بازدید 32128

پرداخت جرايم رانندگي از طريق پيام کوتاه

جهانگيري تلاش پليس را کاهش هزينه ها و سفرهاي دورن شهري شهروندان اعلام کرد و گفت: اجرايي شدن اين سيستم گام بزرگي در اصلاح الگوي مصرف خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸ 16 May 2009
رييس مرکز اجراييات راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از راه اندازي سيستم جديد پيام کوتاه براي دريافت صورت وضعيت تخلفات خبر داد.

‌سرهنگ "عليرضا جهانگيري" روز شنبه در گفت و گو باايرنا گفت: در اين سيستم، کاربران با ارسال پيامک "ستاره و شماره VIN کارت خودرو" شماره قبض و شناسه پرداخت دريافت خواهند کرد و از اين طريق مي توانند رقم ريالي تخلفات را از طريق دستگاه هاي عابربانک پرداخت کنند.
پيش از اين دارندگان خودرو براي اطلاع از ميزان، تعداد، مبلغ و تاريخ تخلفات رانندگي خود پيامکي به شماره 30005151 ارسال مي کردند و پس از دقايقي پاسخ پيامک به تلفن همراه فرستنده پيامک ارسال مي شد.
وي ميانگين دريافت پيام در روز را 14 هزار پيام اعلام کرد و گفت: در مدت زمان 574 روزي که از راه اندازي سامانه پيامک استعلام تخلفات مي گذرد، هشت ميليون پيامک دريافت و پاسخ داده شد.
رييس مرکز اجراييات راهنمايي و رانندگي با اشاره به وجه تمايز بين پيامک ها گفت: افرادي که قصد دارند، فقط مبلغ و تعداد تخلفات را بدانند، شماره VIN کارت خودرو را بدون ستاره و افرادي که قصد پرداخت داشته باشند، علامت ستاره را پيش از شماره VIN پيامک بزنند.
جهانگيري تلاش پليس را کاهش هزينه ها و سفرهاي دورن شهري شهروندان اعلام کرد و گفت: اجرايي شدن اين سيستم گام بزرگي در اصلاح الگوي مصرف خواهد بود.

وي خاطر نشان کرد: اين سيستم در آينده توسعه خواهد يافت و رويکرد پليس به اين سمت است که به جاي مراجعه فرد، پليس به سراغ آنها رود و در نتيجه ميزان حضور و مراجعات عمومي کاهش يابد.
رييس مرکز اجراييات ثابت ماندن روند تخلفات را نشان دهنده بهبود وضعيت رانندگي افراد و باور پذيري قانون در رانندگان اعلام کرد و افزود: در مواردي نيز با تهديدهايي مواجه هستيم که بي پروايي برخي رانندگان، حاشيه امنيت قائل بودن براي خود و باور نکردن اعمال قانون از سوي پليس از جمله اين تهديدات است.
جهانگيري توضيح داد: در ايام عيد نوروز با توجه به اعلام سختگيري از سوي پليس، شاهد کاهش تخلفات رانندگي و در نتيجه کاهش تصادفات بوده ايم.
وي سقف تخلفات رانندگي را در دو سال گذشته 140 ميليون ريالي اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته با تلاش هايي که صورت گرفته اين سقف به 100 ميليون ريال رسيده است.
رييس مرکز اجراييات راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: هم اکنون يک دستگاه سواري و يک دستگاه اتوبوس هر کدام 100 ميليون ريال تخلف داشته اند که مربوط به سال 83 به بعد بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۰
ای کاش این امکان را هم فراهم میکردند که اگر کسی به جریمه اعتراض دارد بتواند با ایمیل یا پیام کوتاه اعتراض خود را مطرح نماید. بنده اخیرا خلافی گرفته متوجه شدم که دوبار جریمه شدم و هر دو نیز تسلیم نوشته شده بود و چون پرداخت نکرده بودم مبلغ جریمه دوبرابر شده بود. آخر کدام عقل سلیم وقتی برگه جریمه دستش باشد پرداختش نمیکند تا دوبرابر شود؟ این نهایت بی انصافیست که برخی افسران اینگونه اجحاف در حق رانندگان میکنند. کاش راهنمایی میکردند که باین گونه موارد چگونه میتوان اعتراض کرد
با سلام ببخشید میشه بفرمایین اطلاعات رو به چه شماره ای بفرستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اپراتور خدماتی اینجانب ایرانسل می باشد و این امکانات برای این اپراتور فراهم نمی باشد.
کار بسیار نیکویی است . در این وضعیت نابسامانی سیستم های الکترونیکی دستگاهها این پروسه واقعا خوب جواب داده است.
کار خوب.ایولاه.داره.
من هم با خط همراه اول و هم با خط ايرانسل به اين شماره پيامك فرستادم ولي پاسخي دريافت نكردم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس