بازدید 4519

وضعیت فوق‌العاده؛ شکاف در تونل خط هفت مترو!

کد خبر: ۴۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ 28 February 2015
قریب به 14 روز است که خواب از چشم مسئولان مترو تهران به دلیل ایجاد شکاف در تونل مترو منتهی به میدان صنعت ربوده شده و این در حالی است که ساکنان مجتمع پردیسان که در کنار که نه در نزدیک این تونل قرار دارند از شب گذشته به هتلی که از سوی مسئولین معرفی شده انتقال یافته اند، جای این پرسش در اینجاست که از مدیران مترو تهران سوال شود اگر تنها یکی از ساختمان های این مجتمع به همین واسطه تخریب شده بود پاسخگوی جان شیرین مردم خسته از کار روزانه، چه کسی بود؟

به گزارش تین نیوز، مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از حضور فعال مسئولان شهرداری منطقه 2، پلیس و ناظران سازمان تاکسیرانی داشت که به علت هراس از تخریب تونل و به منظور جلوگیری از خطرات به گفته آنها احتمالی! اقدام به تخلیه پایانه تاکسی ها که دقیقا بر روی تونل مترو در حال فعالیت بودند، می کردند.

در ادامه این گزارش، پاسخ هایی که افراد حاضر در محل ارایه کرده اند، می خوانید:

حسین راننده تاکسی  
در روز حادثه که تقریبا هفت روز پیش اتفاق افتاد به یک باره دیواره محل نمازخانه رانندگان که در کنار پایانه ایجاد شده شکاف برداشت که متعاقب آن حراست حاضر در محل اقدام به نوار کشی به منظور ابلاغ هشدار به رانندگان و عابران کرد و از آن تاریخ تا به امروز استفاده از نمازخانه تا 15 روز دیگر ممنوع اعلام شده است.

پلیس مستقر در اطراف محل
پس از اعلام خبر و به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک همواره پلیس راهنمایی و رانندگی در محل ایجاد شکاف حضور داشته و این کار به آن دلیل است که با تخلیه پایانه و انتقال تاکسی ها به حاشیه خیابان از مشکلات ناشی از این انتقال جلوگیری شود.

یک منبع آگاه در محل
این منبع آگاه، ضمن خودداری از پاسخ با اصرار خبرنگار تین نیوز تنها به این جمله بسنده می کند که ما از 14 روز پیش در این محل مستقر شدیم که اتفاقی نیفتد. این وضعیت فوق العاده شاید تا 10 روز دیگر ادامه داشته باشد. زیرا دستگاه TBM در حال حفر تونل در جهت جنوب به شمال در حال حرکت است.

یکی از ساکنان ساختمان مجاور احداث تونل مترو
این فرد که خود را یکی از ساکنان مجتمع پردیسان معرفی می کند درحاشیه پیاده راه مجتمع به همراه  دوست خود متحیرانه به دستگاه بیل مکانیکی فعال در محوطه که در حال سبک کردن بار اضافی مسیر تونل است خیره شده و در پاسخ به سوال خبر نگار تین نیوز می گوید: شب گذشته کارشناسان آتش نشانی با حضور در ساختمان آن را برای سکونت مناسب ندانسته و دستور تخلیه ساختمان را صادر کردند. متعاقب این اقدام، ساکنان به هتلی که از پیش آماده شده بود، رفته و تا پایان آماده سازی زیر ساخت ها به محل زندگی خود باز نخواهند گشت.

یک راننده تاکسی
پس از گذشت یک هفته از ایجاد شکاف در مجاورت پایانه تاکسی ها در ضلع جنوبی میدان صنعت، امروز مسئولان مترو و شهرداری منطقه 2 با حضور در محل از رانندگان خواستند تا 10 روز آینده در محل قبل اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر نکنند این در حالی است که با انتقال تاکسی ها به مسافتی دور از دسترس مسافران، استفاده از وسایل شخصی عبوری افزایش یافته و حضور ما در محل صرفه اقتصادی چندانی به همراه نخواهد داشت. این امر موجبات نارضایتی شدید دارندگان تاکسی را فراهم کرده است.

وی در ادامه می گوید قطعا این کار مشکلات زیادی را در روزهای آینده برای رانندگان و مسافران به همراه می آورد.

یکی از مسئولان مترو به رانندگان گفته است دلیل این اتفاق، ارتفاع زیاد مترو در محل ایستگاه میدان صنعت است و دستگاه TBM نیز برای خروج از زیر زمین که گفته شده تنها 9 متر با سطح آسفالته فاصله دارد موجب ایجاد این چنین شکافی در ساختمان نمازخانه و کف ساختمان مجاور شده است.

مسئولان مترو باید خدا را شاکر باشند که تخریب و ریزش تونل در حد محدود بوده است و گرنه شاید تا کنون خسارات جبران ناپذیری را شاهد بودیم.

با توجه به اهمیت موضوع، آیا ضروری نیست مسئولان مترو پیش از هر اقدام در پرده ای، نسبت به این موضوع در منطقه اطلاع رسانی می کردند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند؟ باید پرسید چرا مسئولان شهری در برخی تصمیم گیری ها نسبت به خرد جمعی مردم و شهروندان بی توجه هستند و علاج واقعه را قبل از وقوع نمی کنند؟ این سوالی است که باید بارها و بارها در پروژه های مختلف شهری پرسیده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل