بازدید 2427

کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟

کد خبر: ۴۷۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ 01 March 2015
یک فوق تخصص شبکیه چشم با تاکید بر اینکه کار با کامپیوتر منجر به ضعیف شدن چشم نمی‌شود، در عین حال گفت: افراد باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر، 10 دقیقه استراحت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی عبدالملکی با بیان اینکه حد معمول فاصله فرد تا مانیتور کامپیوتر باید 30 تا 40 سانتی‌متر باشد، افزود: فاصله فرد تا مانیتور باید در حدی باشد که فرد فونت‌های مختلف را به راحتی بتواند مشاهده کند و دور یا نزدیک بودن به صفحه مانیتور منجر به اذیت فرد نشود.

وی در خصوص موضوع حائز اهمیت برای افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، گفت: افرادی که بیشتر از کامپیوتر استفاده می‌کنند باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر 10 دقیقه استراحت کنند؛ زیرا کار مستمر با کامپیوتر منجر به خستگی شدید چشم و گاهی اوقات سر درد اطراف ناحیه پیشانی می‌شود.

این فوق تخصص چشم با اشاره به اینکه فرد پس از هر 10 دقیقه استراحت و رعایت آن در طول تمام ساعت کاری می‌تواند چندین ساعت در طول روز با کامپیوتر کار کند، گفت: عارضه و مشکل خاصی در کار با کامپیوتر از نظر علمی ثابت نشده است، اما به دلیل اینکه افراد در هنگام کار با کامپیوتر پلک نمی‌زنند، چشم آنها خشک می‌شود و در نتیجه می‌سوزد.

عبدالملکی پلک زدن در هنگام کار با کامپیوتر را مهم دانست و گفت: افرادی که نمی‌توانند در حین کار پلک بزنند برای جلوگیری از خشک شدن و سوزش چشم باید از اشک‌های مصنوعی استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که کار با کامپیوتر اغلب ارتباطی با ضعیف شدن چشم ندارد، تصریح کرد: هیچ مقاله‌ای مبنی بر مضر بودن مانیتور برای چشم منتشر نشده است و انواع مانیتورها با هم تفاوتی ندارند. بنابراین تنها تاثیر مخربی که مانیتور می‌تواند بر چشم بگذارد سوزش و خشکی چشم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عینک‌های ضد نور و ضد آنتی رفلکس صرفا مقداری از انعکاس جلوگیری می‌کند اما نبود آن و عدم استفاده از این نوع عینک‌ها نیز ضرری برای فرد ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر