بازدید 6594
محسن رضایی در نخستین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی؛

وجود فقر و مشکلات، نشان‌دهنده‌ کم‌رنگ بودن مدیریت جهادی است

رضایی با تأکید بر مدیریت جهادی به عنوان بزرگ‌ترین میراث انقلاب گفت: این مدیریت به عنوان عصای حضرت موسی است که می‌توانست هر مشکلی را حل کند. امروز حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، فقر و بیکاری و مشکلات دیگری که در کشور وجود دارد حل نمی‌شود، زیرا بسیاری از این مشکلات یا ریشه در قبل از انقلاب دارد و یا ریشهٔ آن در کارشکنی‌های دشمنانمان در منطقه است.
کد خبر: ۴۸۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 02 March 2015
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مدیریت جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مدیریت جهادی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی با حضور در نخستین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی که امروز (دوشنبه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، سه عرصهٔ انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت و ۸ سال دفاع مقدس را صحنهٔ ظهور مدیریت جهادی در کشور خواند و افزود: البته مدیریت جهادی و انقلابی اولین بار در صدر اسلام به ظهور رسید و کامل‌ترین شیوه‌ این مدیریت را می‌توان در مدیریت امیرالمومنین (ع) در جنگ‌های صدر اسلام به ویژه عملیات خیبر مشاهده کرد ولی متاسفانه اسناد و مدارک از این شیوه مدیریت به دست ما نرسیده ولی به حمدالله در جریان انقلاب اسلامی در سه حادثه مدارک انبوهی از شیوهٔ مدیریت جهادی برای ما به وجود آمده است.

وی افزود: اولین حادثه‌ای که می‌توان آن را صحنهٔ بروز مدیریت جهادی در کشور خواند، وقوع انقلاب اسلامی است. دومین مسأله ایجاد امنیت به ویژه در سالهای ابتدایی انقلاب است و سومین آن ۸ سال دفاع مقدس است که در حقیقت می‌توان از آن به عنوان بلوغ مدیریت جهادی در کشور یاد کرد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام، مدیریت جهادی توانست از یک جامعه بسیار عقب‌افتاده نیروی عظیمی ایجاد کند که بزرگ‌ترین تمدن‌های عالم را به زانو درآورد. در دوران ما نیز انقلاب اسلامی مردم ایران با پیروزی خون بر شمشیر، توانستند یکی از قوی‌ترین رژیم‌های سیاسی، نظامی و امنیتی را از پای درآورند. ملت ایران با دست خالی و تنها اتکا به مدیریت جهادی این قدرت را به زانو درآورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحقق مدیریت جهادی برای ایجاد امنیت در سالهای ابتدایی انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۶۳ ده‌ها و صد‌ها حادثه امنیتی در کشور اتفاق افتاد که یکی از آن‌ها انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران بود. شورش منافقین و کودتای نوژه همگی توسط جوانانان مانند شهید زین‌الدین خنثی شد و امنیت در اثر مدیریت جهادی در کشور برقرار شد. در ۸ سال دفاع مقدس نیز در سال اول که ۵ استان کشور مورد حمله قرار گرفت به دلیل نبود مدیریت جهادی با وجود تلاش بسیار نتوانستیم سرزمینی را آزاد کنیم اما از سال دوم که مدیریت جهادی وارد عرصهٔ جنگ شد تمام سرزمین‌ها آزاد شد و جنگ به داخل خاک عراق کشانده شد.

رضایی با طرح اینکه آیا در حال حاضر مدیریت جهادی در فضای کشور جاری است یا خیر گفت: وجود فقر و مواد مخدر و مشکلات دیگر که امروز گریبان کشور را گرفته نشان دهندهٔ کم رنگ بودن مدیریت جهادی در صحنه‌های مختلف کشور است.

اقتصاد مقاومتی بدون مدیریت جهادی اجرا نمی‌شود


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش مدیریت جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: قطعا بدون مدیریت جهادی نمی‌توانیم سیاستهای اقتاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم.

وی پیشرفت‌های سیاسی و سرزمینی را از دستاوردهای مدیریت جهادی خواند و افزود: ‌ قطعا آبادانی یکی از دستاوردهای مدیریت جهادی است و در کنار این آبادانی فرهنگ سازی در سایهٔ مدیریت جهادی تحقق پیدا می‌کند. نهاد سازی نیز از دستاوردهای مدیریت جهادی است که در دوران انقلاب، بسیج، سپاه و جهاد سازندگی از نهادهایی بود که در سایهٔ مدیریت جهادی به وجود آمده است.

رضایی با تأکید بر مدیریت جهادی به عنوان بزرگ‌ترین میراث انقلاب گفت: این مدیریت به عنوان عصای حضرت موسی که می‌توانست هر مشکلی را حل کند، کشور را قادر می‌سازد در مقابل تمامی مشکلات ایستادگی کند.

به گفته وی، امروز با مرحلهٔ جدیدی مواجه هستیم که می‌توانیم آن را دوران مقاومت بنامیم. قطعا مدیریت جهادی در یک فضای جهادی شکل می‌گیرد و باید تلاش کنیم این فضای جهادی در کشور حاکم شود. امروز حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود فقر و بیکاری و مشکلات دیگری که در کشور وجود دارد حل نمی‌شود. چرا که بسیاری از این مشکلات یا ریشه در قبل از انقلاب دارد و یا ریشهٔ آن در کارشکنی‌های دشمنانمان در منطقه است. هر یک از این مشکلات را می‌توان یک جنگ در نظر گرفت که ایستادگی در مقابل آن‌ها تنها با مدیریتی جهادی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: برخی از اظهارنظرهای امروز را که گفته می‌شود به جوان‌ها فرصت نمی‌دهیم ‌قبول داریم؛ اما اگر این اظهارنظر‌ به معنای پهن کردن فرش قرمز باشد قابل قبول نیست. قطعا روحیه و فضای جهادی این گونه تشکیل نمی‌شود. در دوران جنگ تحمیلی نیز کسی برای جوانان و فرماندهان توانمند آن دوران فرش قرمز پهن نکرد. یقینا می‌توانیم از تحریم‌ها می‌توان به عنوان یک فرصت طلایی برای خیزش ملت در اقتصاد کشور استفاده کرد.

وی تأکید کرد: کشورمان به غیر از مدیریت جهاد در عرصهٔ اقتصاد به جایی نخواهد رسید. قطعا مدیریت جهادی دارای تئوری است و می‌تواند بین سبک‌های مدیریتی جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کند.

وی وجود انگیزه را یکی از مهم‌ترین موارد تحقق مدیریت جهادی خواند و افزود: انگیزه کار برای رضای خدا و مردمی سازی فعالیت‌ها باید برای تحقق مدیریت جهادی مورد توجه ویژه قرار گیرد. در مدیریت جهادی ابتکار، خلاقیت و نوآوری باید از ویژگی‌های اساسی قرار گیرد و انعطاف پذیری نیز مورد توجه قرار گیرد. قطعا ساختارهای اداری در عین حال که مفید هستند اگر انعطاف پذیر نباشند و انعطاف پذیری را از مدیران بگیرند موجب زیان خواهند شد.

رضایی تعامل و یکپارچه سازی را از دیگر ویژگی‌های مدیریت جهادی دانست و افزود: در مدیریت جهادی مشارکت دادن، همفکری کردن، مشورت و آموزش متقابل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در راستای یکپارچگی می‌توان مدیریت جهادی را در کشور به وجود آورد. همان طور که در هشت سال دفاع مقدس شاهد یکپارچگی در عملیات بودیم. این یکپارچگی نه تنها در عملیات بلکه در ایمان و عاطفه رزمندگان نیز وجود داشت.

وی در پایان ضمن اشاره به مدیریت جهادی به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران به کمک این مدیریت از تمام مشکلات و موانع عبور می‌کند و می‌تواند پیشرفتهای مادی و فرهنگ سازی را در کشور به وجود آورد. قطعا اجرای مدیریت جهادی در کشور با مخالفت دشمنان داخلی و خارجی همراه است و دشمن می‌داند که مدیریتی در ایران کشف شده که اگر راه بیفتد تمام عرصه‌ها را فتح می‌کند و یک تمدن بزرگ را تشکیل می‌دهد. به همین خاطر در مقابل مدیریت جهادی مقابله می‌کند و تلاش می‌کند این مدیریت در ایران به وجود نیاید. امیدواریم به لطف خداوند شاهد راه افتادن گستردهٔ مدیریت جهادی در کشور باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر