بازدید 3019

کره شمالی دو موشک کوتاه‌برد شلیک کرد

کره شمالی صبح دوشنبه در واکنشی انفعالی به انجام رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به پرتاب دو موشک کوتاه برد در سواحل شرقی خود کرد.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳ 02 March 2015
کره شمالی صبح دوشنبه در واکنشی انفعالی به انجام رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به پرتاب دو موشک کوتاه برد در سواحل شرقی خود کرد.

به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ و گسترده آمریکا و کره جنوبی شمالی از امروز در دو بخش مجزا شروع می شود که «جوجه عقاب» (فوئل ایگل) و «عزم راسخ» (کی ریزالو) اسامی آن است و انجام آن در سطحی گسترده خواهد بود.

یونهاپ در گزارشی، موشک های شلیک شده از سوی کره شمالی را به نوعی قدرت نمایی این کشور در برابر مانور نظامی مشترک سئول و واشنگتن توصیف کرده است.

براساس این گزارش، آزمایش صورت گرفته شده از سوی پیونگ یانگ صبح امروز از «نامپو» در غرب کشور انجام شد و موشک های شلیک شده پس از مسافتی حدود 490 کیلومتر وارد در دریای شرقی در داخل خاک کره شمالی فرود آمدند.

پرتاب این موشک، در قالب سومین مرحله آزمایشی است که از سوی کره شمالی در سال جاری میلادی (2015) صورت گرفته است.

این کشور در بهمن ماه سال جاری نیز چندین موشک کوتاه برد به دریای شرقی پرتاب کرده بود.

پیونگ یانگ در راستای تمرین های دایمی نظامی اش، معمولاموشک هایی را از سواحل خود پرتاب می کند.

سازمان ملل متحد کره شمالی را از شلیک موشک های دوربرد منع کرده است، اما موشک هایی با برد کوتاه منع قانونی ندارد.

شلیک موشک های کروز ضد ناو و راکت پیشرفته در ماه گذشته نیز از دیگر آزمایش های انجام شده از سوی پیونگ یانگ بود که با نظارت مستقیم کیم جونگ اونگ رهبر کره شمالی صورت گرفت.

پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی