بازدید 8938

نامزدهای فدراسیون پزشکی ورزشی همچنان منتظر برگزاری مجمع

بنا بر ‌اعلام رسمی، تقریبا پانزده روز پس از مسجل شدن قطعی تأیید صلاحیت کاندیدا‌ها، وزارت ورزش می‌تواند مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را برگزار کند؛ اما سؤال این است، ‌با اینکه نزدیک به هشت ماه است از زمان اعلام نهایی و قطعی تأیید صلاحیت نامزدهای می‌گذرد، ولی هنوز ‌خبری از زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست؟!
کد خبر: ۴۷۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸ 01 March 2015
فدراسیون پزشکی ورزشی، یکی دیگر از فدراسیون‌هایی است که چندین ماه ‌در بلاتکلیفی  مانده و نزدیک ‌هشت ماهی می‌شود که انتخابات آن برگزار نشده است. وزارت ورزش از ابتدا اعلام کرد، وضعیت همه فدراسیون‌های بدون رئیس در سریع‌ترین زمان مشخص می‌شود تا خللی در روند کاری این فدراسیون‌ها به وجود نیاید؛ اما فدراسیون پزشکی ورزشی ـ که از ماه‌ها پیش ثبت نام از کاندیدا‌ها و بررسی صلاحیت آن‌ها انجام شده است ـ همچنان بدون رئیس است و توسط سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در سال‌های اخیر، نقش فدراسیون پزشکی ورزشی، پشت صحنه مسابقات مهم و معتبری همچون بازی‌های آسیایی و المپیک برای تجهیز و تدارک پزشکی و مشاوره‌ای تیم‌ها، ورزشکاران ملی‌پوش و کاروان ورزش ایران، نقشی کلیدی و بسیار پررنگ داشته تا جایی که شاید بدون اغراق، می‌توان موفقیت‌های به دست آمده برای ورزش‌ کشور در میادین مهم و معتبر ورزشی را به واسطه پوشش قابل تقدیری دانست که این مجموعه طی چند سال گذشته در مباحث مهم پزشکی ورزشی کشور داشته و در عملکردش ثبت کرده است.

با این حساب، اما بیش از هشت ماه است که فعالیت‌های مؤثر و پویای فدراسیون پزشکی ورزشی کشور به واسطه اینکه هنوز مشخص نیست قرار است، چه زمانی مجمع انتخاباتی این مجموعه برای تعیین رئیس جدید فدراسیون برگزار شود، تقریبا در حالت رکود است.

این تأخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی ـ هرچند از نگاه وزارت ورزش و جوانان، دلایل قانع‌کننده و قانونی دارد ـ به ویژه در سال «۹۴»، یعنی سال مهمی که پیش روی ورزش ایران است، به واسطه اینکه ما میادین گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ را داریم، حتما تبعات منفی ‌برای روند حرکتی این فدراسیون دارد؛ تبعات منفی و خطرآفرینی که هر چقدر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی بیش از این به تعویق بیفتد، بی‌شک آسیب‌های جدی‌تری ‌برای ورزش کشور در پی داشته و می‌تواند تهدیدی باشد برای کنترل نکردن دقیق ورزشکاران پر امید و ملی‌پوش کشورمان در فاز کنترل دوپینگ و موارد دیگر.

اما تاریخ ثبت‌نام از نامزدهای واجد شرایط برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی، برمی‌گردد به پنجم تیر ماه ۹۳ یعنی تقریبا هشت ماه پیش. پس از آن هم حدودا 21 تیر ماه ۹۳ صلاحیت هر پانزده نامزدی که برای حضور در مجمع انتخاباتی ثبت‌نام کرده بودند، تأیید شد تا آن‌ها مشکلی برای حضور در مرحله نهایی مجمع نداشته باشند.

بنا بر این گزارش، بر پایه ‌اعلام رسمی، تقریبا پانزده روز پس از مسجل شدن قطعی تأیید صلاحیت کاندیدا‌ها، وزارت ورزش می‌تواند مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را برگزار کند؛ اما سؤال این است، ‌با اینکه نزدیک به هشت ماه است از زمان اعلام نهایی و قطعی تأیید صلاحیت نامزدهای می‌گذرد، ولی هنوز ‌خبری از زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست؟!

زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون همگانی ـ‌که تقریبا همه مراحل ثبت‌نام و تعیین صلاحیت کاندیدا‌هایش، همزمان با فدراسیون پزشکی ورزشی بوده ـ قرار است تا نوزدهم اسفند ماه برگزار شود و در این شرایط، این انتظار از وزارت ورزش می‌رود که پیش از سال و در همین روزهای باقی مانده، تکلیف این مجمع را هم مشخص کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی