بازدید 3301
من نرفتم جام بگیرم که از پله‌ها بیفتم

قلعه‌نویی: آقای فتح‌الله‌زاده! وقتی تیم دسته سوم بود، کجا بودی؟

کد خبر: ۴۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 03 March 2015
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من مثل برخی‌ها از پله‌ها بالا نرفتم که بیفتم و جام بگیرم.

به گزارش تسنیم، امیر قلعه‌نویی درباره اظهارات علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال اظهار داشت: وجدانا مصاحبه فتح‌الله‌زاده را نخوانده‌ام. او سال‌‌ها مدیرعامل استقلال بوده و برای وی احترام قائل هستم. سال‌ها در کنار هم فراز و نشیب داشتیم و برای من جای تعجب دارد که چرا این مصاحبه را انجام داده و هر هفته صحبت می‌کند.

وی افزود: در شرایطی که در کورس قرار داریم، این صحبت‌‌ها چه معنایی دارد؟ در بازی پرسپولیس - لخویا صحنه‌های قشنگی دیدیم؛ اینکه همه پیشکسوتان پرسپولیس برای حمایت از تیم‌شان دور هم جمع شدند تا کمک کنند. برای من جای تعجب دارد که چرا دوستان با استقلال یک ماه خودشان را مطرح کرده و راجع به قلعه‌نویی صحبت می‌کنند. آدم دیگری وجود ندارد که درباره او صحبت شود؟

سرمربی استقلال تصریح کرد: آن زمان که استقلال در دسته سوم بود، همه تیم در منزل ما جمع می‌شدند. من همان امیر قلعه‌نویی استقلالی هستم و آن زمان هیچ فردی از نزدیک استقلال هم رد نمی‌شد. می‌توانید از جباری، نعلچگر، ملک احمدی و ... بپرسید که پس از 11 ماه که پایم را عمل کرده بودم. به استقلال برگشتم و تیم در دسته سوم بود. کل تیم به امیرآباد می‌آمدند تا در منزل ما و استراحت کنند.

قلعه‌نویی که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، گفت: مگر در دوران فتح‌الله‌زاده استقلال سیزدهم و نهم نشد؟ همان موقع ما آمدیم و استقلال را قهرمان جام حذفی کردیم. مگر همان سال آقایان کاپ از دست ندادند و ما قهرمان جام حذفی شدیم و جام را به منزل پورحیدری بردیم و گفتیم جام برای پورحیدری است؟ همان سالی که در لیگ موفقیت کسب نکردند باز هم جام گرفتیم و گفتیم که این جام سهم ناصر حجازی خدابیامرز بوده و فیروز کریمی هم استاد من است.

وی افزود: پس از جام ملت‌ها مگر نگفتم که مقصر من هستم؟ همین سال گذشته در بازی تراکتورسازی اعلام کردم که هر اتفاقی بیفتد، همه چیز را گردن می‌گیرم. آیا من بودم که از پله‌ها بالا رفتم تا با جام عکس بگیرم؟حضور در دسته سوم افتخارات من است و جواب فتح‌الله‌زاده در بیانیه‌ای خواهم داد.

سرمربی استقلال با اشاره به وضعیت کمپ این باشگاه گفت: دو نفر از دوستان من به نام سمیعی‌فر و اوصیا نزدیک به 700،800 میلیون خرج کمپ کردند. آقای فتح‌الله‌زاده، وقتی گروهی با هم کار می‌کنند، هروقت کار به پایان رسید، با هم خداحافظی می‌کنند و دیگر این صحبت‌‌ها چیست که زده می‌شود؟

قلعه‌نویی در مورد اینکه فتح‌الله‌زاده اعلام کرده فولاد بدون بختیار رحمانی موفق بوده است، گفت: از تیم ملی برزیل بالاتر سراغ نداریم که دو بازیکن را از دست می‌دهد و در دو بازی 10 گل می‌خورد. بیاییم واقعیت را به مردم بگوییم که فولاد با شایستگی قهرمان شد. علت این بود که با یک تیم شروع و با همان به پایان رساندند.

وی ادامه داد: مربی تیم می‌دانست که همه بازیکنانش را در اختیار داشت. مگر بختیار رحمانی بازیکن کمی است؟ عبدالله کرمی بازیکن کوچکی است؟ اگر الان فولاد این بازیکنان را در اختیار ندارد به دلیل عامل بیرونی یعنی مشکل سربازی است. هر مربی فلسفه کاری‌ای دارد که روی آن برنامه‌ریزی می‌کند و من هم باید برنامه‌ریزی خودم را بدانم و در مورد آن صحبت کنم. چند بازی برای شما مثال بزنم که با بازیکنان روی نیمکت 14 بازیکن بیشتر نداشتیم؟ رحمانی یکی از بهترین پلی‌میکرهای آسیا است ولی به دلیل مسائل بیرونی الان حضور ندارد نه مسائل مدیریتی.
سرمربی استقلال تصریح کرد: مگر ما در تراکتور‌سازی مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان را داشتیم؟ ما برنامه‌ریزی و تیم را تقویت کردیم و برای اولین بار هم تیم را آسیایی کردیم و شاید اگر در یکی دو بازی اشتباه داوری نبود ما قهرمان هم می‌شدیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه چه قراردادی بسته شده که بازیکن توانسته از تیم جدا شود، در خصوص اینکه فتح‌الله‌زاده گفته که بهترین تیم را در اختیار قلعه‌نویی قرار داده ولی مقام خوبی در آسیا کسب نشد، گفت: ما آمدیم علی حمودی و خسرو حیدری  را در جناح راست زوج سازی کردیم. یک تیم را درست کردیم و به جمع 8 تیم آسیا راه یافتیم. آیا همان تیم باید تقویت شود یا بازیکنش را از دست بدهد؟ من گفتم به هر دلیلی بازیکنی جدا شده است، فتح‌‌الله‌زاده مقصر نیست. 3،4 بازیکن دیگر هم غیر از جباری هم پول گرفته بودند و تنها جباری نبود که درخواست پول کرده بود و به اعتقاد من جباری خواسته معقولی داشت.
وی درباره اینکه فتح‌الله‌زاده اعلام کرده که اگر دوباره مدیرعامل شود فرد دیگری برای سرمربیگری استقلال انتخاب خواهد کرد، گفت: باید گله‌ای بکنم که وقتی در کورس قهرمانی هستیم این مصاحبه‌ها چه معنایی دارد؟ آیا این موضوع جز خراب کردن ذهن بازیکن و مردم معنای دیگری دارد؟ قدم منصوریان و مجیدی روی چشم ما و بیایند تیم را تحویل بگیرند. از منصوریان بپرسید که چقدر توصیه می‌کردم که بیاید. کدام تیم را سراغ دارید که 15 کاپیتان این تیم کنار هم باشند؟ منصوریان بارها به من زنگ زد و گفتم دنبال مربیگری برو، چرا که استعداد داری.

سرمربی استقلال اضافه کرد: آقای فتح‌الله‌زاده، وقتی استقلال در لیگ دسته سوم بود، تو کجا بودی؟ یک سال و نیم تیم در منزل ما بود. زمانی که پول بود، برای این آقایان بوده ولی بی‌پولی برای قلعه‌نویی بود. بروید و ببینید که در همان زمان نهمی و سیزدهمی آقایان چه هزینه‌هایی شده است. خدا را شکر 3 قهرمانی لیگ، دو نایب قهرمانی و دو کاپ حذفی در کارنامه‌ام دارم.
قلعه‌نویی تصریح کرد: آقایان سوال کرده‌اند که وقتی اتلتیکو مادرید قهرمان شد، آیا از مهره‌های بارسلونا و رئال مادرید بهره‌مند شده بود، واقعا این سوال فنی است؟ بهترین قاضی مردم هستند. خوشحالم دسته سومی برای من بود. کامرانی که منتسب به من نیست و شاهد است که دوستانم چقدر در کمپ هزینه کرده‌اند. منتی نمی‌گذارم چون هر کاری کردیم برای مردم بوده است. هر زمان که تیم شکست خورده من خودم را مقصر دانسته‌ام و فیلم‌های آن موجود است. به مردم دروغ نگویید که قلعه‌نویی همه چیز را گردن دیگران می‌اندازد. من از پله‌ها بالا نرفتم که بیفتم و جام بگیرم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل