بازدید 11645

نیروهای پیشگام وارد تکریت شدند

گزارش های دریافتی از منطقه عمومی تکریت حاکی از ورود اولین نیروهای پیشگام به حومه این شهر است که عملیات آن ساعاتی قبل با فرمان حیدرالعبادی آغاز شده است.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷ 02 March 2015
 گزارش های دریافتی از منطقه عمومی تکریت حاکی از ورود اولین نیروهای پیشگام به حومه این شهر است که عملیات آن ساعاتی قبل با فرمان حیدرالعبادی آغاز شده است.

یک منبع امنیتی شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت، نیروهای عراقی شامل ارتش، الحشد الشعبی، نیروهای عشایری و پلیس فدرال، هم اکنون از سه محور در حال پیشروی به سمت مناطق تحت سیطره داعش هستند.

نیروهایی که از محور پایگاه اسپایکر و دانشگاه بغداد عملیات را آغاز کرده اند، هم اکنون در حال حرکت به سمت محله 'حی القادسیه' در شمال شهر تکریت هستند. آنها توانستند بخشی از محلات این منطقه را به کنترل خود در آورند.

منبع یاد شده همچنین گفت که محور دیگر ، 'الدور' در جنوب تکریت است که هم اکنون نیروهای پیش رو در حال حرکت به سمت مجتمع های مسکونی این شهر هستند و درگیری های شدید در این منطقه گزارش شده است.

دیگر محور عملیاتی نیروهای عراقی برای پاکسازی استان صلاح الدین، محور طوز در شرق تکریت است که نیروهای ارتش و الحشد الشعبی درحال پیشروی به سمت مرکز شهر هستند.

هم اکنون نبردهای سنگینی در هر سه محور جریان دارد و نیروهای عراقی در 'الناعمط' منطقه ای در حد فاصل تکریت و طوز با نیروهای داعش درگیر شده اند.

منبع یاد شده در عین حال گفت، این احتمال وجود دارد که بزودی محور چهارمی برای پاکسازی منطقه گشوده شود.

وی افزود: منطقه 'الدیوم' در غرب شهر تکریت و به سمت حی صناعی امتداد می یابد که از نقاط مهم و استراتژیک این شهر است.

در عین حال پس از بارها هشدار نیروهای امنیتی به اهالی مناطقی که عملیات در آن جریان دارد، برای ترک خانه های خود، واحدهای توپخانه ارتش عراق ، آتش سنگینی را بر روی مواضع داعش در شهر تکریت گشودند که طی گزارش های اولیه دریافتی 9 مقر و مرکز تجمع نیروهای داعش منهدم شد.

این آتش باری ساعتی پیش همزمان با شروع عملیات انجام شد که گفته شده تعداد زیادی از نیروهای داعش در این مقرها کشته شده اند.

مرحله اول عملیات آزادسازی تکریت و سایر نقاط استان صلاح الدین غروب یکشنبه با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق آغاز شده و با نظارت وی در حال انجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل