بازدید 21222
۷
نامه یک عضو دموکرات کنگره آمریکا؛

چرا من در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهم کرد؟

مخالفت‌ها با سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، همچنان رو به افزایش است و هر روز تعداد بیشتری از نمایندگان دموکرات کنگره، مخالفت خود را با این موضوع اعلام می‌کنند. در همین راستا، یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار مطلبی در روزنامه «واشنگتن پست»، دلایل عدم حضور خود در این سخنرانی را بیان کرد.
کد خبر: ۴۷۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ 01 March 2015
چرا من در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهم کرد؟مخالفت‌ها با سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، همچنان رو به افزایش است و هر روز تعداد بیشتری از نمایندگان دموکرات کنگره، مخالفت خود را با این موضوع اعلام می‌کنند. در همین راستا، یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار مطلبی در روزنامه «واشنگتن پست»، دلایل عدم حضور خود در این سخنرانی را بیان کرده است.

به گزارش «تابناک»، بتی مک کالم، نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن انتشار مطلبی در روزنامه واشنگتن پست، از تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره آمریکا انتقاد‌ و دلایل خود برای حضور نیافتن در این سخنرانی را بیان کرده است.

در این مطلب آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در میانه یک رقابت شدید انتخاباتی برای انتخاب مجدد قرار دارد. با این حال، درست دو هفته پیش از برگزاری این انتخابات، وی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا در سوم مارس، مسافتی ۹۵۰۰ کیلومتری را سفر خواهد کرد.

جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ـ که جمهوری خواهی از ایالت اوهایو است ـ با ران درمر، سفیر رژیم اسرائیل ـ که خود در گذشته کارگزار جمهوری خواهان بوده و سپس تابعیت خود را تغییر داده ـ همکاری دارد، در تلاش برای ضربه زدن به رئیس جمهور ایالات متحده و شرکایش در گروه ۱+ ۵ که مشغول مذاکره با ایران هستند، از نتانیاهو برای حضور در کنگره دعوت کرده است. موضوع مذاکرات، یک اولویت مربوط به امنیت ملی برای آمریکاست که من قویاً از آن حمایت می‌کنم.

به عبارت دیگر، رئیس مجلس نمایندگان برای نخست‌وزیر اسرائیل عرصه‌ای جهانی فراهم کرده تا هم به رئیس جمهور ما حمله کند و هم پیامی انتخاباتی را برای رأی دهندگان اسرائیلی ارسال کند.

جوزف لیبرمن، سناتور سابق آمریکایی، در مقاله‌ای که هفته گذشته در واشنگتن پست منتشر کرد، نوشت: همه اعضای کنگره باید در سخنرانی حضور پیدا کنند، زیرا از آنجا که دیگر رهبران جهان در زمان حضور خود در کنگره با احترام مورد توجه قرار گرفته‌اند، نخست‌وزیر اسرائیل نیز لایق برخورد احترام آمیز است.

احترام موضوع مهمی است، ولی باید میان دو متحد و متقابل وجود داشته باشد. بونر و درمر با اعلام نکردن دعوت از نتانیاهو به کاخ سفید، پروتکل‌های دیپلماتیک را نادیده گرفتند.‌‌ همان گونه که دانیل کورتز، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل می‌گوید: «دور زدن دولت یک کشور دوست و هماهنگ کردن این گونه ترتیبات با پارلمان یا کنگره، امری بی‌سابقه است».

این بی‌احترامی بی‌سابقه به رئیس جمهور آمریکا، در میان خود اسرائیلی‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت. یکی از ستون‌نویسان روزنامه «هاآرتص» در مطلبی که در این روزنامه منتشر کرده، نوشت: حتی با مقامات کم‌اهمیت‌ترین کشور‌ها نیز با احترامی بیش از این برخورد می‌شود.

موضوع ایران

آخرین باری که نتانیاهو در کنگره سخنرانی کرد، ‌سال ۲۰۱۱ بود که در جریان آن، از «تعهد استوار اوباما به امنیت اسرائیل» تشکر و به جهانیان اعلام کرد که زمان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حال از دست رفتن است. انتظار من این است که وی در سخنرانی این هفته خود نیز همین موضع را تکرار کند.

در انتخابات گذشته اسرائیل، تصاویر و فیلم‌های مربوط به آن سخنرانی به عنوان ابزاری تبلیغاتی مورد استفاده حزب لیکود قرار گرفت. استفاده از تصاویر صحن کنگره برای اهداف انتخاباتی، برای اعضای کنگره ممنوع است، ولی به نظر می‌رسد این ممنوعیت در صورت تبلیغ برای نتانیاهو وجود ندارد.

روز هفدهم مارس، اسرائیلی‌ها یک دولت جدید را انتخاب می‌کنند. آن‌ها باید رأی خود را بر اساس اولویت‌های خودشان تعیین کنند. من امیدوارم ‌آن‌ها سخنرانی نتانیاهو را‌‌ همان گونه که هست، یعنی به عنوان یک وسیله تبلیغات انتخاباتی بنگرند. چنین سخنرانی باید در میان خود اسرائیلی‌ها انجام شود، نه در صحن کنگره آمریکا.

ستون‌نویس هاآرتص در ادامه مطلب خود نوشته است: «هر رهبری، آنچه را نتانیاهو انجام داد، ‌علیه آمریکایی‌ها انجام می‌داد، فوراً نه تنها از واشنگتن، بلکه ‌از سمت خود در کشورش اخراج می‌شد». من با احترام کامل، این انتخاب را به رأی دهندگان اسرائیلی واگذار می‌کنم. در عین حال، با احترام کامل از حضور در تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو خودداری خواهم کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
چقدر منطقي و مستدل بود.سپاس از تابناك.
اخرش همشون میرن می گی نه نگاه کن
هههههههه
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری.
سیا بازیه
نتانياهو راي نمياود
اگر رئیس رژیم غاصب صهیونیستی در کنگره آمریکا سخنرانی کند ضعف اوباما ونظام حاکم بر آمریکا برای مردم جهان و خصوصا آمریکایی ها نمایان تر می گردد و به این واقعیت پی خواهند برد که مقابله با این کودک کشان باید اولویت اول سیاست خارجی شود..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر