بازدید 19274
با بانک‌های متخلف برخورد می‌شود

اعلام نرخ سود تسهیلات بانکی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی برای امور مبادله‌ای 22 درصد تعیین شده است و با بانک‌های متخلف در این مورد برخورد خواهدشد.
کد خبر: ۴۷۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶ 28 February 2015
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی برای امور مبادله‌ای 22 درصد تعیین شده است و با بانک‌های متخلف در این مورد برخورد خواهدشد.

به گزارش فارس، سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی لرستان در خرم‌آباد بیان کرد:‌ وضعیت بودجه امسال کشور مشخص است و با توجه به مشکلات موجود شاید سال 94 سال خوبی برای اقتصاد کشور نباشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بانک مرکزی برای خرید بسیاری از اقلام منابعی در اختیار دولت قرار داده است و علاوه برآن امسال 100 هزار میلیارد تومان تکالیف قرض‌الحسنه در کنار 140 هزار میلیارد تومان تکالیف عادی بر دوش بانک‌ها بوده است در مشکلات موجود واحدهای تولیدی یک طرف دولت قرار دارد و یک طرف هم بخش خصوصی است.

وی افزود: در کل دنیا بازار پول بازار حداکثر یک‌ساله‌ای است ولی در ایران این مدت 5 سال است و تکالیف بازار سرمایه را نیز در ایران بازار پول تامین می‌کند که در هیچ جای دنیا این گونه نیست.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: دو استان اصفهان و لرستان به عنوان پایلوت برای بررسی مشکلات به بانک مرکزی معرفی شده است و در بحث پایلوت بیشتر تمرکزمان روی صنایع متوسط و کوچک است که زیر 100 نفر اشتغال در خود دارند و بحث دوم ما اولویت سرمایه‌ در گردش است که 11 بخشنامه در این خصوص به بانک‌ها داده‌ایم.

وی ادامه داد: اذعان داریم که در حال حاضر منابع محدودی در اختیار داریم اما می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مناسب این منابع محدود را به سرمنزل مقصود برسانیم و در اینجا به کمک نیاز داریم و منابع به تولیدکنندگانی داده می‌شود که اشتغال‌زایی داشته و تولید سودآور داشته باشند.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: منابع را صرفا به واحدهایی خواهیم داد که در بخش تولید فعالیت می‌کنند و برای پرداخت معوقات خود تلاش دارند.

وی یادآور شد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای امور مبادله‌ای 22 درصد تعیین شده و با بانک‌های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد که در حال حاضر نیز چند بانک متخلف مشخص شده‌اند و با بانک‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: سود 22 درصد تنها برای امور مبادله‌ای است ولی سود تسهیلات مشارکتی به گونه‌ای دیگر است.

وی گفت: خود مدیران استانی باید از ظرفیت‌های بانکی بهتر استفاده کنند و از ابزار موجود استفاده لازم را ببرند که به نظر می‌رسد تا به حال از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و باید دانش بانکی ارتقا یابد.

وی افزود: از زمانی که اختلاس‌های چند هزار میلیاردی در کشور اتفاق افتاده بانک‌ها در دریافت‌ وثیقه‌ها سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار