بازدید 7981
۱

چراغ زندگی خانواده مشهدی بی‌صدا خاموش شد

وقوع حادثه گازگرفتگی ناشی از نشت گاز مونو اکسید کربن جان یک خانواده ۴ نفره در مشهد را گرفت و چراغ زندگی آنها را خاموش کرد.
کد خبر: ۴۷۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ 01 March 2015
وقوع حادثه گازگرفتگی ناشی از نشت گاز مونو اکسید کربن جان یک خانواده ۴ نفره در مشهد را گرفت و چراغ زندگی آنها را خاموش کرد.

به گزارش مهر، با متصاعد شدن بیش از حد گاز مونو اکسید کربن و تماس همسایگان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر احتمال وقوع حادثه، ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد شامگاه گذشته به منظور نجات افراد آسیب دیده وارد عمل شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تایید این خبر در گفتگو با مهر بیان کرد: با اعلام وقوح حادثه به ماموران انتظامی و همچنین سامانه امداد و نجات ۱۲۵، بلافاصله ماموران ایستگاه های ۲۹ و ۳۸ در ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه روز گذشته به محل حادثه اعزام شدند.

حسن جعفری بیان کرد: با رسیدن ماموران این سازمان در فاصله زمانی ۵ دقیقه به محل حادثه واقع در بولوار ۲۲ بهمن مشهد اقدامات لازم برای نجات جان افراد آسیب دیده آغاز شد که متاسفانه مشخص شد بیش از یک هفته از مرگ افراد این خانواده ۴ نفره می گذرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه تعداد ۴ نفر از هموطنان ما از جمله یک زن و یک مرد به همراه دو دختر این خانواده جان خود را از دست داده بودند.

جعفری اذعان کرد: به دلیل گذشت حداقل یک هفته از زمان فوت این خانواده به منظور بررسی و تحقیقات بیشتر اجساد تمامی اعضای این خانواده با حضور قاضی کشیک به پزشکی قانونی تحویل شد.

توصیه های ایمنی را جدی بگیریم

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی سلامت ما و خانواده را تضمین می کند افزود: برای پیشگیری از گازگرفتگی باید ازخوب کارکردن آبگرمکن، بخاری‌های نفتی و گازی مطمئن شد.

جعفری تاکید کرد: در مناطق روستایی به هیچ‌وجه برای بکارگیری کرسی نباید از منقل نباید استفاده کرد و در واحد های مسکونی دارای لوله کشی گاز نیز باید از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌های نفتی و گازی اطمینان حاصل پیدا کرد.

وی بر استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد تاکید کرد و افزود: هر ۳ ساعت یک بار در مكان‌‌هایی كه یكی از سیستم‌های گرمایشی آنها شومینه و یا آبگرمكن است باید یکی از پنجره‌های منزل یا محل کار را به مدت ۵ دقیقه بازکنیم تا هوای تازه وارد اتاق شود.

وی افزود: مسیر دودکش ها را قبل از راه اندازی بخاری باید کنترل و طی مدت استفاده به داغ بودن دودکش بخاری توجه کنیم.

وی هشدار داد: به هیچ وجه نباید از آب گرمکن های دیواری در فضاهای بسته یا فاقد جریان هوا استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: دودکش ها بر روی پشت بام می بایست دارای کلاهک مخصوص به شکل اچ (H) بوده و حداقل یک متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشند.

وی یادآور شد: استفاده از دودکش مشترک برای شومینه چند واحد در صورت کوچک بودن سایز مجرای خروجی و لوله کشی آن باعث برگشت دود از شومینه روشن طبقات پایین به داخل آپارتمان و در شومینه خاموش طبقات بالاتر می شود.

وی همچنین با اشاره به گرم کردن خودرو در فصول سرد به مدت طولانی و در پارکینگ ها با فضای بسته بیان کرد: قبل از گرم کردن خودرو باید درب  پاركینگ را باز کنیم و به هیچ وجه شیشه‌های خودرو را باز نگاه نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بيچاره ها چقد بي كس بودن كه يك هفته كسي ازشون سراغي نگرفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی