هنرمندان پیشکسوت بوده و تا آنجا که در توانم است سعی می‌کنم این امر را اجرا کنم.

گفتنی است کامران سبزمیدانی مدیر کل توسعه و ترویج امور استان‌های معاونت صنایع دستی، سعیدی مدیر باغ موزه قصر و خلیل الله راحتی، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری نیز در این مراسم حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار