بازدید 2483

اصل همتایی در ازدواج‌های دانشجویی رعایت نمی‌شود ‌

کد خبر: ۴۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ 03 March 2015
یک کارشناس خانواده و استاد دانشگاه در وی ادامه داد: متاسفانه اصل همتایی در ازدواج‌های دانشجویی رعایت نمی‌شود و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیرهمتای خود ازدواج می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در همایش تخصصی "ازدواج دانشجویی، فرصت‌ها و چالش‌ها" که به همت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش و با حضور دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد گفت: همتایی در ازدواج و هم‌کفو بودن یکی از اصول مهم در ازدواج است که باید از سوی جوانان در تشکیل بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه افزود: از ویژگی‌های مهم ازدواج آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) رعایت اصل همتایی در پیوند این زوج آسمانی بود و این مهم درس بزرگ این اولیاء الهی به جوانان در ازدواج با همتای خود است.

وی ادامه داد: متاسفانه اصل همتایی در ازدواج‌های دانشجویی رعایت نمی‌شود و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیرهمتای خود ازدواج می‌کنند.

این کارشناس خانواده و استاد دانشگاه بیان کرد: جوانان دانشجو باید سعی کنند عاقلانه و با همتای خود ازدواج کنند زیرا درگیری‌های عاطفی غیرعاقلانه ثمره‌ای جز طلاق و جدایی ندارد.

دهنوی خاطرنشان کرد: عشق و شیدایی‌هایی که با علقه آغاز می‌شود معمولا بدون اطلاعات و بر اساس علاقه صورت می‌گیرد که در صورت ازدواج، جدایی و از هم پاشیدن بنیان خانواده را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اصول همتایی را در ازدواج خود رعایت کرده بودند اظهار کرد: اصول همتایی اعتقادی، مذهبی، طبقاتی و فرهنگی اصول چهاگانه همتایی است که باید در امر ازدواج از سوی جوانان رعایت شود.

در پایان این همایش دانشجویان شرکت کننده، در قالب پرسش و پاسخ سوالات خود را پیرامون موضوع همایش بیان کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل