بازدید 9693

کلاهبرداری میلیاردی از اقوام!

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که تنها با طرح یک ادعا اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی از بستگانش کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶ 02 March 2015
 رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که تنها با طرح یک ادعا اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی از بستگانش کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ نهم دی امسال فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که یکی از بستگانش اقدام به کلاهبرداری 110 میلیون تومانی از وی کرده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش، یکی از بستگانم به نام "علی . ج" مدعی شد که دوستان خوبی در گمرک پیدا کرده و به‌ واسطه آنها می تواند کالاهای وارداتی را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکی ترخیص کند؛ به این بهانه و برای مشارکت در سرمایه گذاری، پیشنهاد وی را در خصوص سرمایه گذاری برای واردات گوشیهای تلفن همراه اپل ( Apple ) قبول کرده و مبلغ 110 میلیون تومان به او تحویل دادم و قرار شد تا پس از وارد کردن گوشیهای تلفن همراه و فروش آنها در بازار، اصل پول و همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری به من پرداخت شود. مدتی خبری نبود تا اینکه از طریق سایر بستگان متوجه شدم که "علی . ج" بدین شیوه اقدام به گرفتن پول از سایر اعضای فامیل کرده اما آنها نیز همانند من به دنبال او هستند. آن زمان بود که اطمینان پیدا کردم که "علی . ج" از تمامی فامیل کلاهبرداری کرده است.

با توجه به اظهارات شاکی پرونده، شناسایی سایر شکات در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

یکی از مالبختگان پس از تشریح نحوه پرداخت مبلغ 260 میلیون تومان به "علی . ج"، در خصوص علت اطمینان به این شخص گفت: پس از گذشت مدتی از طرح ادعای علی . ج در داخل اعضای فامیل مبنی بر داشتن ارتباطات برای ترخیص کالاهای خارجی و به‌ ویژه گو شیهای تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی، ناگهان تنها در عرض چند ماه تغییر محسوسی در زندگی او ایجاد شد. او در عرض همین مدت کوتاه یک دستگاه خودرو شاسی بلند خارجی مدل سال و یک دستگاه خانه ویلایی خریداری کرده بود و در بین اعضای فامیل نیز با ظاهری کاملا شیک و آراسته ظاهر می شد. همین موضوع باعث شد تا بنده و سایر اعضای فامیل به صحبتهای او اطمینان پیدا کرده و با او در زمینه واردات کالاهای خارجی و به‌ویژه گوشی های تلفن همراه مشارکت در سرمایه گذاری داشته باشیم، اما ناگهان او ناپدید شد.

با شناسایی علی . ج ( 35 ساله ) و در شرایطی که حتی خانواده خود متهم نیز هیچگونه اطلاعاتی از اقدامات کلاهبردارانه و مخفیگاه علی . ج در اختیار نداشتند ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام سلسله اقدامات تخصصی – پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این شخص در شهرک شهید باقری شده و پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش، او را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به برآورد یک میلیارد تومانی در خصوص این پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری، قرار چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس پرونده صادر و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات احتمالی در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول شش ماه گذشته مورد کلاهبرداری قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان