بازدید 2349

عوامل خطرزا در ابتلا به سرطان پوست

کد خبر: ۴۷۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵ 01 March 2015
یک متخصص انکولوژی عوامل خطرزایی که امکان ابتلا به سرطان پوست را در افراد بیشتر می‌کند، را اعلام کرد و گفت: بهترین راه پیشگیری از سرطان پوست محافظت از خود در برابر نور خورشید است.

به گزارش فارس، حسین امیری در رابطه با عوامل خطرزا در ایجاد سرطان پوست، گفت: پزشکان نمی‌توانند توضیح دهند که چرا یک فرد به سرطان پوست مبتلا می‌شود، البته سرطان پوست واگیردار نیست و از شخصی به دیگری سرایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در معرض عوامل خطرزای مشخصی هستند، بیش از سایرین به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، به عنوان مثال اشعه ماورای بنفش که از خورشید، لامپ‌های خورشیدی یا تخت‌های برنزه‌کردن ساطع می‌شود خطر ابتلای فرد را به سرطان پوست افزایش می‌دهد.

امیری گفت: این اشعه بر روی همه تأثیر می‌گذارد اما افرادی که پوست لطیفی دارند که کک‌مک دارد یا به راحتی می‌سوزد در معرض خطر بیشتری هستند.

این متخصص انکولوژی گفت: اشعه ماورای بنفش حتی در هوای سرد و روزهای ابری نیز وجود دارد و بیشتر سرطان‌های پوست پس از سن 50 سالگی اتفاق می‌افتد و میزان تابش این اشعه به آن بستگی دارد، البته تابش نور خورشید به پوست از جنین پائین آسیب می‌رساند.

امیری ادامه داد: سوختگی به روی پوست، عفونت از طریق ویروس انسانی، تماس با سم آرسنیک در محیط کار، التهاب مزمن پوست یا زخم، پرتودرمانی، سابقه ابتلا به سرطان و پیشینه خانوادگی ابتلا به سرطان پوست از دیگر عوامل خطرزای ابتلا به سرطان پوست هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر