بازدید 1564

قانون اساسی مدیریت بانوان را منع نکرده است

کد خبر: ۴۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ 28 February 2015
عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور بانوان در پست‌های مدیریتی، تاکید کرد: قانون اساسی حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی‌ را تنها در مقام ریاست‌جمهوری منع کرده است، بنابراین این باید از بانوان پست‌های مدیریتی کلان استفاده شود.

حامد قادر مرزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه جامعه ما هنوز ظرفیت حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی را فراهم نکرده است، توضیح داد: این مسئله دلایل مختلفی دارد، اما دلیل عمده آن، عدم خود باوری بانوان برای پذیرش مسئولان‌های کلان مدیریتی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان ادامه داد: از سوی دیگر نگاه سنتی برخی مسئولان کشوری، عاملی شده است که جامعه پذیرای حضور بانوان در پست‌های مدیریتی و ریاست فدراسیون‌های ورزشی را نداشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت:‌این در حالی است که قانون اساسی تنها، ریاست‌جمهوری را برای آقایان در نظر گرفته است. با این حساب زنان می‌توانند وزیر، معاون وزیر، رئیس فدراسیون و نماینده مجلس بشوند.

وی تاکید کرد: بنابراین از لحاظ قانونی منعی برای حضور بانوان در عرصه‌های مسئولیتی وجود ندارد. تنها باید خود باوری بانوان تقویت شود و نگاه سنتی جامعه تغییر کند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر معیار جنسیت برای انتخاب پست‌های مدیریت حذف شود و تنها دلیل انتخاب افراد توانایی آنها باشد، کشور می‌تواند از توانایی بانوان برای پیشرفت و توسعه بهره‌مند شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار