بازدید 5773

بزرگ‌ترین حضور بسیج مردمی در عملیات تکریت

مسئول اطلاع‌رسانی بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات بزرگ آزادسازی تکریت تا ساعاتی دیگر، تصفیه‌های درون‌سازمانی داعش و اقدام این گروهک تروریستی به استخدام ۸۰ کودک انتحاری خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 02 March 2015
مسئول اطلاع‌رسانی بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات بزرگ آزادسازی تکریت تا ساعاتی دیگر، تصفیه‌های درون‌سازمانی داعش و اقدام این گروهک تروریستی به استخدام ۸۰ کودک انتحاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، سرانجام عملیات آزادسازی شهر استراتژیک تکریت در شمال عراق با مشارکت نیروهای مردمی و دولتی آغاز شد  تا با پاکسازی بخش اعظم استان صلاح‌الدین از وجود تروریست‌ها راه برای آزادسازی موصل مرکز اصلی گروه تروریستی داعش فراهم شود.
بیش از 27 هزار نیروی امنیتی، داوطلب مردمی و عشایر در عملیات آزادسازی صلاح الدین مشارکت می کنند و این عملیات در مساحتی بالغ بر 9 هزار کیلومتر مربع و از سه محور سامرا، بیجی و و طوز خرماتو انجام می‌شود.

«سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس خبر داد: گردان‌های تکاور پلیس فدرال متشکل از هنگ کماندوها و خودروهای زرهی برای حضور در عملیات نظامی تکریت وارد سامرا شدند.

در همین حال واحد اطلاع رسانی نظامی بسیج مردمی عراق با اشاره به اینکه آزادسازی تکریت بزرگ‌ترین عملیاتی است که داوطلبان مردمی تاکنون در آن شرکت کرده‌اند، گفت:بسیج مردمی در آمادگی کامل به سر می برد  و از روحیه بسیار بالایی برای ورود به نبرد با تکفیری‌ها برخوردار است.

عملیات آزادسازی تکریت تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

«ابوجعفر الاسدی»، سخنگوی بسیج مردمی به خبرنگار فارس گفت: عملیات آزادسازی تکریت تا ساعاتی دیگر از چندین محور آغاز می‌شود و با وجود حملات پراکنده، هنوز عملیات اصلی برای آزادسازی مناطق مد نظر در عملیات آغاز نشده است.

به گزارش فارس، در این عملیات سازمان بدر، گردان‌های حزب‌الله عراق، گردان‌های اهل الحق، جند الامام، سید‌الشهدا، گردان‌های امام علی (ع) و النجبا در کنار ارتش و پلیس فدرال عراق مشارکت می‌کنند.

یک هزار تن از نیروهای تیپ سید الشهداء بسیج مردمی با حمایت پلیس شمال بغداد با 18 خودروی زرهی و مجهز به توپخانه، موشک‌انداز و خمپاره انداز عازم محور ضلوعیه در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت شدند.

صفوف تکفیری‌های صلاح الدین فروپاشیده/ داعش دست به تصفیه درون سازمانی زده است

در همین حال «علی السرای»، مسئول اطلاع‌رسانی بسیج مردمی عراق به خبرنگار فارس گفت: صفوف تروریست‌های داعش در صلاح الدین کاملا از هم فروپاشیده و اختلافات داخلی شدید بین عناصر این گروهک تروریستی موجب تصفیه درون سازمانی و دست زدن به کشتار یکدیگر شده است.

استخدام 80 کودک انتحاری/استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

وی افزود: داعش بیش از هشتاد کودک بین هشت تا 12 سال صلاح الدین را در باندی انتحاری موسوم به الاشبال استخدام کرده که هفت تن آنها را روز شنبه به حمله انتحاری در شمال سامرا و منطقه مکیشیفه فرستاد.

السرای تاکید کرد: تکفیری‌های داعش غیرنظامیان را در  شهر تکریت و روستاهای «العلم» و «البوعجیل» را سپر انسانی خود کرده و به آنها اجازه ترک خانه‌هایشان را نمی‌دهد.

این مسئول بسیج مردمی عراق گفت: دو گروه از ستیزه جویان الانصار و المهاجرین در صفوف داعش هستند که الانصار را اهالی مناطقی از صلاح الدین تشکیل می‌دهند، که به اختیار یا اجبار برای داعش جنگ می‌کنند و گروه المهاجرین نیز ستیزه‌جویانی از خارج صلاح الدین و تروریست‌های عربی و خارجی را شامل می‌شوند.

به گزارش فارس، یکی از اهداف مهم عملیات صلاح الدین ایمن‌سازی مسیرهای بغداد تا سامرا و تکریت و همچنین بیجی است و در صورت موفقیت کنترل شبکه مسیرهای استراتژیک در استان صلاح‌الدین به دست دولت عراق می‌افتد، تکریت به دلیل اینکه حلقه وصل استان نینوا در شمال، الانبار در غرب و کرکوک در شرق محسوب می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار