بازدید 3021

نگاه شما: آینده ایران در دستان من و تو

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 02 March 2015
ایرج حسن زاده: اگر من به کسی ظلم نکنم، اجازه نمیدهم دیگری به حقوق من تعدی کند. اگر میخواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از خودمان شروع کنیم. من راننده تاکسی باید یاد بگیرم تا زمانی که در روزهای بارانی فقط به دنبال مسافر دربست هستم یا به بهانه پول خرد بیشتر از حق خود میگیرم حق اعتراض به مسئولی که رشوه میگیرد یا اختلاس می کند را ندارم. من دانشجویی که با تقلب نمره میگیرم حق اعتراض به بورسیه های غیر قانونی را ندارم. من نانوایی که چانه نان را کوچکتر از وزن مصوب میگیرم یا من کاسبی که گران فروشی میکنم حق اعتراض به دزدی ها را ندارم. من کارمندی که به لطف رابطه وارد اداره ای شده ام حق ندارم به بی لیاقتی مسئولان اعتراض کنم. به نظر من هرچه زودتر اینها را بفهمیم باز هم دیر کرده ایم. در ادامه 3 نکته که با عقل ناقص خود به آنها رسیده ام را برای شما باز مینویسم. امیدوارم همه ما زمانی که میخواهیم این دنیا را ترک کنیم از خود راضی باشیم و حسرت روزهای از دست رفته را نخوریم چرا که مسیر رضایت برگان و در نهایت خدا از همین رضایت از خویش آغاز می شود.

نکته اول که میخواهم به آن اشاره کنم این است که ما باید اول از خودمان شروع کنیم. باید تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم آیا غرور من، وجدان من و انسانیت من قیمتی دارد یا نه. هیچ کس نمی تواند سر خود کلاه بگذرد، دیر یا زود همه ما این جهان را ترک میکنیم و چیزهایی را که برای فروش ارزشمندترین دارایی های خود گرفته ایم در این جهان جا میگذاریم. اگر به این مفهوم برسیم که ثروت تعداد افرادی است که در زندگی به آنها کمکی رسانده ایم نه پول بی ارزش نصف راه را رفته ایم.

نکته دیگر این که منتظر فرداها نباشیم، از همین امروز و همین لحظه تصمیم بگیریم و شروع کنیم. برای اصلاح خود و اطرافیانمان تلاش کنیم. برای آینده کشور خود یک دفتر کوچک برداریم یا یک سر رسید و هر شب قبل از خواب در آن جواب این دو سوال را بنویسیم، امروز برای خودم چه کرده ام و برای کشورم چه کردم. یا فقط بنویسیم از خودم راضی هستم یا نه و اگر وقت آن را نداریم یک علامت مثبت یا منفی کنار تاریخ روز بگذاریم. در این دفتر می توانیم نکات مثبتی را که مسولین یا نامزدهای انتخاباتی میگویند بنویسیم. مردم ایران فراموشکارند و اگر مسئولی 2 روز مانده به انتخابات جنجالی درست کند یا شعارهای رنگی تری بدهد احتمال انتخاب شدنش زیاد است.

بنویسیم فلانی در فلان تاریخ این ضربه را به کشور زد. این تصمیم اشتباه را گرفت یا این کار مفید را برای جوانان کشور کرد. تا بدانیم غمخواران واقعی ملت و کشور چه کسانی هستند. جواب این سوال را باید بدانیم که چرا به آقا یا خانم فلان رای داده ام.

و نکته آخر اینکه صفات زیبایی را که دیر زمانی پیش با آنها شناخته میشدیم در خود تقویت کنیم. صداقت، راستگویی، مهربانی، امید و پشتکار پنج کلید درهای زندگی سعادتمند در این دنیا و آخرت است. اگر این صلاح ها با ملتی باشند به تمام قله های علمی و فرهنگی دست پیدا خواهند کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل