بازدید 10911

داعش با انصارالله یمن اعلام جنگ کرد

گروهک تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه ای در میان ساکنان شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن با جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام جنگ کرد.
کد خبر: ۴۸۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 02 March 2015
گروهک تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه ای در میان ساکنان شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن با جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام جنگ کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه 'الیمن الآن'، داعش در اطلاعیه مزبور مدعی شد:' ما برای دفاع از اهل تسنن یمن در برابر حوثی های و ارتش این کشور اقدام می کنیم.'

همزمان با انتشار این اطلاعیه که اولین حضور علنی این گروهک تروریستی در یمن بشمار می رود، شب گذشته دهها تن از افراد مسلح داعشی در خیابانهای این شهر حضور یافتند.

گروهک تروریستی به اصطلاح ' مجاهدین یمن' در نوامبر گذشته با انتشار یک پیام صوتی در اینترنت با داعش و رهبرش ابوبکر بغدادی اعلام بیعت کرده بود.

اعلام جنگ داعش با جنبش مردمی انصارالله یمن در حالی است که اعضای تروریستی این گروه در سه سال گذشته در عراق و سوریه صدها هزار تن از مردم این کشورها را کشته و یا زخمی کرده و موجب آواره شدن میلیونها عراقی و سوری در کشورهایشان شده اند.

عناصر 'داعش' از راه دریا و استان های جنوبی یمن وارد این کشور شده اند.

بر پایه همین گزارش، 40 تروریست عضو گروهک داعش حدود دو هفته پیش در منطقه 'راس الکلب' از دو قایق پیاده شده و از راه زمینی به مناطق نامعلومی منتقل شدند.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی ترکیه نیز چندی پیش تعدادی از عناصر داعش را به شهر 'عدن' منتقل کردند. اما پس از فاش شدن این موضوع نیروهای امنیتی یمن در گذرگاههای ورودی شهر عدن مسافران خطوط ترکیه را مورد تفتیش قرار دادند. گروهک تروریستی داعش از آن پس به انتقال نیروهای خود از طریق دریا اقدام کرد.

سواحل استان های 'حضرموت'، 'ابین' و 'المهره' در جنوب یمن بارها شاهد ورود نیروهای داعش بوده است. این نیروها برای اقدامات تروریستی از سوریه و عراق به یمن اعزام شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس