بازدید 1658

سیم خواه: نباید در کشتی جوانان نتیجه‌گرا باشیم

کد خبر: ۴۷۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 28 February 2015
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان می‌گوید: به غیر از یکی، دو وزن در سایر اوزان با کمبود مواجه هستیم.

رضا سیم خواه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، اظهار کرد: خدا را شکر وضعیت روز به روز در حال بهتر شدن است. ما باید به شناخت کافی از نفرات برسیم و با توجه به این که 80 تا 90 درصد تیم ریزش داشته و یکسری نفرات نیز اوزان خود را تغییر داده‌اند باید به مرور زمان نسبت به نفرات شناخت پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان درباره تورنمنت‌های پیش‌رو گفت: تورنمنت سیراکوف بلغارستان را در پیش‌رو داریم که به جز یکی، دو نفر اصلی، مابقی نفرات دوم تیم ملی هستند چرا که نفرات اول پس از مسابقات قهرمانی کشور به ترکیه اعزام شدند. باید در خلال اردوها و تورنمنت‌ها به شناخت خوبی از کشتی‌گیران برسیم و مطمئنا فاکتورهایی مثل انگیزه، روحیه جنگندگی، مسائل فنی و آمادگی نفرات در انتخاب نفرات تیم ملی موثر است.

وی با اشاره به فواید تمرین جوانان در کنار بزرگسالان گفت: با توجه به این که تیم کم تجربه‌ای در اختیار داریم مطمئنا تمرین در کنار بزرگسالان نقش بسیار مهمی در میزان انگیزه و تجربه نفرات ما خواهد داشت. ضمن این که از لحاظ فنی نیز به جوانان کمک خواهد شد. نباید نتیجه‌گرایی در اولویت باشد هر چند نتیجه‌ نیز بسیار مهم است، اما باید به جوانان فرصت بدهیم تا بتوانند خود را اثبات کنند و پشتوانه‌های خوبی برای کشتی ایران شوند.

سیم خواه با اشاره به این که در یکی، دو وزن کشتی‌گیر شش دانگ و با استعداد داریم افزود: در بیشتر اوزان حتی در بزرگسالان نیز کمبود داریم، اما کشتی ایران سرشار از کشتی‌گیر است و انشاءالله با برنامه‌های فدراسیون و کادرفنی پشتوانه‌های خوبی برای کشتی ایران پرورش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که مسابقات آسیایی میانمار و جهانی برزیل را در تیر و مرداد سال آینده پیش‌رو داریم گفت: مشکل مهم ما فاصله بسیار کم رقابت‌های انتخابی تیم ملی است که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و پس از آن اوایل خرداد جام قهرمانان ترکیه را در پیش‌رو داریم که تنها یک فاصله شش روزه میان آنهاست. ما به فدراسیون پیشنهاد دادیم تا رقابت‌های انتخابی تیم ملی عقب بیفتد هر چند فدراسیون نیز بر اساس تقویم سالیانه برنامه‌ریزی کرده و تغییر در آن کار سختی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار