بازدید 7594

حتما نوبخت درباره یارانه تولید شوخی کرده است

مجلس در بخش یارانه‌ها یک بخشی را به عنوان سهم تولید در نظر گرفته است و روی کاغذ اعداد و ارقامی وجود دارد، ولی در عرصه عمل چیز دیگری را شاهدیم؛ البته سال گذشته که این گونه بوده و اگر سال آینده نیز وضع به این منوال باشد، باید بر حال تولید گریه کرد.
کد خبر: ۴۷۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳ 01 March 2015
یارانهوزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتمین کنفرانس توسعه نظام مالی، با بیان اینکه مجموع تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در هشت ماهه امسال ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است، در خصوص یارانه تولید اظهار داشت: بر اساس قانون، ۱۲۰۰ میلیارد تومان باید به بخش صنعت و معدن پرداخت می‌شد؛ اما هر کسی گرفته، سلام ما را به‌ آنهاا برسانید. ما هر چه تلاش کردیم، نتوانستیم از آقای نوبخت این منابع را دریافت کنیم و ایشان هم که به ما لطف دارند و با لبخند ما را شرمنده کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، حدود یک ماه پیش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان از یارانه تولید به این بخش اختصاص پیدا کرده و علاقه‌مند است علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته، تسهیلات دیگری را نیز تا پایان سال در اختیار واحدهای متقاضی گذارد.

محمد بیاتیان در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: پرداخت پول به یارانه، اگر مانند حرف هایی است که زمانی احمدی‌نژاد می‌گفت که مثلا ما یارنه‌ای را در بخش انرژی هزینه کرده‌ایم یا برخی فرمول‌هایی که خاص خودشان بود مد نظرشان باشد، شاید درست است؛ اما آنچه ما می‌دانیم این است که یک ریال هم به تولید داده نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در یک سال گذشته، یک ریال هم به تولید داده نشده است، نشان دهنده ضعف آقای نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنعت معدن تجارت در تعامل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اخذ این یارانه برای بخش تولید است و همچنین کم توجهی دولت به تولید به عنوان مؤلفه اصلی اقتصاد، نیز مزید بر علت شده است.

این نماینده گفت: تصور ما این است که نوبخت مانند دولت زمان احمدی‌نژاد ـ اگر نگوییم دروغ گفته است ـ باید گفت شوخی کرده است. ما تاکنون هیچ دریافتی در بخش تولید ندیده‌ایم و چیزی به این بخش از سوی دولت تخصیص نیافته است.

وی گفت: مجلس در بخش یارانه‌ها، بخشی را به عنوان سهم تولید در نظر گرفته و در واقع روی کاغذ اعداد و ارقامی وجود دارد، ولی در عرصه عمل چیز دیگری شاهد هستیم. در سال گذشته که این گونه بوده و اگر در سال آینده نیز وضع به این منوال باشد، باید بر حال تولید گریه کرد.

این نماینده گفت: زمانی که اعتبارات تعیین شده تخصیص پیدا نمی‌کندريال یعنی اینکه کم و کسری‌های بخش‌های دیگر از این راه تأمین می‌شود و هزینه‌های دولت که در بخش‌های دیگر وجود دارد، بر روی یارانه تولید سرشکن می‌شود و معمولا تولید داخلی و صنعت کشور مورد غفلت واقع می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: مجلس در تلاش است به دولت کمک کند؛ به طور مثال ما امسال هزینه ارسال پیام کوتاه را یک تومان زیاد کردیم و آن را به تولید اختصاص دادیم؛ اما متأسفانه دولت پشت تریبون اعلام کرد که با افزایش قیمت مخالف است، حال آنکه باید درآمدی را برای دولت در نظر می‌گرفتیم.

از سوی دیگر، دولت برای اینکه تمام آوار را بر سر مجلس خراب کرده و مجلس را متهم کند، یارانه افراد ثروتمند را قطع نکرده و مجلس برای اینکه زیر بار این فشار نرود، امسال تمام مسئولیت‌ها را به دولت محول کرده است، اگر دولت این گونه عمل کند، بالاخره دو سال بعد باز انتخابات دارد و مردم دیگر نمی‌پذیرند تمام تقصیر‌ها را به گردن دولت گذشته بیندازند، اگر بخواهند کارنامه درستی داشته باشند، باید سهم یارانه راپرداخت کنند و بخش تولید را ریشه‌ای حل کند.

وی در پایان تأکید کرد، دولت نباید لحظه‌ای و عافیت طلبانه به موضوعات نگاه کند، بلکه باید مسائل و مشکلات را ریشه‌ای حل نماید، اعتبارات در نظر گرفته شده همه منبع و محل درآمد دارند و باید تخصیص پیدا کنند، با انجام درست قانون همه چیز به روال خود برخواهد گشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر