بازدید 2187

خودمراقبتی از پوست‌های خشک و چرب

کد خبر: ۴۸۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 03 March 2015
متخصص پوست و مو با اشاره به صدمات پوست‌های خشک و چرب بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب‌ و مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی تاکید کرد.

به گزارش  فارس، کوروش صمدی با بیان اینکه چربی‌های سطح پوست در برابر ورود میکروب‌ها و آسیب‌های وارده به پوست مانند محافظ عمل می‌کنند، افزود: کسانی که پوست خشک دارند چربی پوست آنها کمتر بوده و خشکی بیش از حد باعث حساسیت‌، چروک، ترک خوردن و عفونت‌های پوستی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات افراد دارای پوست چرب گفت: در پوست‌های چرب احتمال جوش زدن بیشتر است و هنگام استفاده از ضدآفتاب نیز دچار مشکل می‌شوند، زیرا چربی پوست آنها را بیشتر کرده و پوست را مستعد جوش زدن می‌کند.

این متخصص پوست و مو افزود: افراد دارای پوست چرب برای داشتن پوست سالم باید از ضدآفتاب‌ها و مرطوب کننده‌های فاقد چربی استفاده کنند.

صمدی تصریح کرد: کسانی که دارای پوست خشک هستند باید در موارد خاص به جای صابون از" تن" استفاده کنند، زیرا این شوینده‌ها غیرصابونی بوده و مواد قلیایی صابون در آنها وجود ندارد و به پوست آسیب وارد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برای پوست‌های خشک بهتر است در برخی مواقع از صابون‌های کرم‌دار استفاده شود، گفت: 25 درصد از مواد تشکیل دهنده اینگونه صابون‌ها کرم هستند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر