بازدید 10604
۸

مزاحم‌هایی که از رو نمی‌روند!

روزانه بالغ بر ۲۰ میلیون SMS تبلیغاتی به مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود که اغلب آنها نیز مورد نیاز مخاطبان نیست و کاربران موبایل در اغلب مواقع از دریافت این پیامکها شکایت دارند
کد خبر: ۴۷۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹ 01 March 2015
یک زمانی، بهترین راه برای تبلیغ خدمات یا کالا، همین پیامک هایی بود که این روزها جز ایجاد مزاحمت برای ما چیزی به همراه ندارد. مزاحمتی که در میان تمامی شلوغی ها با صدای آزاردهنده اش، تمام تمرکز ما را به هم می‌زند. پیامک هایی که اکثر آنها ارتباطی به زمان حال ما ندارند. از جمله اش را بعدتر می‌گوییم. تمامی بحث ما مزاحمت های این مزاحم همراه است.

چشماتو آروم ببند

به گزارش ابتکار، آخرین و جالب ترین این پیامک با این محتوا بود: «چشماتو آروم ببند!» خب بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما را به سرزمین رویاها خواهد برد؟ نه... ادامه اش این است: «یک نفس عمیق بکش.» تا اینجا هم مشکلی پیش نمی‌آید و اما ها بعد از این آغاز می‌شود. «حالا عدد 121 رو بفرست. ببین حافظ چی جوابت رو میده و فال امروزت چیه؟ هر پیام 100 تومان.» آیا واقعا با پیامک می‌توان یک فال حافظ جانانه گرفت؟

هیچ کس تنها نیست

این پیامک ها، مزاحمت برای همه کاربران تلفن همراه شده است. یک زمانی که این شعار باب شده بود: «... هیچ کس تنها نیست» اما این پر شدن تنهایی دیگر زیادی تر از زیادی شده است. تا جایی که هر گاه پیامکی را می‌بینیم، باید بگوییم: کسی نیست جز .... آن هم نه از سر خوشنودی که از سر حــرص. علیرضا در این باره می‌گوید: دقت کرده اید که این روزها تعداد این پیامک ها رو به افزایش رفته است. چه خبر است؟ چرا اینقدر پشت سر هم پیامک ارسال می‌کند؟

کلی منت کشی برای اخبار واریز یارانه

«یارانه واریز شد؟ سبد کالای بعدی رو کی میدن؟ چطور بفهمم از لیست یارانه حذف شدم یا نه؟ در اخبار اقتصاد خانواده، هر پیام 72 تومان!» یک سئوال ساده در اینجا مطرح می‌شود. آقای اپراتور تلفن همراه! آیا با وجود رسانه های صوتی، تصویری و نوشتـاری شامل خبرگزاری ها، سایت های مختلف خبری، روزنامه های رنگ و وارنگ، رادیو و تلویزیون، واقعا نمی‌توان از اخبار واریز یارانه و سبد کالا مطلع شد؟ حتما باید بابت هر پیامک 72 تومان را به جیب مبارک پرداخت کرد تا با کلی منت، اخبار به شماره ی ما ارسال شود؟

در نهایت چه می‌شود؟

سرانجام فیلترینگ شبکه های اجتماعی چه شد؟ اینستاگرام، هدف فاز اول فیلترینگ هوشمند. هزینه عضویت در این سرویس 72 تومان. این پیامک هم در نوع خود جالب است. فیلترینگ را نمی‌گوییم. بلکه ارسال پیامک برای دستیابی به اخبار جورواجور فیلترینگ شبکه های اجتماعی. تصور کنید، امروز بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی مطرح می‌شود. فردا دوباره این اخبار رد می‌شود و دوباره در روز دیگر تصمیم می‌گیرند که فیلترینگ انجام شود. به عبارتی تا به اینجا اگر به حساب روزی یک پیامک هم ارسال شود، در یک هفته ما 7 ضربدر 72 را به حساب اپراتور واریز کرده ایم، و در نهایت چه می‌شود؟ هرگز به پاسخ درستی نخواهیم رسید.

2940تومان هر مخاطب در ماه

آخرین خبرها در خصوص عیدی کارمندان و کارگران، بازار در شب عید به کدام سمت می‌رود؟ یارانه این ماه کی واریز می‌شود؟ هر پیام 35 تومان. این پیامک هم درنوع خود بی نظیر است. اخبار عیدی کارمندان و کارگران! بازار در شب عید؟ صعود و سقوط بازار را حتما باید با ارسال عددی به شماره ای آن هم با صرف هزینه ای فهمید؟ در این پیامک سه مورد گنجانده شده است. تا به اینجا 3 ضربدر 35 می‌شود 105. روزی 105 تومان برای هر نفر به عبارتی 7 ضربدر 105 می‌شود، 735 تومان در طول هفته یعنی 4 ضربدر 735 می‌شود: 2940 تومان در طول ماه برای هر مخاطب. اگر تصور کنیم که 1000 نفر در ارسال این پیامک دست به دست هم داده اند، مبلغی بالغ بر 2940000 تومان فقط از ارسال آخرین خبرها دریافت خواهد شد. آقای اپراتور، همین صرفه جویی به راحتی می‌تواند که 2940 تومان در ماه را به جیب مبارک مخاطب بازگرداند!

ارزان خری با صرف هزینه!

بهترین ها را ارزان بخرید و از ما جایزه دریافت کنید. جشنواره حراج های نوروزی. ارزان تر از کیش و قشم، در تهران؛ هر پیامی 75 تومان. ارزان؟ با صرف هزینه؟ نمی‌دانم که قرار است چند پیامک ارسال شود و در نهایت همه اینها روی قبض آخر ماه مشترکین حساب و کتاب شود ولی برای ارزان خریدن، کافی است قدمی در خیابان ها زد و به مغازه هایی که روی شیشه شان نوشته شده: «حراج» وارد شد و از آنها قیمت ها را پرسید. خب هم فال است و هم تماشا. شاید اصلا پیامک را ارسال کردیم آن هم به احترام اپراتور و پیامک هم برای ما ارسال شد آن هم به احترام مخاطب و بعد بهترین های ما در آن موجود نبود. چه کسی پاسخگوی 75 تومان هر پیامک خواهد بود؟

عشق همسر

و جالب تر از همه این پیامک بود. همسرتان را تا ابد اسیر محبت خود کنید! 348 را بفرستید و هر پیام 50 تومان. به این صورت می‌توان دکان تمام مشاوران خانواده و روانشناسان را بست و روی در این مراکز یک تابلوی تعطیل است زد و فقط صبح تا شب گوشی را به دست گرفت و همسرمان را تا ابد اسیر محبت خود کنیم. تا آنجایی که در مطالعات خوانده و نوشته شده است، این بوده که همین استفاده زیاد از تلفن همراه، باعث دور شدن زوجین از هم می‌شود. یا به پیامک بعدی توجه کنید: با این اسرار زیبایی خیلی جوان تر و جذاب تر به نظر میای! هر پیام 50 تومان. دیگر در این زمینه جای هیچ حرفی نخواهد ماند. تا جایی که پیامکی با مضمون می‌خواهی همسرت عاشقت بشه؟ باید بهش بگی... رد پای حرف های درگوشی هم در پیامک ها دیده می‌شود.

شورای عالی فضای مجازی و پیامک های مزاحم

ایده ها در ساختن و پرداختن این پیامک ها بسیار جالب توجه است. خبری که چند روز پیش در خبرگزاری مهر منتشر شد: با وجود شکایت مردم از دریافت پیامکهای تبلیغاتی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دریافت تنها ۱۵۰ شکایت از این پیامکها در ماه به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ خبر داد. روزانه بالغ بر ۲۰ میلیون SMS تبلیغاتی به مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود که اغلب آنها نیز مورد نیاز مخاطبان نیست و کاربران موبایل در اغلب مواقع از دریافت این پیامکها شکایت دارند. براساس آمارهایی که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات منتشر شده مشترکان موبایل در بازه زمانی شش ماهه دوم سال ۹۲ بالغ بر ۱۴ هزار مورد شکایت از پیامکهای انبوه و تبلیغاتی به این مرکز ارائه کرده اند؛ در همین حال وزارت ارتباطات نیز آمار شکایت به سامانه ۱۹۵ را روزانه حدود ۴۰۰ مورد اعلام می‌کند که تنها بخش ناچیزی از آن مربوط به پیامکهای انبوه و تبلیغاتی است. برغم این آمار، معضل پیامکهای تبلیغاتی و مزاحمت هایی که از طرف این پیامکها برای بیش از ۷۰ میلیون مشترک موبایل ایجاد می‌شود بر کسی پوشیده نیست به نحوی که شورایعالی فضای مجازی موضوع دو جلسه آخر خود را به ساماندهی این معضل اجتماعی در فضای مجازی اختصاص داده است.

خلاص شوید!

گرچه می‌دانیم برای خلاصی از شر این پیامک های مزاحم باید مراحل زیر را انجام داد: چنانچه شما مشترک اپراتور اپراتور باشید می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ پیامکهای تبلیغاتی را لغو کنید و با ارسال عدد ۲ به همان شماره پیامک ۸۹۹۹ می‌توانید در صورت تمایل دریافت پیامک تبلیعاتی را فعال کنید. در این رابطه می‌توان از شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹# هم بهره گرفت. در همین حال برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشترکان اپراتور می‌توانند با شماره تلفن ۹۹۹۰ نیز تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود را دراین باره ارائه دهند.

پیشنهاد نهایی سرآشپز

آقای اپراتور! جای بسیاری از پیامک ها هنوز در لیست پیامک های شما خالی است. از جمله اینکه ته دیگ سیب زمینی دوست داری یا نان؟ چرا دختر اقدس خانم بینی اش را عمل کرده اما تو نه؟ چرا پسر همسایه بالایی بنز خریده تو هنوز پراید سواری و...!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸
نوشتید

چنانچه شما مشترک اپراتور اپراتور باشید می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ پیامکهای تبلیغاتی را لغو کنید و با ارسال عدد ۲ به همان شماره پیامک ۸۹۹۹ می‌توانید در صورت تمایل دریافت پیامک تبلیعاتی را فعال کنید. در این رابطه می‌توان از شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹# هم بهره گرفت. در همین حال برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشترکان اپراتور می‌توانند با شماره تلفن ۹۹۹۰

ولی اینها فقط 24 تا 48 ساعت شر این مزاحم ها را میکنند بعدش باید دوباره تکرارشون کنی بهترین کار اینه که اصلا موبایل استفاده نکنیم
برای افرادی که از پیامکهای تبلیغاتی خسته شدن و کار دیگه ای هم با جای دیگه ای تو این مملکت ندارن ؛ غیرفعال کردن پیامک تبلیغاتی خوبه.
اما برای من و امثال من و خانواده من من که انتخاب واحد دانشگاه، اطلاع رسانی ها محل کار، پیامکهای بانک ، حج و زیارت و سایر اس ام اس هایی که باید به دستم برسه چی؟
من که نمی تونم غیرفعال کنم چرا باید اینقدر برام مزاحمت ایجاد بشه و نشه کاری کرد؟
کاش برای این قسمتش هم یک فکری می شد.
سلام تابناك
چرا نظرات منو نميزاري
بخ خدا خسته شديم از دست پيامك هاي مزاحم .تصميم گرفتم همراه اول را كنار بگذارم وا اپراتور هاي ديگه استفاده كنم
من از حدود 2 هفته پیش دارم با روشهایی که گفتیم تلاش می کنم تا از شر این پیامک ها خلاص شوم ولی با اینکه حدود 5 بار برایم پیامک آمده که "درخواست شما برای غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی ثبت شد" و یکبار هم اپراتور 9990 درخواست مرا ثبت کرد (تمامی شماره هایی که پیامک تبلیغاتی ارسال می کردند را از من پرسید و ...) ولی هنوز هم از حداقل روزی 6 تا 10 پیامک تبلیغاتی واقعاً روی اعصاب من است..
حالا پيامك يه طرف، چاره داره، مي شه بستش، اين پيامهاي وايبري رو بگيد كه هرچي بلاك مي كني بازم از يه شماره ديگه ميان و واقعا امون مردم رو بريدن. (در اين راستا به مسئواين هميشه دلسوز توصيه مي شه مثل هميشه اصولا بردارن صورت مسئله رو پاك كنن و با فيلتر وايبر اين مشكل رو هم مانند ساير مشكلات مملكت از سرچشمه محو كنن!!!)
مشکل دیگری هم هست و اون این که سازمان ما سیستم پیامکی داره و بخشنامه ها و اخبار مهم رو از این طریق میفرسته ، وقتی پیام های تبلیغاتی رو ببندیم از این اسمس های مفید و مورد نیازمون محروم خواهیم شد
سلام؛
پیامک را میشود ندید و حذف کرد...و خسارتی هم به کسی وارد نمیکند...
اما این برچسب های لوله بازکنی که هم باعث زشتی معابر و هم خرابی رنگ درب خانه ها و خسارت به اموال مردم میشود که برای رنگ کردن درب منازل خود هزینه های سرشاری هم میدهند را کسی کنترل نمیکند...
قرار بود تلفن اینها که اکثرا هم تلفن منازل است قطع گردند که همین همکاری کم را هم نه شهرداری و نه مخابرات بر عهده نمیگیرند...
لطفا در تابناک آنرا منعکس کنید واقعا این کار افراد سود جو باعث زحمت شده...
آیا برای جلوگیری از اموال مردم و حق الناس ارگانی نداریم؟!!!!
.یا حق.
اصلا ارسال پيامك بدون رضايت مشتري ظلم و حق الناس هست. اينجا در آلمان اصلا هيچ شركت تبليغاتي اجازه ارسال پيامك تبليغاتي ندارد مگر خود اپراتور براي تبليغ بسته هاي پيشنهادي خودش.
اينجا خبري از تبليغات در خيابان نيست . فقط در ايستگاههاي مترو و اتوبوس فضاي تبليغاتي وجود دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها