بازدید 4241

اعلام آمادگی ملاعمر برای مذاکرات صلح با کابل

نماینده ارشد رهبر طالبان افغانستان اعلام کرد، ملا عمر آماده مذاکرات صلح با رئیس‌جمهوری افغانستان است و انتظار می‌رود این مذاکرات چند روز دیگر در کابل آغاز شود.
کد خبر: ۴۸۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷ 02 March 2015
نماینده ارشد رهبر طالبان افغانستان اعلام کرد، ملا عمر آماده مذاکرات صلح با رئیس‌جمهوری افغانستان است و انتظار می‌رود این مذاکرات چند روز دیگر در کابل آغاز شود.

به گزارش  ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد بولتن، قاری دین محمد، یکی از نمایندگان ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان اظهار کرد، مذاکرات صلح این گروه با دولت این کشور احتمالا چند روز دیگر در کابل آغاز خواهد شد.

قاری دین محمد پس از یک نشست محرمانه با مقامات پاکستانی در اسلام آباد و بازگشت به قطر در مصاحبه ای تاکید کرد:‌ ما آماده مذاکرات صلح با دولت حاکم در افغانستان هستیم . انتظار می رود این مذاکرات چند روز دیگر در کابل آغاز شود.

وی گفت: در حال حاضر در شورای ما رایزنی هایی در حال انجام است و ملاعمر به زودی درباره اسامی کسانی که در هیأت طالبان به منظور انجام این مذاکرات حضور خواهند داشت، تصمیم خواهد گرفت.

از سوی دیگر سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، مذاکرات محرمانه اخیر میان طالبان افغانستان و دولت کابل در پاکستان را تائید کرد.

مشاور نواز شریف گفت: پاکستان تنها حامی آشتی سیاسی در افغانستان است. ما فراتر از این نقش کار دیگری انجام نمی دهیم. در حال حاضر این فرآیند، محرمانه است و ما نمی توانیم چیزی بیشتر از این بگوییم.

وی افزود: سالهاست که طالبان افغانستان در جنگ بوده و من فکر می کنم آن‌ها اکنون از این موضوع خسته شده‌اند. می توان در دولت افغانستان چند نقش سیاسی به این گروه داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر