بازدید 14485
روز به روز بر ابعاد اعتراضات مسافران به تأخیر افزوده می‌شود؛

تا کی قرار است مسئولان در جایگاه تماشاچی نمایش حضور داشته باشند؟!

هر روز بسیاری از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف در کشورمان با تأخیر انجام می‌شود و ‌گاه این تأخیر‌ها به دلیل استفاده از هواپیما در دو پرواز پی در پی و نظم و ترتیب حاکم بر نشست و برخاست هواپیما‌ها در باند، از یک پرواز به پروازهای دیگر سرایت می‌کند و نارضایتی مسافران را به همراه می‌آورد، ولی هیچ واکنش خاصی را از جانب مسئولان به دنبال ندارد.
کد خبر: ۴۷۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ 01 March 2015
نه چند روز و چند هفته و چند ماه، که سال‌هاست مشکل وجود دارد و بسیاری را آزار داده؛ اینقدر که برخی مجاب شده‌اند خودشان دست به کار شده و در غیاب مسئولانی که این مشکل را ندید می‌گیرند، دست به کار شوند و برای اصلاح امور حرکتی کنند، ولی این موضوع هم موجب نشده که ناظران تکانی به خود دهند و نزدیک است اوضاع بیخ پیدا کند!

به گزارش «تابناک»، در میان وسایل حمل و نقل، نوع هوایی، منظم‌ترین آن‌ها به نظر می‌رسد و حتی این نظم و انضباط را یکی از مؤلفه‌های برتری این نوع حمل و نقلِ گران قیمت به نسبت انواع دیگر می‌دانند، ولی متأسفانه در کشورمان این گونه نیست؛ این ادعا را زمانی می‌توان درک کرد که گذرمان به فرودگاه بیفتد تا دریابیم ‌تأخیر در پرواز، اشکالی است که کمتر مسافری با آن رو به رو نشده‌ است و به ندرت نشانه‌های آن را در یک روزِ کاری در یک فرودگاه نمی‌توان دید.

این اشکال زمانی پر رنگ می‌شود که می‌بینیم مهم‌ترین مزیت استفاده از هواپیما، یعنی کاهش زمان مسافرت، در سایه تأخیرهای پیش از پرواز لطمه می‌بیند و ‌گاه به آنجا کشیده می‌شود که می‌بینیم زمان معطلی برای انجام یک پرواز به مقصدی خاص، به مدت زمان انجام آن سفر از طریق زمین تنه می‌زند؛ چیزی شبیه مسابقه خرگوش و لاک پشت که در آن برنده، هواپیماهای مدرن و پر سرعت نیستند.

هر روز بسیاری از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف در کشورمان با ‌تأخیر انجام می‌شود و ‌گاه این تأخیر‌ها به دلیل استفاده از هواپیما در دو پرواز پی در پی و نظم و ترتیب حاکم بر نشست و برخاست هواپیما‌ها در باند، از یک پرواز به پروازهای دیگر سرایت می‌کند و نارضایتی مسافران را به همراه می‌آورد، ولی هیچ واکنش خاصی را از جانب مسئولان رقم نمی‌زند.

اما مدتی است که اوضاع تغییر کرده و این داستانِ هر روزه در برخی موارد، به پایان‌های متفاوتی ختم می‌شود. تغییر از آنجا شروع شد که جمعی از زائران عتبات عالیات در پایان سفر خود، زمانی که با هواپیما از نجف به تهران بازگشتند، حاضر نشدند در فرودگاه مقصد از هواپیما پیاده شوند، چون معتقد بودند ‌چندین ساعت ‌تأخیر در پرواز رفت و چندین ساعت ‌تأخیر دیگر در پرواز برگشت، آزارشان داده و از دریافت نکردن توضیحی در این باره ناراحت هستند.

این اعتراض به نظر نخستین مورد از این نوع بود که فرجام خوبی هم ‌داشت؛ مسافران معترض هم پوزش خواهی و توضیح مسئولان آن شرکت هواپیمایی را در‌‌ همان محل تحصن (داخل هواپیمایی که روی باند فرودگاه امام توقف کرده بود) شاهد بودند و هم به جبران خسارت تاخیر، بلیت رفت و برگشت هوایی به مشهد مقدس را دریافت نمودند. اتفاقی که به نظر می‌رسید موجب تکان خوردن شرکت‌های هواپیمایی شود، ولی این گونه نشد.

از این رویداد به بعد، پیاده نشدن مسافران از هواپیما بار‌ها و بار‌ها تکرار شده و التهابی خفیف را به چند فرودگاه در کشور وارد آورده و حتما به واسطه مسئولان فرودگاهی، به شرکت‌های هواپیمایی مختلف و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم انتقال یافته اما هنوز ادامه دارد. به این دلیل ادامه دارد که هنوز تأخیر‌ها در پرواز ادامه دارد؛ تأخیرهایی که‌ گاه به کل به صرفه بودن سفر هوایی را در کشورمان زیر سؤال می‌برند و علاوه بر آن، آبروی صنایع هوایی در کشورمان را به بازی می‌گیرند.

این در حالی است که در تازه‌ترین مورد از تحصن‌های رقم خورده در اعتراض به ‌تأخیر در انجام پرواز، وقتی مسافران معترض در کیش حاضر نشدند از هواپیما پیاده شوند، با واکنشی عجیب مواجه شدند که به شدت نگران کننده است. خلبان غیر ایرانی پرواز وقتی متوجه اعتراض مسافران شد و دریافت که اعتراض ایشان ادامه دارد، از خدمه پرواز خواست که درهای هواپیما را ببندند و با خاموش کردن سیستم تهویه کابین تلاش کرد تا اعتراض مسافران را بشکند!

از این رو می‌گوییم واکنش رخ داده، عجیب بوده که می‌بینیم اعتراض مسافران به تأخیر، به جای آنکه برای مسئولان آن شرکت هواپیمایی گران بیاید و چالش آفرین شود، خلبان هواپیما را به واکنش برانگیخته و ماجرا را به سمتی سوق داده که می‌توانست به تبعاتی جبران ناپذیر و فاجعه بار ختم شود؛ آن هم در زمانی که مسئولان آن شرکت هواپیمایی می‌بایست در واکنش به تحصن مسافران به تکاپو افتاده و تمامی تلاششان را برای فیصله دادن تحصن با خوبی و خوشی به کار می‌بستند.

این در حالی است که نمی‌توان از سکوت مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در قبال این حوادث هم به سادگی گذشت. آنجا که می‌بینیم وظیفه نظارت بر حسن ارائه خدمات به مسافران در شرکت‌های هواپیمایی مختلف و همچنین دفاع از حقوق مسافران بر عهده این سازمان قرار گرفته، ولی هیچ واکنشی از ایشان در قبال تحصن‌های رقم خورده، ثبت نشده و به طریق اولی، هیچ گونه نظارتی از ایشان برای حراست از حقوق مسافران در تأخیرهای فراوان پروازی به چشم نمی‌خورد.

بی‌تفاوتی ایشان زمانی آزار دهنده به نظر می‌رسد که می‌بینیم در تقابل‌های شکل گرفته اخیر میان مردم و شرکت‌های هواپیمایی، هنوز از جایگاه تماشاچی نزاع پایین نیامده و برای انجام وظایف ذاتی و ایفای نقش نظارتی خود گامی برنداشته‌اند، تا جایی که اعتراضات نزدیک است به کنش و واکنش رو در رو در هواپیما‌ها کشیده شود. گویی خبر ندارند که اگر این تحصن‌ها هم کهنه شوند، چه بسا وقوع درگیری فیزیکی میان مسافران و مسئولان شرکت‌های هوایی مختلف طبیعی باشد.

اینجاست که می‌توان از ایشان پرسید، آیا منتظر فرا رسیدن آن روز هستند که از جایگاه نظارت، تماشاچی ویژه نزاع مردم، خلبانان و خدمه پروازی باشند؟ آیا نقص قانون موجب بی‌تفاوتی ایشان به این تحصن‌های دامنه‌دار شده؟ به راستی چه زمانی نهادهای بالادستی مجاب می‌شوند به موضوع ورود کرده و جور بی‌تفاوتی مسئولان هواپیمایی کشوری به این منازعات را بکشند؟!

کافی است، خودمان را به جای مسافرانی بگذاریم که به عنوان مثال، قصد دارند از مشهد مقدس در زمانی کوتاه راهی پایتخت شوند. به نظر شما آیا قابل پذیرش است که هزینه‌های سنگین پرواز را متقبل شویم، به قوانین و مقررات فراوان پروازی تن ‌دهیم و در ‌‌نهایت ببینیم که از نظر زمانی، تفاوت چندانی میان مسافرت هوایی و سفر با قطار وجود ندارد؟ آیا مسافران پروازهای که ‌تأخیر دارند محق نیستند که غرامت مطالبه کنند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۷۲
خیلی هم راحت میندازن گردن نقص فنی یا تأخیر در پرواز ورودی. راست یا دروغشم پای خودشون. البته وقتی از هواپیما های زمان هخامنشیان و از مدیریت دوران اشکانیان بهره می بریم باید هم هزار جور مشکل پیش بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
کاش مدیریت دوره اشکانیان رو داشتیم!
ahmad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
برادر علی عزیز. چرا مدیریت هخامنشیان و اشکانیان رو زیر سوال می برید. اگه مدیریت انها را داشتند مه مثل همان موقع ها ایرلاین های ما وظیفه اتصال شرق و غرب عالم رو به عهده داشتند.
موقعیت شغلی من طوری است که زیاد با هواپیما مسافرت میکنم. باور کنید در کمتر پروازی است که این جمله کلیشه ای را از زبان مهماندار و از طریق بلندگوی هواپیما نشنوم :(از اینکه این پرواز از فرودگاه ... با تاخیر انجام می شود, از شما پوزش میطلبیم). من هم در دلم میگویم: (اختیار دارید خانم, ما را شرمنده نفرمایید. وقتی همه پروازها بلا استثنا تاخیر دارند, دیگر نیازی به عذرخواهی نیست!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
میخوای بگی خیلی باکلاسی؟ میخوای بگی مدیری؟ میخوای بگی مایه داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
... ناشناس هواپیما ندیده . الان دیگه همه استفاده کننده هوا پیمان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
این پاسخ دهنده اولی عجب آدم...
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
نامردا شما همتون هواپیما سوار شدین؟
خوش به حالتون.
یارانه هم بهتون میدن؟
به ما از همون اول یارانه ندادن .
ای پولدارای فقیر نما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
ببخشید کجا همه استفاده کننده همواپیمان!!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
همسایه ربیعی:
جناب ربیعی شما اینقدر با کلاس بودی و ما نمی دونستیم؟!
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
کجای حرف آقا یا خانم ربیعی مربوط به کلاس گذاشتن یا اظهار مایه داری یا چیز دیگه ای بود!؟ نظری رو اعلام کردن که البته کاملا درسته
ربیعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
چی میگی جوجه؟ اگه بدونی چه ماشینی سوار میشم و چه خونخ و ویلایی دارم. تازه پاس کانادا هم دارم .. برو کنار بزه باد بیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
سوار این هواپیما های فکسنی شدن کلاس نمی خواد ! بعضی ها مجبور هستند با این آهن قراضه ها سفر کنند .
متأسفانه بی بهاترین چیزها در این کشور وقت و جان انسان هاست.
در اینجا سوال این است که خلبان وقتی هواپیما را مینشاند رسما مسولیت خود را به اتمام رسانده و باید در این گونه مواقع مسولین حراست وارد عمل شوند. تازه از این مورد نگذریم که متاسفانه هیچ کس به ما مسافران بیچاره جواب پس نمیدهد. اصولا در ایران انگار هیچ وقت مشتری حقوقی نسبت به خدمات دهنده ندارد و همیشه مشتری پیاده و خدمات دهنده سواره است. شاید بهتره مسولان کشور جدی تر با این مشکل بر خورد کنن
اینهمه زور میزنید که نشون بدین هواپیداست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
?
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
خیلی بامزم. نه؟!
من الان یک مسئول هستم!
خوب افزوده شود، چه میشود؟
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
مسئول یعنی کسی که باید جواب بدهد.
سوال می پرسی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
اگه یه آمار از سطح IQ بینندگان تابناک داشتم خیلی خوب بود! چیه فرت و فرت منفی می دین؟! طرف از جمله معکوس استفاده کرده بابا!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
شما چجور مسؤولی هستی وقتی هنوز ظرفهای دیشب شسته نشده؟!
علی جان چرا به هخامنشیان و اشکانیان توهین می کنی؟! همه ما ایرانیان مطمئن هستیم اگر مدیریت فعلی پروازها در دست آنان بود هم اکنون منظمترین برنامه پروازی رو داشتیم! فکر نمی کنم کسی با دیدن یادگارهای عظیم معماری و سازه های باور نکردنی به جا مانده از دوران آنها به این حرف من خرده بگیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
احسنت بر جنابعالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
اون زمان که هواپیدا اختراع نشده بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
زیادی تاریخ اینترنتی خوندی !!
سلام ازاینکه حرف را میزنید ولی عمل نمی کنید متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
باش تا اموراتت بگذره !
تا وقتی که صنعت هوایی تحریم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
هوا که صنعت نیست. گازه.
اقدام خلبان و خدمه در بستن درب هواپیما و خاموش کردن تهویه دارای بار حقوقی و جزایی بوده چراکه احتمال اسیب تنفسی و استرس ناشی از ان در مسافران گردد و با آگاهی از این تبعات حتی تلاش برای قتل میباشد همانند کسی که چاقو میکشد از کسی که چاقو را میزند جرمش بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
پ ن پ . میخواستی براشون بندری هم بزنند!!
دیگه نباید از مسئولان انتظار داشت مردم باید خودشون به هر عملی عکسالعمل نشون بدن اگه هواپیما تاخیر کرد همگی موقع پیاده شدن پیادهدنشن یا وقتی مرغ گرون میشه تا یه ماه مرغ نگیرن تا مرغا فاسد شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
مرغ که فاسد نمیشه. میپره!
من تمام مسافران پرواز هاي تاخير دار را به چالش تحصن در هواپيما دعوت مي كنم.
من کارمند ترافیک یکی از همین ایرلاین ها هستم . باید بگم که هر کسی جای مسافر باشه با 1 یا 2 ساعت تاخیر کلافه می شود و با شنیدن جواب های نا مشخص از زمان انجام پرواز عصبی تر خواهد شد. ولی در آنسوی قضیه کارمندان بی گناه همین ایرلاین ها هستند که مورد خشم و بی احترامی مردم واقع می شوند بی انکه تقصیری داشته باشند . سوالم ایجاست کارمندانی که خود از این بی مدیریتی فشارها را تحمل می کنند و مسولین هم می دانند وضعیت تاخیر ها را و هیچ کاری نمی کنند چگونه جواب مسافرین عزیز را بدهند ؟؟؟ و این کار درستی نیست کارمندانی که خود از جنس مردم هستند و تنها به جرم این که لباس آن ایرلاین را پوشیده اند مورد بی احترامی و حتی درگیری فیزکی و زبانی مسافرین قرار بگیرند. تابناک جان این بعد قضیه را هم بازتاب بده. سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
ترافیک که کارمند نداره. علاف داره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
تا وقتی که شما با پول ما دارید برای ایرلاین کارمی کنید، باید پاسخگو هم باشید.
تابناک فازت چیه؟

یعنی تو نمیدونی اینا به دلیل اینه که ناوگان فرسوده داریم..هواپیما کم داریم؟

که با خراب شدن یکیشون هواپیما جایگزین نداریم و باید امیدوار بشیم تا هواپیما رفع عیب بشه و بعد بپره؟

خودتو به اون راه نزن تابناک ، ادای روشنفکرها و به فکر مردم بودنها رو در نیار

خودت میدونی اشکال از کجاست

چراه هواپیما نداریم؟ چرا نمیتونیم تعمیرشون کنیم؟ چرا فرسودن؟ دلیلش فک کنم خیلی واضحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
چرا شما زیادی حرف میزنی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
پاسخگو نبودن ربطی به داین مسایل نداره.
مگه قراره هر هواپیما بعد هر پرواز تعمیر بشه یا از کار بیفته؟
سید جاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
دلیلش اینه که میخواهیم مدیریت جهان رو به عهده بگیریم.. زنده باد بهار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
دلیلش اینه که تحریم ها هیچ اثری ندارند.
از ياد نبريد خادماني هستند كه با چنگ دندان اين صنعت را نگه داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
اولاً چنگ دندان نه و «چنگ و دندان» بعدشم کی بهشون گفته؟ اصلاً چرا باید تحریم باشیم که اینطوری بشه؟ مردم دارن هزینۀ چی رو میدن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
با تشکر از دکتر ن !!
باید مجلس قانونی تصویب نماید که با حداقل یک ساعت تاخیر شرکت هواپیمایی موظف به بازگرداندن دو برابر پول بلیط به مسافر گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
تصویب شد.
کاش واقعا بدانیم پرا اینهمه تاخیر شاید امکاناتمان همین است لا اقل شفاف بگویند
به نظرم بهترین کار در صورت بی اعتنایی اینه که به هواپیما صدمه واردکرد و بعد پیاده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
با تشکر از پایه ثابت استادیوم آزادی !
پرواز 028 تهران مشهد یک ساعت و نیم تاخیر ظاهرا این پرواز برنامشه کلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
میخوای بگی همش تو پرواز 08 هستی؟ میخوای بگی خیلی باکلاسی؟ من که میدونم شغلت پنچرگیری لاستیکهای هواپیداست !
اینجا ایران است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
من فکر کردم نیوزویکه !

(خودم میدونم که اسم یک نشریه است!!)
کدام مسئول؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
اون
اینجا ایران است جای تعجب ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
ولی جای کتک کاری دارد.
متاسفانه ازدحام و بی نظمی در فرودگاه بین المللی امام خمینی باعٍث آزار مسافران شده است. عجیب است که مسئولان نیز می دانند و کاری نمی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
میخوای بگی همش توی مسیر خارجی. میخوای بگی خیلی های کلاسی؟! من که میدونم شغلت جمع کردن بلیط مسافرها و پول نقد گرفتن از مسافرهای بین راهیه !
روحانی مچکریم
چي سر جاشه كه اين باشه. چه انتظاراتي داريد شما مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
قرار نیست سر جاش باشه. باید سر وقت باشه !
مسئولين هواپيمايي ديگه شورشو در اوردن ، اصلا مسافران رو ادم حساب نمي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
معلومه. جنابعالی از وقتی که پایت را داخل هواپیما میگذاری، دیگه آدم به حساب نمیای. بلکه رسما به عنوان مرده متحرک محسوب میشی ! مگر اینکه بتونی سالم پیاده شی.
خوب هدف گرون كردن بليط براي خدمات بهار بود كه انجام شد دوست داريد براي كيفيت بيشتر گرون شه مسؤولين بيان جلو!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
خدمات بهار ؟!!
وقتی هواپیمایی سقوط می کنه ، خلبانی که در صانحه فوت شده توسط مسئولین هواپیمایی کشوری مقصر اعلام میشه ، خدا رحمت کنه شرکت هایی هوایی رو که مردم رو عامل تأخیر پرواز اعلام نمی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
تنها علت سقوط، جاذبه زمینه. والسلام.
بابا صد رحمت به اون بنزهای دو جعبه و سه جعبه قدیم
بابا صد رحمت به اون ایران پیماهای قدیمی که نوشابه اصل میدادند
صندلی هاشون خیلی راحت بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
عزیزم. با توجه به خاطراتت از ایران پیما و نوشابه شیشه ای، شما دیگه رسما فسیلی ! برای همینه که رو صندلی هواپیما راحت نیستی !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل