بازدید 3503

آغاز بزرگ ترین طرح استقرار آوارگان سوری

دولت سوریه طرح بزرگ اسکان آوارگان این کشور را در استان ریف دمشق آغاز کرده است.
کد خبر: ۴۸۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 02 March 2015
دولت سوریه طرح بزرگ اسکان آوارگان این کشور را در استان ریف دمشق آغاز کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،دولت سوریه در حال پایان دادن به ساخت بزرگ ترین مرکز استقرار آوارگان این کشور در منطقه محرجله در استان ریف دمشق است. دولت سوریه این مرکز را برای پذیرش سوری های مهاجر در کشورهای همسایه طراحی کرده است.

محمد عید خبرنگار این شبکه در استان ریف دمشق گزارشی در این زمینه افزود:حرجله شهرکی در جنوب استان ریف دمشق از منطقه ای ناشناس به الگویی در پذیرش آوارگان سوری تبدیل خواهد شد.  استان ریف دمشق به همراه نهادهای مردمی در این استان تلاش می کنند به آوارگان سوری خدمت رسانی داشته باشند. استقرار آوارگان در استان ریف دمشق باعث شد که دولت سوریه بزرگ ترین طرح استقرار آوارگان را در این استان آغاز کند. این مرکز به عنوان پناهگاه موقت برای سوری های آواره در کشورهای همسایه خواهد بود تا در نهایت همه آوارگان به منازل خود بازگردند. دولت سوریه واحدهای مسکونی زیادی را در حرجله احداث کرده است.

آواره سوری گفت: ما در این اردوگاه هیچ مشکلی نداریم و از همه خدمات غذایی و بهداشتی برخورداریم.

محمد دیب القیروانی رئیس مرکز حرجله گفت: در حال حاضر دویست و سی خانواده در این مرکز حضور دارند و جمعیت این افراد یک هزار و هفتصد نفر است و همه نوع خدمات به این افراد ارائه می شود.

عبدالرحمن الخطیب رئیس شورای شهر حرجله گفت: مرحله نخست احداث سیصد واحد مسکونی کامل شده و نیازهای برق و فاضلاب آن تامین شده است و در حال حاضر تلاش می کنیم لوله های آب این واحدها نصب شود. مرحله دوم این عملیات شامل احداث بیش از 400 واحد مسکونی بوده که بیش از پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ما در احداث این واحدهای مسکونی از شرکت های سوری استفاده می کنیم و این شرکت ها با سرعت مشغول احداث این واحدهای مسکونی هستند. استاندار دمشق توجه جدی به اجرای این طرح دارد و آن را دنبال می کند. هدف اساسی از احداث این  واحدها این است که شهروندان سوری که در کشورهای همسایه در چادرها به سر می برند در این واحدهای مسکونی جدید مستقر شوند.


خبرنگار این شبکه افزود: این طراح در مراحل پایانی خود است و دولت سوریه نیز توجه ویژه ای به اجرای این طرح دارد و از همه توان خود برای اجرای این طرح استفاده می کند و استان ریف دمشق به صورت مستمر بر اجرای این طرح نظارت دارد. این وضع باعث شده است که عملیات احداث این واحدهای مسکونی با سرعت بالا و در چارچوب برنامه زمان بندی مشخص حرکت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار