بازدید 2320
لاریجانی:

سیاست‌ ایران کمک به تثبیت امنیت درمنطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با پائولو جنتیلونی گفت: سیاست‌ اصولی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در منطقه همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.
کد خبر: ۴۷۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 01 March 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با پائولو جنتیلونی گفت: سیاست‌ اصولی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در منطقه همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای در دیدار با پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا که عصر شنبه 9 اسفند ماه صورت گرفت، با اشاره به سابقه مثبت همکاری‌های دو کشور و فضای جدید کنونی در مناسبات فیمابین اظهار داشت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف، اقتصادی، تجاری و سیاسی میان ایران و ایتالیا وجود دارد که می‌توان از آنها برای توسعه ارتباطات فیمابین استفاده کرد.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش مراودات میان پارلمان‌های دو کشور افزود: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران کمک به برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.

وی با اشاره به روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای تصریح کرد: در صورت صداقت و جدیت طرف‌های مقابل مذاکرات هسته ای می‌تواند به نتایج مثبت دست یابد.

در ادامه این دیدار پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز با اشاره به پیشینه روابط تاریخی میان دو کشور گفت: ایتالیا همواره سعی کرده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران ارتقا دهد.

وی با تأکید بر سیاست کشورش در ایجاد صلح و ثبات در مناطق مختلف، تروریسم را بزرگ‌ترین تهدید منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: برای ایجاد برقراری آرامش و ثبات در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی باید یک اراده جمعی بین‌المللی صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان با اشاره به نگرانی کشورش نسبت به بحران لیبی اضافه کرد: ادامه بحران در لیبی و سوریه اثرات نامطلوب امنیتی مستقیم بر ایتالیا و در ادامه به دیگر کشورهای اروپایی خواهد گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان