بازدید 1883

زورآزمایی غربی ها با لابی های صهیونیست

کد خبر: ۴۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 03 March 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پر سروصدای خود در کنگره امریکا، لشکرکشی رسانه‌ای آماده کرده تصریح کرد: مذاکره گذشته سودمند بود ولی اکنون دوره فرود است.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: مذاکرات همیشه فراز و فرود داشته؛ دوره گذشته گفتگوها سودمند بود و اکنون دوره فرود است و امیدواریم مذاکره جاری نیز به دوره فرود تبدیل نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری در مذاکرات توضیح داد: رژیم صهیونیستی پیش از این با فشار افکار عمومی از طریق نظام رسانه‌ای و لابی‌های مختلف تحرک داشت و اکنون که رییس آن، تمام این فاکتورها را بربادرفته می‌بیند به دنبال آن است با حضور پر سروصدای خود در کنگره امریکا حضور یاید.

وی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی لشکرکشی رسانه‌ای را آماده کرده ولی اکنون دوره زورآزمایی غرب به ویژه امریکایی‌هاست که نشان دهند در تصمیم‌گیری‌های خود استقلال دارند یا تحت تاثیر یک حکومت غاصب هستند.

خطوط قرمز جمهوری اسلامی رعایت شده/ درگیر موضع‌گیری‌های ژورنالیست‌های غربی نمی‌شویم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی از محورهای کلی توافق مورد نظر امریکا، بیان کرد:عقل ایجاب می‌کند درگیر نوع موضع‌گیری‌های دیگران به ویژه ژورنالیست‌های غربی نباشیم؛ اگرچه که این نظام ژورنالیستی ارتباط وسیعی با حاکمان و تصمیم‌گیران در امریکا دارد و بخشی از پیامهای آنها را که نمی‌توانند به صورت رسمی به زبان آورند از طریق تحلیل‌ها، دست‌نوشته‌ها و پیش‌بینی‌ها انجام می‌دهد، اما نابخردانه است مدار تحلیل و تصمیم‌گیری‌های خود را مبتنی بر اظهارنظر رسانه‌های غربی داشته باشیم زیرا اینها غیرمستند و غیردقیق است.

وی گفت: اگرچه امکان دارد رسوب فکری برخی از مذاکره‌کنندگان در تحلیل‌های رسانه‌ها آورده شود ولی با تمام این تفاسیر، خطوطی که تاکنون تحت عنوان خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران اظهار شده با همان جدیت در حال دنبال شدن است.

در جزئیات هم کیفیت مهم است و هم کمیت/ تیم مذاکره‌کننده فعلی از نظر کارشناسی قدرتمندتر شده

جهانگیرزاده افزود: باید به تیم مذاکره‌کننده اعتماد وجود داشته باشد زیرا تیم کنونی از حیث ظرفیت‌های کارشناسی قدرتمندتر نیز شده و حضور آقای صالحی خواهد توانست بخشی از خلاءهای سابق را به راحتی پوشش دهد تا ضمن آنکه ملت ایران به حقوق خود دست پیدا می‌کند، در مسیر رفع کامل تحریم‌ها نیز گام برداشته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس مذاکرات فعلی را نیازمند پیشرفت جدی دانست و توضیح داد: پیشرفت بدان معناست که ضمن حرکت در راستای حل مشکل، بتوان بیشترین سهم را نیز به دست آورد.

وی یادآور شد: طرف غربی تلاش می‌کند به طور مناسب پاسخ افکار عمومی غرب را بدهد و احیانا توفیقاتی را که در این زمینه به دست آورده، بزرگنمایی می‌کند و از سوی دیگر، ملت ایران منتظرند که نتیجه تلاش مذاکره کنندگان چه خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید در توانایی و جدیت مذاکره‌کنندگان تردید کرد، ادامه داد: هر نوع مذاکره‌ای پس از اطلاع‌رسانی درباره جزئیات آن قابل تحلیل خواهد بود؛ در جزئیات نیز هم کیفیت مهم است و هم کمیت و کسب یکی، رافع دیگری نیست و تمام گفتگوهای تیم مذاکره‌کننده نیز بر این اساس است که در هیچکدام از اینها عقب نیفتیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار