بازدید 2145

احتمال کاهش سقف رقم پرداخت نقدی به یارانه بگیران وجود دارد

کد خبر: ۴۸۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 03 March 2015
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است نمایندگان در جریان بررسی بخشهای هزینه ای تبصره 21 سقف رقم پرداخت نقدی به مردم را کاهش دهند تا دولت ناچار شود تعدادی از یارانه بگیران را حذف کند.

به گزارش ایرنا؛جعفر قادری با اشاره به تصویب بخش درآمدی تبصره 21 لایحه بودجه و منابع قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در حال حاضر کسری منابع اجرای این قانون را از بودجه می گیرند؛ ضمن اینکه در سالهای گذشته بخشی از منابع آن را از محل فروش آب و برق تامین می کردند.
وی افزود سال گذشته درآمد حاصل از فروش برق و امسال هم درآمد فروش آب از منابع این قانون حذف شد و طبعا کسری منابع هدفمندی امسال بیشتر خواهد بود و در این شرایط برای جلوگیری از کسری بیشتر درآمد و هزینه اجرای این قانون باید تعدادی از یارانه بگیران حذف شوند.
 
محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره 21 ، درآمدهای قانون هدفمندی را 33 هزار میلیارد تومان عنوان کرد؛ این در حالی است که مجموع رقم یارانه نقدی که به مردم پرداخت می شود 42 هزار میلیارد تومان است.
سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال 1394 نز همانند سال جاری 48 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. این در حالی است که بر اساس یکی از پیشنهادهایی که در جریان بررسی بخش درآمدی قانون هدفمندی یارانه ها ارائه شده بود رقم درآمد پیش بینی شده برای اجرای این قانون در سال اینده 62 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد که این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها