بازدید 2547

فریب درمان بیماری‌های مغزی با سلول بنیادی را نخورید

کد خبر: ۴۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ 01 March 2015
دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را با این روش درمان کند.

 به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، مسعود نبوی با بیان اینکه امور تحقیقاتی متمرکز و دقیقی را پیرامون سلول‌های بنیادی از سال 89 سامان دادیم، اظهار داشت: همان سال کمیته مشترکی با موسسه رویان تشکیل شد و کار بر روی چندین پروژه از جمله بیماری MS و بیماری ALS کلید خورد.

وی افزود: اکنون علاوه بر طرح‌های یاد شده، طرح بین‌المللی درباره بیماری MS و همچنین ALS با همکاری چند کشور اروپایی و کانادا، طرح سکته مغزی و بیماری‌های عصبی عضلانی نیز در دست انجام است که نتایج آن در محافل علمی اعلام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران ضمن هشدار اکید به خانواده‌ها مبنی بر اینکه هیچ‌گونه ادعای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به کمک سلول‌های بنیادی پذیرفته نیست و هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم، گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را تحت درمان به این روش قرار دهد.

نبوی افزود: هر چند بیشتر تحقیقات سلول‌های بنیادی در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد اما باید گفت سلول‌های بنیادی همواره امیدبخش بوده‌اند و باید بر روی آنها بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: ایران از جمله کشورهای پیشرو و پیشرفته در تحقیقات سلول‌های بنیادی است.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه نتایج پروژه ALS ظرف دو ماه دیگر اعلام خواهد شد، گفت: ممکن است بخشی از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی را در بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران ارائه کنیم.

 بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران روزهای 22 تا 25 اردیبهشت 94 در هتل المپیک تهران برگزار می‌‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل