بازدید 5138

چه کسي پاسخگوي مشکلات قم است؟

کد خبر: ۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲ 16 May 2009
يكي از بينندگان «تابناك» در پيامي نوشت:

الف) چرا با وجود سه سال از آغاز طرح مسکن مهر و با توجه به تشکيل بيش از سيصد تعاوني در استان قم، نخست اين که هيچ يک از اعضاي تعاوني‌ها با توجه به اينکه اين طرح بايد در سخنان رئيس‌جمهور طي سه سال به ثمر برسد هنوز هيچ‌گونه مسکني تحويل هيچ يک از اعضا نشده است؟
دوم آنکه با وجود دريافت مبالغي از يک ميليون تا ده ميليون تومان از سال 1386 تا به اين تاريخ، هنوز حتي يک واحد ساخته نشده؟

سوم: چرا صندوق تعاون کشور و نيز اداره محترم تعاون نسبت به اعلام مبلغ سود به دست آمده از مبالغ پرداخت شده اعضا به حساب تعاوني‌ها پس از حدود دو سال، هيچ سخني به ميان نياورده و هيچ گاه اعلام نکرده‌اند، پول‌هاي واريزي به صندوق تعاون کشور داراي چه مقدار سود است؟ آيا مبالغي که در شعب بانک کشاورزي توسط اين صندوق با نرخ سود 19 درصد سپرده شده، از پول‌هاي اعضا بوده و سود حاصله به حساب چه کسي ريخته مي‌شود؟

چهارم: چرا زمين‌هاي واگذاري در مکان‌هاي ناامن در راه سيل و نيز بسيار پرت به اعضا واگذار مي‌شود؟ آيا کارشناسان اين طرح، خود حاضر به زندگي در اين منطقه وسرمايه گذاري با اين شرايط هستند؟
پنجم: به نظر شما، افراد نيازمند مسکن از کدام قشر جامعه هستند؟ آيا اين افراد جزو کارگر، کارمند و يا بيکار و بازنشستگان هستند که با محاسبات و کارشناسي‌هاي انجام شده با علم به اينکه حقوق يک کارگر ساده با اضافه کاري سيصد هزار تومان در ماه است و در ماه، بايد نيمي از حقوق خود را بابت اجاره محل سکونت خود بدهد و مابقي را به مخارج زندگي و نيز اقساط وام‌هاي مسکن بپردازد! چگونه مي‌تواند پس اندازي در سال با اين حقوق معادل پنج ميليون تومان داشته باشد تا بتواند صاحب خانه شود؟

ب) با وجود آغاز طرح سهام عدالت در چهار سال اخير، چگونه مي‌توان درجه بندي سازمان خصوصي سازي را عقلاني دانست؛ آيا هر کودک پيش دبستاني اين را نمي‌داند که اقشار کم درآمد جامعه به ترتيب افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي و بعد بيکاران و کارگران و بعد کارمندان هستند؟ بنا بر کدام قانون بسيجيان بايد قبل از بيکاران و کارگران سهام عدالت بگيرند؛ کجاي اين عدالت است؟

پ) چرا با توجه به هدفمند کردن معاملات ملکي و چاپ قولنامه‌هاي جديد، در متن قولنامه‌ها، هيچ‌گونه دفاعي از مستاجر نمي‌کنيد؟ چرا اينقدر بچگانه مطلب نوشته‌ايد؟ چرا در هيچ کجاي قراردادهاي جديد، سخني مبني بر اينکه اگر مستاجر محل مورد اجاره را پس از پايان قرارداد تخليه کرد، موجر موظف است در زمان تخليه با مستأجر تسويه حساب کند، در غير اين صورت به ازاي هر روز مبلغ رهن مورد اجاره موجر بايد براي ديرکرد هر روز مبلغي را به مستأجر خسارت بدهد؛ آيا به نظر شما، تدوين کنندگان اين قرارداد خودشان صاحب خانه نيستند؟

ت) چرا با وجود تبليغات گسترده از سوي همه اعضاي وزارت مسکن و شخص خود وزير، مبني بر اينکه قيمت اجاره بها پايين آمده، اين تغيير را کسي از مستأجران نديده است؟

ث) آيا نبايد قيمت اجاره بها بر پايه مطلب درج شده در زير قراردادهاي جديد توسط کارشناس حقوقي محاسبه شود؛ پس چرا هيچ گونه قانوني نسبت به مشخص کردن مبلغ اجاره‌ها با توجه به مورد اجاره نباشد؟ آيا به نظر شما، قانونگذاران ما خود مستاجرند يا صاحب خانه؟

ج) آيا مي‌توان اعلام کرد که در سفرهاي استاني رئيس‌جمهور به استان قم در دو دوره چه مقدار نامه و تقاضا به جناب رئيس‌جمهور نوشته و پاسخ داده شده و چرا تعداد نامه‌هاي نوشته شده در دوره دوم زيادتر از دوره نخست بوده؛ آيا به نظر شما، تعداد افراد دوستدار دولت زياد شده‌اند و يا تعداد نيازمندان و افرادي که پاسخ نامه‌هاي خود را نگرفته‌اند؟

چ) آيا شما که در در آوردن آمارها و مقايسه‌ها بسيار تبحر داريد و آمارهايي که بيان مي‌کنيد، نسبت 20به4 است، آيا مي‌توانيد اعلام کنيد، چرا با توجه به فروش نفت با قيمت بي سابقه 140دلار، وضع زندگي مردم ايران به صورت بي سابقه‌اي به جاي بهتر شدن، بدتر شده است؟

ح) آيا مي‌توان محاسبه کرد، با توجه به نرخ بيکاري در استان قم، آيا مبالغي که رئيس‌جمهوري در زمان دو دوره سفر استاني به اين شهر بابت آباداني و ايجاد اشتغال هزينه کرده است، چه تعداد از بيکاران استان صاحب کار شده‌اند؟

خ) شما رئيس‌جمهور محترم که در سخنراني‌هاي خود به مطالبي درباره کساني که به اختلاس در زمينه واردات سيگار اشاره نموده‌ايد، آيا زمان آن نرسيده که افشاگري کنيد و آنقدر مردم را با اين سخنان منتظر نگذاريد؟ چرا در بيان نام مفسدان اقتصادي اينچنين تأخير مي‌کنيد؟ آيا اصلا چنين افرادي هستند؟ اگر هستند، چرا پس از چهار سال نسبت به اعلام نام آنها طفره مي‌رويد و تنها به خاطر اين که احساسات پاک مردم را به بازي بگيريد در سخنراني‌ها اشاره به آن مي‌کنيد؟

د) آيا تا کنون فکر کرده‌ايد که اگر هزينه‌هاي سفر‌هاي استاني را بدون حضور هيأت دولت در استان مورد نظر در تهران ابلاغ مي‌کرديد، مي‌توانستيد با مبلغ مورد نظر در آن استان دست‌کم يک طرح اضافه را اجرا کنيد؟

ذ) آقاي رئيس‌جمهور، آيا شما ورزشکاريد و يا ورزشکاران را دوست داريد؟ آيا شما علاقه‌اي به ورزش داريد؟ آيا شما تا کنون از افتخارآفريني ورزشکاران در ميادين جهاني خرسند شده‌ايد؟

ر) آيا شما تاکنون سخني از فساد در ورزش ايران به ميان نياورده‌ايد، چرا که اين موضوع مي‌تواند مانند ديگر مواضع مفاسد اقتصادي، شگردي باشد بر احساسات مردم؟ آيا شما تاکنون از آقاي علي آبادي راجع به ورزش ايران سؤالاتي کرده‌ايد؟ آيا از وي درباره المپيک پرسيديد؟ آيا تاکنون از آقاي سعيدلو در مورد اينکه چرا باشگاه پر طرفدار پيروزي را به اين روز انداخته، سؤال کرده‌ايد؟ آيا درباره کشتي ايران و اينکه کشتي ايران نخستين در جهان بود، چيزي شنيده‌ايد؟ آيا در مورد تيم ملي فوتبال ايران و جام جهاني خبر‌هايي داريد؟ آيا شما که در يک برنامه تلويزيوني در شبکه يک اعلام کرديد که به آقاي علي ابادي دستور داديد که برود و فوتبال را درست کند، حرف مي‌زديد، خبر هم از درست کردن فوتبال البته چاهي براي فوتبال توسط آقاي علي آبادي شنيديد؟ آيا شنيديد تيم‌هاي ليگ‌هاي فوتبال ايران در استانه منحل شدن و ورشکستگي هستند؟ آيا شنيديد که چقدر فوتبال ايران در آسيا پسرفت کرده تا جايي که از چهار تيم ايراني، تنها پيروزي آن هم با شانس به مرحله بعدي رفته؟ آيا ورزش ايران را تمام شده نمي‌بينيد؟

ز) آيا مطمئن هستيد که در ستادهاي مردمي هيچ يک از کارمندان دولتي با ابزار دولتي و وسايط نقليه دولتي در تبليغات به شما کمک نمي‌کنند؟ آيا شما گفته‌ايد که از تخريب ديگر نامزدها در ستادهاي شما بپرهيزند؟ پس درخواست مي‌کنم مأموران مخفي را به ستادهاي خود بفرستيد و کنکاش کنيد.

س) آيا کسي تاکنون از پله برقي ميدان مطهري استفاده کرده است؟ آيا نشريه پژواک با بودجه ارگان دولتي تهيه مي‌شود؟ چرا پيش از آغاز انتخابات نسبت به تدوين اعلام قانون جديد نشريات و روزنامه‌ها مبني بر جلوگيري از چاپ ويژه‌نامه اقدام کرده‌ايد؟ چرا توزيع نشريات استان را از فردي که منتسب به جريان چپ بود، گرفته و به شخص مورد اعتماد خود پس از پنج سال واگذار کرديد؟

ش) چرا تلويزيوني که با پول بيت‌المال به برنامه‌سازي مشغول شده، با ساخت مجموعه‌هايي کاملا يکطرفه و از همه مهمتر اخبارهاي انتخابات تبليغاتي گسترده از کارهاي انجام شده در دولت نهم به طور مستمر و پخش کردن برنامه‌اي کاملا سانسوري به نام منطقه آزاد که از صحبت‌هاي ده دقيقه‌اي دانشجويان، تنها دو ثانيه از سخناني را که نشان دهنده طرفداري از كسي غير از احمدي‌نژاد است، نشان مي‌دهد؟ چرا با مردم روراست نيستيد؟

آيا شما هيچ‌گونه اعتقادي به روز قيامت و پاسخ به خدا و حق الناس نداريد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها