بازدید 3147

افزایش‌تعداد دانشجویان مسموم دانشگاه شیراز

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه شیراز که به دلیل کوفتگی، بدن درد و حتی اسهال به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند تا امروز به ۲۰۰ نفر رسیده‌ است.
کد خبر: ۴۸۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ 03 March 2015
 معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه شیراز که به دلیل کوفتگی، بدن درد و حتی اسهال به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند تا امروز به ۲۰۰ نفر رسیده‌ است.

 به گزارش تسنیم، مجید موحد بعدازظهر امروز در نشست خبری پیرامون بیماری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه از غروب یکشنبه تعدادی از دانشجویان به علت بیماری به مراکز طبی دانشگاه مراجعه کردند اظهارداشت: تعداد دانشجویان دانشگاه شیراز که به دلیل کوفتگی، بدن درد و حتی اسهال به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند تا امروز به 200 نفر رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه حداکثر 20 نفر به بیمارستان منتقل شدند افزود: از همان ابتدا نامه‌ای به رئیس مرکز بهداشت دانشگاه شیراز برای همکاری ارسال شد و دوستان در اورژانس نیز همکاری لازم را در این موضوع داشته‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به درمان سرپایی عده‌ای از دانشجویان در دانشگاه خاطرنشان‌کرد: چند دستگاه اورژانس و بیمارستان سیار در دانشگاه حاضر بوده و تا ساعت سه بامداد حضور داشتند و به مواردی از دانشجویان در خوابگاه‌ها سرم تزریق شد.

وی با بیان اینکه تا امروز صبح تعدادی از بیماران منتقل شده به بیمارستان مداوا و مرخص شده‌اند تصریح کرد: اکنون فقط یک نفر از دانشجویان در بیمارستان بستری است.

موحد با تشکر از همکاری دانشجویان و اعضای شورای صنفی که در کنار بیماران و مسئولان حضور داشته‌اند گفت: علت این اتفاق هنوز مشخص نیست اما به شدت در حال پیگیری بوده و مواردی هم به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه کشت مدفوع 48 ساعت بعد اعلام می‌شود افزود: علائمی مبنی بر ویروس وجود دارد اما هنوز نمی‌توان گفت که قطعا از غذاها بوده و یا علت دیگر داشته است چراکه هرکدام از بیماران از نوعی خاص از غذاها خورده و عده‌ای نیز اصلا غذای سلف را نخورده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با قبول اینکه مسئولیت این اتفاق بر عهده من بوده و آن را بر گردن کس دیگری نمی‌اندازم خاطرنشان‌کرد: حدود سه چهارم از بیماران از خانم‌ها بوده‌اند و ما وظیفه داریم نظارت را تشدید و سیستم بهداشتی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به بیماری دانشجویان در آبان‌ماه سال 92 و عوض شدن پیمانکاران این سلف غذاخوری گفت: مورد پارسال با اتفاقی که این بار افتاده متفاوت است و در این زمینه باید کارشناسان اظهار نظر کنند.

موحد در پاسخ به اینکه چرا به تشکل‌ها اجازه تجمع داده نشده خاطرنشان‌کرد: این موضوع یک پدیده دانشجویی و صنفی است و تشکل‌های سیاسی و فرهنگی برای تجمع باید تابع مقرراتی باشند که یکی از آنها تشکیل هیئت مربوطه است و با توجه به اینکه نیمه‌های شب این تقاضا داده شده و موضوع نیز مربوط به این تشکل‌ها نبوده این هیئت تشکیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 دانشجوی دختر و 3 هزار هزار نفر دانشجوی پسر خوابگاهی در دانشگاه شیراز است که از بین پسران 2 هزار و 400 نفر در این محوطه حضور دارند اظهارکرد: ساختمانی برای درمانگاه در مجموعه ارم در نظر گرفته شده که کارشناسان مربوطه اندازه آن را مناسب درمانگاه ندانستند و قرار شده طبقه‌ای به آن اضافه شود تا درمانگاه مجهزی در محوطه دانشگاه داشته‌ باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان