بازدید 3356

ضرورت اصلاح مدیریت اقتصادی آموزش و پرورش

کد خبر: ۴۸۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ 02 March 2015
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر غیرسیاسی بودن موضوع استیضاح وزیر آ‌موزش و پرورش گفت: دلیل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش ضعف مدیریت اقتصادی وی در این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنینوبت عصر امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود به وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه 93 آموزش و پرورش بودجه این وزارتخانه از 16 هزار به بیش از 21 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 93 حدود 30 درصد افزایش یافت ولی دریافتی معلمان تغییری نکرده است افزود: در حالی که مدعی هستیم 90 درصد بودجه ، بودجه و هزینه های جاری است اما جیب فرهنگیان در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرد. از سوی دیگر مطالباتشان نیز دریافت نکردند. سوالم این است که آموزش و پرورش با این 30 درصد افزایش اعتبارات سال 93 چه کرده است که هنوز بعد از هشت، نه ماه مطالبات فرهنگیان را هنوز پرداخت نکرده است؟ این وزارتخانه گزارش مالی به مجلس ارائه دهد.

وی با اشاره به بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: اکنون مجلس نمی‌داند که برای بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش چه تصمیمی بگیرد. آیا مدیریت اقتصادی در این وزارتخانه همچنان ضعیف خواهند ماند؟ آیا مدیریت اقتصادی این وزارتخانه که مشکل دارد قرار نیست تغییر کند؟ تا مدیریت اقتصادی این وزارتخانه اصلاح نشود و نتواند با منابع موجود این وزارتخانه را اداره کنند وضع فرهنگیان تغییر نخواهد کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: دلیل طرح مباحثی مربوط به استیضاح علی فانی وزیر آموزش و پرورش در مجلس را مدیریت ضعف اقتصادی این وزارتخانه اعلام کرد و سیاسی بودن این استیضاح را رد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آمار رئیس جمهور مبنی بر احیا، بازسازی و راه اندازی 7000 واحد صنعتی، تولیدی و صنفی یادآور شد: ما آمار رئیس جمهور را قبول داریم. درخواستم از رئیس جمهور این است که برش شهرستان‌های ورامین ، قرچک و پیشوا از این آمار را اعلام کنند تا بفهمیم از این 7000 واحد احیا شده سهم این شهرستان‌ها چه مقدار بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر