بازدید 7649
ناطق نوری:

مذاکرات با پیشنهاد آمریکا آغاز شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به خواست ایران اسلامی نبوده است، گفت: این مذاکرات به پیشنهاد آمریکا آغاز شده چون این کشور مذاکره و برقراری رابطه با ایران را بهتر از رابطه با چند کشور عربی ناتوان می‌داند.
کد خبر: ۴۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹ 02 March 2015
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به خواست ایران اسلامی نبوده است، گفت: این مذاکرات به پیشنهاد آمریکا آغاز شده چون این کشور مذاکره و برقراری رابطه با ایران را بهتر از رابطه با چند کشور عربی ناتوان می‌داند.

 به گزارش تسنیم، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری  شامگاه امروز  امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به سلطه استکبار آمریکا بر اکثر کشورهای جهان اظهار داشت: ایران اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستاده و این ایستادگی هزینه دارد که ملت ایران در طول مدت انقلاب این هزینه‌ها را پرداخت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام   افزود:  تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران تحمیل شده است و شما مسئولان در چنین شرایطی مسئولیت قبول کرده‌اید و البته این روند فشار بر ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: بیش از 30 سال تحریم  سخت بر ملت ایران تحمیل شده و اگر این تحریم‌ها نبود ملت ایران پیشرفت زیادی می‌کرد هرچند که با این تحریم‌ها نیز پیشرفت زیادی کرده‌ایم.

ناطق نوری با انتقاد از کسانی که عملکرد جمهوری اسلامی ایران را زیرسئوال می‌برند، گفت: نگویند انقلاب چه کار کرده است و این عزتی که انقلاب به ملت ایران بخشید و غرب را با این عزت‌مندی عصبانی کرده است.

رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم ایران با وجود تحمیل‌ها و فشارها مقاومت و تحلیل خوبی دارند و با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن با تحلیل مشکلات و شرایط کشور اهداف دشمن را نقش برآب می‌کنند.

وی گفت: کاهش شدید قیمت نفت در شرایطی که کشور دارای ثبات و آرامش است  با هدف خاصی صورت می‌گیرد و ملت ایران این اهداف و برنامه های دشمن را تحلیل می‌کنند.

ناطق نوری اظهار کرد: حضور مردم در صحنه نباید مسئولان را به اشتباه بیاندازد که مردم مشکلی ندارند، بلکه مردم با وجود مشکلات اقتصادی در صحنه دفاع از نظام حاضر می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: مردم از مسئولان احترام می‌طلبند و مسئولان باید به مردم شخصیت و احترام قائل شوند ولی متاسفانه برخی مسئولان با انتصاب در سمت مدیریتی رفتار خود را نیز عوض می‌کنند.

وی افزود: شرایط بودجه‌ای کشور مطلوب نیست و همین که دولت بتواند بودجه‌های جاری را تامین کند و حقوق کارکنان را پرداخت کند کار بزرگی انجام داده است.

ناطق نوری بدهی‌های سنگین دولت به پیمانکاران و پروژه های ناتمام را میراث دولت گذشته دانست و گفت: در اواخر دولت گذشته 500 هزار نفر استخدام شدند و علاوه بر این بدهی‌های سنگین به اکثر پیمانکاران وجود دارد و در چنین شرایطی قیمت نفت نیز بسیار کاهش یافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این شرایط که از نظر مالی وضع دولت خوب نیست، می‌توان با خوشرویی و اخلاق با مردم برخوردکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به خواست ایران اسلامی نبوده است، گفت: این مذاکرات به پیشنهاد آمریکا آغاز شده  و علت این پیشگامی در مذاکره از سوی آمریکا به علت ایستادگی ایران در برابر فشارها و جنگ و ابتکار سیاسی ایران در منطقه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکرات هسته ای با آمریکا  از  اواخر دولت قبل  و از عمان آغاز شده است.

ناطق نوری گفت: آمریکا مذاکره و برقراری رابطه با ایران را بهتر از رابطه با چند کشور  عربی ناتوان می‌داند چرا که این کشورها دارای قدرت چندانی در منطقه نیستند و برای آمریکا بهتر است که با قدرت اول منطقه از در صلح وارد شوند.

رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب گفت: علم رهبری و اراده ایشان در زمینه مذاکره با آمریکا وجود دارد و ایشان هوشمندانه این مذاکرات را مدیریت می‌کند و مذاکره کننده‌ها نیز در مراحل مختلف با ایشان مشورت و رهنمودگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: ظلع دیگر مذاکرات گروه‌های تندرویی هستند که مذاکرات را بی فایده می‌دانند و وجود این افراد تندرو خود یک نعمت است و در خود آمریکا هم این گروه‌های تند رو و مخالف مذاکره وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنر تیم مذاکره کننده این باید باشد که از شرایط فشار این گروه‌های تند رو به عنوان اهرمی در مذاکرات استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار