بازدید 6871
یک منبع امنیتی عراق در گفت‌وگو با فارس خبر داد

عملیات بزرگ آزادسازی تکریت کلید خورد

منبع امنیتی عراق از ورود نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراقدر چارچوب عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی دومین استان از چنگ تروریست های داعش وارد شهر الدور در 25 کیلومتری تکریت شدند.
کد خبر: ۴۷۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴ 28 February 2015
منبع امنیتی عراق از ورود نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراقدر چارچوب عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی دومین استان از چنگ تروریست های داعش وارد شهر الدور در 25 کیلومتری تکریت شدند.

به گزارش فارس، یک منبع امنیتی خبر داد نیروهای عراقی با پشتیبانی رزمندگان بسیج مردمی در چارچوب عملیات امنیتی برای آزادسازی تکریت، مرکز استان صلاح الدین از چنگ گروهک تروریستی داعش، امروز شنبه وارد شهر الدور در بیست و پنج کیلومتری جنوب تکریت شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی پس از گلوله باران و موشک باران مواضع داعش در شهر الدور با با عناصر این گروهک درگیر شده و ده‌ها تن آنها را به هلاکت رساندند که در نهایت به عقب نشینی تروریست‌ها از این مواضع منجر شد و این در حالی است که داعش تلاش می‌کرد مانع خروج خانواده‌های عراقی از شهر شود.

 از سوی دیگر «علی السرای»، مسئول اطلاع رسانی فرماندهی بسیج مردمی عراق هم به خبرنگار فارس خبر داد نیروهای بسیج مردمی حمله داعش به منطقه سور شناس در اطراف سامراء را دفع کردند.

السرای افزود: حمله به سور شناس با انفجار یک دستگاه بولدزور بمب گذاری شده در یک پست بازرسی که عاملی انتحاری آن را هدایت می‌کرد صورت گرفت که چندین کشته و زخمی برجا گذاشت.

این مسئول بسیج مردمی عراق گفت: یگان‌های بزرگی از نیروهای ارتش و بسیج مردمی خود را به سامراء رسانده اند تا با استقرار در محورهای اصلی عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی تکریت را شروع کنند.

السرای تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی سه خودروی حامل تروریست‌ها در حمله داعش به سورشناس را منهدم کردند که در نتیجه آن 21 تن از تروریست‌ها کشته شدند.

وی افزود: حملات موشکی به مواضع و پناهگاه‌های داعش در العلم و دیگر مناطق الدور، البوعجیل، البوحسان و برخی مناطق شرق شهر سامراء ادامه دارد که شدت راکت پراکنی منجر به فروپاشی خطوط مقدم داعش در صلاح الدین شده است.

از سوی دیگر هادی العماری، رئیس سازمان بدر عراق با تاکید بر اینکه نبرد برای انتقام گیری از فاجعه اسپایکر نزدیک است، از اهالی تکریت خواسته است ظرف 48 ساعت این شهر را ترک کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی