بازدید 2635

نقشه رفاه و فقر در سال آینده تدوین می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نداشتن نقشه و بانک جامع رفاه و تامین اجتماعی مشکلاتی را در سیاستگذاری به وجود آورده بود، گفت: در جلسه امروز آیین نامه تشکیل شد و راهبری پایگاه اطلاعاتی نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و نقشه رفاه و فقر کشور به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۸۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 02 March 2015

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نداشتن نقشه و بانک جامع رفاه و تامین اجتماعی مشکلاتی را در سیاستگذاری به وجود آورده بود، گفت: در جلسه امروز آیین نامه تشکیل شد و راهبری پایگاه اطلاعاتی نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و نقشه رفاه و فقر کشور به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی رفاه که به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، تفاهم نامه مبارزه با بیسوادی و کودکان بازمانده از تحصیل بین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش به امضا رسید.

علی ربیعی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در این جلسه در خصوص برخی موارد و پیشنهادها تصمیم گیری و برخی موارد دیگر نیز برای کار کارشناسی به جلسه آینده موکول شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در سیاستگذاری و برنامه ریزی رفاهی کمبود آمار و اطلاعات اعلام شده است که تکالیف قانونی متعدد برای تشکیل بانک های اطلاعاتی خانوار صورت گرفته بود که هزینه های زیادی را برای دستگاه های اجرایی به وجود می آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: با تشکیل نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی جمع آوری اطلاعات به صورت متمرکز صورت خواهد گرفت و قدرت برنامه ریزی را برای سیاستگذاری رفاهی از جمله یارانه ها، مسکن، شناسایی کودکان بازمانه از تحصیل، مسائل بیمه ای و دستگاه ها و نهادهای حمایتی امکان برنامه ریزی را افزایش خواهد داد.

ربیعی گفت: زیرساخت فیزیکی این آیین نامه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود تا از موازی کاری جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب تدوین نقشه رفاه و فقر کشور، گفت: برای منسجم شدن سیاستگذاری رفاه باید این نقشه با مرکز آمار تدوین شود که قرار شد تا نیمه سال آینده این نقشه برای کاهش نابرابری در استان های مرزی نسبت به مرکز و نابرابری در شهرها برنامه ریزی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر مثالی گفت: ضریب پوشش بیمه در یکی از استانها 30 درصد و در برخی دیگر از استانها بیش از 90 درصد می باشد که برای منسجم کردن این موضوع این نقشه تدوین شده است.

ربیعی افزود: همچنین در این جلسه در خصوص دادن نوعی کارت شناسایی برای کسانی که از مادر ایرانی هستند و پدر غیر ایرانی دارند، بحث و بررسی صورت گرفت چرا که مطالعات نشان می دهد این قبیل کودکان از تحصیل باز می مانند که توجه به آن از جنبه انسانی و الزامات اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

وی اضافه کرد: به این منظور مقرر گردید دبیرخانه شورای عالی رفاه طرحی را تهیه نماید و برای تصویب هیات وزیران ارائه دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این جلسه در زمینه کلیات نظام چند لایه تامین اجتماعی بحث و بررسی صورت گرفت و تصویب آن به جلسه آینده موکول گردید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان