بازدید 1501
از رد و بدل شدن فن در انتخابی لذت بردیم

میراسماعیلی: محجوب باید وزن کم کند

کد خبر: ۴۸۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 03 March 2015
نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: شورای کمیته فنی تا پایان هفته جاری ترکیب نفرات اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ گرجستان را اعلام خواهد کرد.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی جودو که طی چند روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور تقریباً نفرات اول تا سوم مسابقات و نفرات منتخب کادر فنی به اردوها دعوت شدند. در واقع با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور این سومین مرحله انتخابی بود که برگزار شد و نفرات اول تا سوم به صورت دوره‌ای با یکدیگر مبارزه کردند. به اعتقاد من این مرحله از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل از لحاظ کیفیت خیلی بالا بود و با اجرای فن‌های خوبی که بین جودوکاران رد و بدل شد همه ما از این مبارزات لذت بردیم.

وی در ادامه افزود: اردوهای تیم ملی از همان روز آغاز شده و تنها یک روز قبل از مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد داشت و پس از پایان مسابقات لیگ برتر دوباره اردوها تا 27 اسفندماه پیگیری می‌شود. جودودکاران منتخب شورای کمیته فنی 29 اسفند تا دوم فروردین در مسابقات جایزه بزرگ گرجستان به مصاف حریفان هم خواهند رفت.

میراسماعیلی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی اسامی نفرات اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ گرجستان اعزام می‌شوند، گفت: قطعاً تا پایان هفته جاری شورای فنی ترکیب نفرات اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ گرجستان را اعلام خواهد کرد و پس از آن مشخص می‌شود که چند نفر به مسابقات جایزه بزرگ گرجستان اعزام خواهند شد. البته ما ترکیب هفت وزن تیم ملی را به مسابقات اعزام خواهیم کرد اما منتظریم تا شورای فنی اسامی نفرات را اعلام کند و به احتمال زیاد در برخی از اوزان ما نفرات دومی نیز اعزام خواهیم کرد.

مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این سؤال که عملکرد محجوب در انتخابی تیم ملی چطور بود، گفت:‌ محجوب از لحاظ آمادگی شرایط خوبی دارد اما یک مقدار اضافه وزن دارد و ما به او فرصت دادیم تا وزن خود را کم کند البته در انتخابی تیم ملی در یک وزن بالاتر مبارزه کرد تا کادر فنی از آمادگی او مطلع شود. سعید مولایی نیز در گذشته نماینده وزن 73 کیلوگرم بود اما حالا با اضافه‌وزنی که دارد قرار است در رویدادهای پیش رو در وزن 81کیلوگرم مبارزه کند. ما فعلاً به او فرصت داده‌ایم تا عملکردش را در این دو رقابت پیش رو بررسی کنیم اما محجوب قرار است با کم کردن وزن خود در وزن منهای 100کیلوگرم مبارزه کند.

نایب‌ رئیس فدراسیون جودو در مورد اردوی نوجوانان گفت: تقریباً 50 نفر به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند و در یک مقطع 5 روزه نفرات اول تا دوم تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند و نفرات سوم و چهارم نیز در یک اردوی 5 روزه تمرینات خود را سپری کردند.

امروز انتخابی بین نفرات سوم تا پنجم برگزار می‌شود و در پایان یک نفر در هر وزن در اردو باقی می‌ماند. ما تصمیم داریم در مرحله بعدی اردوها در هر وزن سه جودوکار را نگه داریم. به هر حال ملی‌پوشان باید به شرایط ایده‌آل برسند تا در مردادماه که مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی بوسنی برگزار می‌شود به آمادگی کامل برسند.

مدیرفنی تیم‌های ملی جودو در ادامه خاطرنشان کرد: سال آینده در رده‌ها مسابقات مهمی را پیش رو داریم چرا که جوانان باید در آبان‌ماه در رقابت‌های جهانی ابوظبی شرکت کنند و نوجوانان و جوانان در شهریورماه راهی مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار می‌شود اعزام خواهد شد.

میراسماعیلی در مورد حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران خبر داد و گفت: با صحبت‌هایی که شده اوایل خردادماه رئیس فدراسیون جهانی به ایران سفر خواهد کرد و این یک رویداد مهم برای جودوی کشورمان است. طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین مسئولان وزارت ورزش و آموزش و پرورش منعقد شده قرار است همکاری‌هایی در رشته جودو داشته باشند. به نظرم این فرصت خوبی است تا با حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران بتوانیم نظر او را به جودوی ایران جلب کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان