بازدید 4386
۵

نجات از اعدام با گذشت اولیای دم

کد خبر: ۴۷۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱ 02 March 2015
رئیس دادگستری سلماس در استان آذربایجان غربی گفت: قاتل پشیمان سلماسی با رضایت اولیای دم مقتول از طناب دار نجات یافت.

به گزارش آرمان، علی الهوردیان در گفت و گو با ایرنا افزود: این قاتل 38 ساله که به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود، بخشیده شد و از اعدام رهایی پیدا کرد.

 وی اضافه کرد: رضایت اولیای دم با تلاش‌های رئیس دادگستری و دادستان عمومی، امام جمعه و سپاه و سایر مسئولان اخذ شده بود که زمینه خوشحالی خانواده قاتل را نیز فراهم کرد.

رئیس دادگستری سلماس اظهار کرد: با تشریفات قانونی انجام شده و جلسات متعدد رسیدگی و دفاعیات متهم، حکم قصاص نفس قاتل صادر شده بود و مورد تایید مراجع مرتبط نیز قرار گرفته و قاتل قرار بود هفته آینده اعدام شود.

 الهوردیان گفت: قاتل که فردی 20 ساله را در روستای درشک سلماس بر اثر اختلاف و با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، سه سال در زندان سلماس منتظر قصاص بود.

 وی با اعلام اینکه امیدواریم فرهنگ عفو و گذشت میان مردم نهادینه شود افزود: نهادینه شدن این فرهنگ، سبب می‌شود از ابتدا بسیاری از جرائم در جامعه شکل نگیرد.

 رئیس دادگستری سلماس گفت: اولیای دم نیز که تا پای چوبه دار اصرار به اجرای حکم داشتند از حق خود گذشته و اعلام کردند در این زمینه با خدا معامله کرده‌اند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
با سلام
در اینکه کار قشنگی است که جان انسانی را از مرگ نجات بدهیم و در اینکه فرهنگ عفو و بخشش در جامعه گسترش پیدا کند کار پسندیده است اصلا شکی نیست ولی در مرحله اول ایکاش جامعه ما آرامشی داشته باشد که اصلا قتلی انجام نگیرد خشونتی رخ ندهد تا نیازی به وساطت اکبر و اصغر برای درخواست عفو هم بوجود نیاید . خدایا آرامشی ده تا تنها تورا بپرستیم و بخاطر غیرتو دست به هیچ کاری نزنیم .
یارو زده با تفنگ یه جوون گشته اونم عمد عمد اونوخت اولیای دم بخشیدن خیلی مسخره است جامعه ما به اندازه کافی گرگ تو لباس بره داره اینا که دیگه گرگ صفتن آیا واقعا حقشونه به آغوش جامعه برگردن؟
لذتی که در بخشش است در انتقام نیست
بخشش این قاتلی جز ترویج جرم و جنایت هیچ فایده ای نداره
چرا فرهنگ عفو و گذشت میان مردم نهادینه شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار