بازدید 7105

محکومیت رییس سابق ایمیدرو نقض شد

شعبه دیوان عالی کشور حکم حبس خدامراد احمدی رییس پیشین سازمان ایمیدرو و متهم پرونده موسوم به فساد سه هزار میلیاردی را نقض کرد.
کد خبر: ۴۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 02 March 2015
شعبه دیوان عالی کشور حکم حبس خدامراد احمدی رییس پیشین سازمان ایمیدرو و متهم پرونده موسوم به فساد سه هزار میلیاردی را نقض کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمدی متهم ردیف هشتم پرونده فساد سه هزار میلیاردی است که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی سراج به اتهام ارتشاء به مبلغ جمعا 9 میلیارد ریال( 900 میلیون تومان) و مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 900 میلیون تومان، پرداخت همین میزان جریمه نقدی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور موقت محکوم شد و دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر، حکم صادره را تایید کرد.

با تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور، احمدی درخواست اعاده دادرسی کرد که درخواست او سال گذشته مورد موافقت دیوان قرار گرفت و پرونده با نقض رای صادره، برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شد.

به گزارش تسنیم، هنوز رسیدگی مجدد به این پرونده در شعبه هم عرض آغاز نشده اما با توجه به قبول اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور، اجرای حکم شعبه اول دادگاه انقلاب فعلا متوقف شده و وی با تودیع وثیقه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان آزاد است.

البته مبلغ رد مال ( 900 میلیون تومان) از این متهم پرونده فساد سه هزار میلیارد گرفته شده است.

خدامراد احمدی در مجموع یکسال و نیم در زندان به سر برده و در صورتی که شعبه هم عرض حکم جدیدی صادر کند، این یکسال و نیم برای وی محسوب خواهد شد و ایامی که با تودیع وثیقه آزاد بوده، محاسبه نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی